2020-04-01, 11:26
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Förstår jag rätt? Greta fick ett vredesutbrott efter en vänlig fråga om hennes mat smakade bra? Låter väldigt labilt och obalanserat.

Vem vet, hon kanske har ställt till med scener i FN-skrapan eller på toppmöten som tystats ner.

Det är sant att tonåringar kan svänga snabbt i humöret. Men just därför är det kanske olämpligt att utse dem till ledare för världsomspännande rörelser. Gammal är äldst, om man säger så.

Tillåt mig förklara min tolkning av inspiratoerens ord om Gretas reaktion. Han har tyvärr inte förmågan att uttrycka sig klart i alla sammanhang, utan tar och ger med slumpmässiga tankar och ord.

Om man ska summera lite småbitar av vad som skrivits om Greta så kan man uppfatta att ätande är en ångestladdad aktivitet hos henne. Det kan hända att inspiratoerens ord om maten bara väckte den här djupa ångesten till liv - och då kan en person som drabbas av ångest reagera olika, beroende på person, situation, tidpunkt etc. Vissa av reaktionerna kan uppfattas som utbrott av ilska, när personen i själva verket inte uppvisar någon medveten aggressivitet och innerst inne själv är förundrad över hur ångesten manifesteras.

Nåväl, nu leker jag djävulens advokat, men vi kan väl ge Greta "benefit of doubt" som det så trevligt heter på engelska. Alltså att hon inte reagerade med ilskeutbrott, utan med ångest som hon var maktlös inför.
2020-04-01, 11:39
Medlem
wwrs avatar
Var hitter man Gretas kommentar om mat, som nu diskuteras? Är det video eller text? Var finns länken? Tack.
2020-04-01, 12:04
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Var hitter man Gretas kommentar om mat, som nu diskuteras? Är det video eller text? Var finns länken? Tack.

Inte Gretas kommentar.

Vi försöker tolka inspiratoerens ord. Han har skrivit tidigare om Gretas reaktion när han och hon åt tillsammans och han råkade kommentera detta med något oskyldigt ord. Det är denna berättelse som inspiratoeren har försökt utveckla kring någongång vid 15:30-tiden igår, i denna tråd.

Tyvärr har inspiratoeren inte skrivandets gåva med sig och är stundvis svårtolkad, som den kristna Boken i original. Midlife Mommy och jag har olika tolkningar av inspiratoerens ord. Du vet väl hur det är med religionerna: det finns en överstegud, sedan finns det präster. Och alla de tolkar vad som kommer från nivåerna ovanför dem. Transponerar man det på FFF så finns det väl någon överstegudom i FFF, som uttolkas av Greta i hennes heliga skrifter och uttalanden, som i sin tur uttolkas av inspiratoeren.

Midlife Mommy och jag roar oss med kritisk religionskunskap. :-)
2020-04-01, 12:20
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Inte Gretas kommentar.

Vi försöker tolka inspiratoerens ord. Han har skrivit tidigare om Gretas reaktion när han och hon åt tillsammans och han råkade kommentera detta med något oskyldigt ord. Det är denna berättelse som inspiratoeren har försökt utveckla kring någongång vid 15:30-tiden igår, i denna tråd.

Tyvärr har inspiratoeren inte skrivandets gåva med sig och är stundvis svårtolkad, som den kristna Boken i original. Midlife Mommy och jag har olika tolkningar av inspiratoerens ord. Du vet väl hur det är med religionerna: det finns en överstegud, sedan finns det präster. Och alla de tolkar vad som kommer från nivåerna ovanför dem. Transponerar man det på FFF så finns det väl någon överstegudom i FFF, som uttolkas av Greta i hennes heliga skrifter och uttalanden, som i sin tur uttolkas av inspiratoeren.

Midlife Mommy och jag roar oss med kritisk religionskunskap. :-)
Tack för svaret. Hela klimatläran är ju bara den heliga skrift i ny tappning och Greta deras helgon.

Syrrorna har olika efternamn. Det är inte så att de är halvsyskon? Det borde ha framgått i tråden, men jag frågar ändå. Att Greta är så smal och liten torde ha med dieten att göra. De ser väl mer olika ut än systrar brukar?
2020-04-01, 12:25
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tack för svaret. Hela klimatläran är ju bara den heliga skrift i ny tappning och Greta deras helgon.

Syrrorna har olika efternamn. Det är inte så att de är halvsyskon? Det borde ha framgått i tråden, men jag frågar ändå. Att Greta är så smal och liten torde ha med dieten att göra. De ser väl mer olika ut än systrar brukar?

Hmmm... efternamnen på systrarna har jag tänkt på iofs, men antog, att det handlar om "varannan damernas" eller så. Greta är lik Svante, men jag har svårt att placera Beata. Halvsyskonteorin är föga trolig, men omöjlig att avskriva rakt av. Å andra sidan, har väl inte begrundat Beatas utseende lika noga som Gretas.
2020-04-01, 12:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Hmmm... efternamnen på systrarna har jag tänkt på iofs, men antog, att det handlar om "varannan damernas" eller så. Greta är lik Svante, men jag har svårt att placera Beata. Halvsyskonteorin är föga trolig, men omöjlig att avskriva rakt av. Å andra sidan, har väl inte begrundat Beatas utseende lika noga som Gretas.
Tittar man på fler bilder är ansiktena ganska lika. Här är även en tidig bild.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiD56xzsqM29chQ687VgOy5WNBrLNZ_ _JBY2QpPJIsRhE6p8OWm6hetG2Wog&s=10

Så halvsyskonteorin var nog inte så bra. Det är dieten som skiljer. När blev Greta vegan?
2020-04-01, 12:57
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Förstår jag rätt? Greta fick ett vredesutbrott efter en vänlig fråga om hennes mat smakade bra? Låter väldigt labilt och obalanserat.

Vem vet, hon kanske har ställt till med scener i FN-skrapan eller på toppmöten som tystats ner.
Jag tänkte på det i samband med Deutsche Bahns tweet: "Det hade varit ännu trevligare om du också hade berättat om hur vänligt och kompetent du blev bemött av vår personal från din sittplats i första klass. " (Noch schöner wäre es gewesen, wenn Du zusätzlich auch berichtet hättest, wie freundlich und kompetent Du von unserem Team an Deinem Sitzplatz in der Ersten Klasse betreut worden bist.)

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-kritiseras-efter-tagbilden/

Väldigt konstigt att skriva så, tågpersonalen brukar ju bara kolla biljetten och inte passa upp passagerarna. Det är också ett stort steg att ett resebolag hänger ut en passagerare på Twitter, det kan knappast vara bara för att bilden där Greta sätt på golvet var arrangerad.
2020-04-01, 13:52
Medlem
fp
2020-04-01, 14:27
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Om nu XR anses för radikala av dig och (misstänker jag) flera andra inom FFF, är det inte då lite konstigt att Greta ger dessa extremister stöd? Hon har ju talat på deras sammankomster som här t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=hKMX8WRw3fc

Jag tror att XR är framtiden för Greta. Hon vill nånting gjort, och hennes strejker och FFF lyckas inte enligt henne.

https://youtu.be/hKMX8WRw3fc?t=127

Greta börjar som Hitler. Med tal för att så småningom ta till våldet? WWC?
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-01 kl. 14:31.
2020-04-01, 14:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Jag tror att XR är framtiden för Greta. Hon vill nånting gjort, och hennes strejker och FFF lyckas inte enligt henne.

Greta börjar som Hitler. Med tal för att så småningom ta till våldet?
Hon vill inte få något gjort. Hon har inte aktiverat sig mot den nya EU-lagen. Det var länge sedan Inspiratoeren epostade och påminde henne om det. Hon och Elon Musk är mediafenomen som mest hänger på Twitter eller framför monologer. Ingen får fråga dem något svårt. Båda dåliga talare utan manus, fast riktigt så dålig som Greta är väl nästan ingen. (Veganer båda två, alltså han i ditt inlägg. Men det hör inte hit.)
Senast redigerad av wwr 2020-04-01 kl. 15:08.
2020-04-01, 15:43
Medlem
Jag tror ni överanalyserade min lilla enkla berättelse, och därför tyckte att jag inte var så lätt att förstå. Det är fullt möjligt, att Greta "bara" fick ångest och EJ blev arg. Hur som helst så har Greta erbjudit, att vi ska ses på ett cafe, när Coronaviruset har lagt av. Varm drickchoklad, som Greta tycker om, hoppas jag ska vara bra till henne. Slutet gott, allting gott, hoppas jag!

Greta har nu gjort en ny intervju! Vi kämpar vidare!

https://www.newscientist.com/article/2238831-greta-we-must-fight-the-climate-crisis-and-pandemic-simultaneously/

"The Swedish climate activist, who revealed last week that she and her father are likely to have had covid-19, said the response to the outbreak revealed societal shortcomings, as well as our ability to change in the face of a crisis, but had also proved that we are able to act fast.

“If one virus can wipe out the entire economy in a matter of weeks and shut down societies, then that is a proof that our societies are not very resilient. It also shows that once we are in an emergency, we can act and we can change our behaviour quickly,” she said in a conversation on New Scientist‘s Big Interview podcast."

Read more: https://www.newscientist.com/article/2238831-greta-we-must-fight-the-climate-crisis-and-pandemic-simultaneously/#ixzz6IMugQ5Zm
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-01 kl. 15:57.
2020-04-01, 15:52
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol

Greta börjar som Hitler. Med tal för att så småningom ta till våldet? WWC?

Jag ser det faktiskt inte som helt otänkbart att det är så det blir.
"När argumenten tryter tar man till knytnävarna" som ordspråket säger.

XR är ju minst sagt extrema och får ofta smaka sin egen medicin i form av våld mot dem själva. Minns det där klippet som postades här i tråden där uppretade pendlare sliter ner och klår upp XR-folk som försökt störa tunnelbane- och pendeltågstrafiken.

Sen har ju rörelsen att brås på, ta den där vädergubben, Mp-aren Pär Holmgren som vill ha diktatur t.ex. Det kallas inte ekofascism för intet. Får ungdomarna i XR med eller utan Greta gehör för sina krav och klartecken från globalisterna kan vi nog få tillbaka 1930-talet snabbare än vi anar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in