Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-13, 13:32
  #29209
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Den här artikeln i Guardian (26/11 -18) var förmodligen Gretas första text i en lengelskspråkig dagstidning, och den publicerades bara några dagar innan DN gjorde sin första riktigt långa intervju/profil på Greta, i sin glossy helgbilaga. Alla som tror att en sådan kraftfull och synkad exponering i de kanske tyngsta vänsterliberala dagstidningarna i respektive land är något som Greta kunde jobba sig fram till på egen hand bör fundera på att uppsöka läkare: både innehållet i dessa båda artiklar och själva den genomtänkta lanseringen är delar av en proffsigt genomförd PR-kampanj med resurser och goda kontakter.

https://www.theguardian.com/commenti...nts-should-too

Både DN och Guardian håller ångan uppe för Greta, som ni vet.
Det stämmer det du skriver.

Första artikeln i The Guardian var redan 1/9 -18. Efter 12 dagars strejk ansåg The Guardian att
Citat:
Her protest has captured the imagination of a country


https://www.theguardian.com/science/...climate-crisis
2020-03-13, 13:36
  #29210
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Eftersom du har skrivit "Tycker det är fel att Greta ska ha ensam det yttersta ansvaret, vilket chefsjuristen också tycker" och använt ordet i bestämd form så har du i praktiken implicerat att FFF har en chefsjurist. Vågar du inte stå för dina egna ord och gömmer dig bakom Greta? :-)

Alternativet är att du inte riktigt vet hur du ska skriva för att förmedla dina tankar.
Inget av vad du säger stämmer! Jag bara respekterar nu, att Greta sagt, att hon inte vill att någon annan ska uttala sig på hennes vägnar utan uttryckligt medgivande från henne.

Greta har ju även sagt, att hon EJ vill ha en talesman eller taleskvinna, bara presskontakter.

Mina ord duger så bra som de står, men vill du veta mera får jag igen vänligt men bestämt hänvisa till Greta! Trots allt är det Greta som skapat FFF, utan henne hade det inte funnits något FFF, varken i Sverige eller internationellt.

Sedan så har Greta en betydande tillgång, över fjorton miljoner direkta följare på de sociala medierna Instagram och Twitter, samt ytterligare några miljoner indirekta följare på Facebook. Dessa garanterar Greta inflytande!
2020-03-13, 13:40
  #29211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det stämmer det du skriver.

Första artikeln i The Guardian var redan 1/9 -18. Efter 12 dagars strejk ansåg The Guardian att



https://www.theguardian.com/science/...climate-crisis


Jättebra fynd, men jag tänkte (i just detta fall) på texter som Greta skrivit själv, hennes egna ord (åtminstone undertecknade av henne).

På engelska Wikipedia däremot var Greta helt okänd fram till *drumroll* 1 december 2018, samma dag som DN:s långa perofildrapa på henne gick i tryck. Artikeln startades upp via en serie redigeringar av en användare som uppenbarligen var svensk. Jag var där och såg det ske i realtid.

Vid den tiden hävdade alltså DN att Greta redan var en etablerad stjärna, en global ikon som själv hade stampat fram en världsvid ungdosmrörelse. Yeah right...
2020-03-13, 13:44
  #29212
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Greta kan väl inte ha ansvar för något,allra minst FFF och dess pengar.Hon är ju inte myndig.

Hur många följare får hon efter Corona? Hennes högsta önskan, att dra ner på allt redan 2020 har ju uppfyllts på bara några veckor, ett gigantiskt Greta-experiment. De enorma konsekvenserna, inte minst i ekonomin och sysselsättningen som nu börjar komma kanske ger upphov till en viss eftertänksamhet även hos hennes följare.
Fel, man kan bli ställd inför domstol från det datum man fyllt 15, då blir man straffmyndig. Skadeståndstalan kan också ske mot barn.
2020-03-13, 13:49
  #29213
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Hon är ett barn som du skriver. Dessutom med asperger.

Jag tror inte hon klarar en debatt med en äldre vältalig forskare som har en annan åsikt. Men å andra sidan så tror jag inte heller att hon klarar en debatt med en slipad plattjordare eller förintelseförnekare.

Det finns många bud här. Enligt Gretanol så består "organisationen" bara av några simpla amatörer som inte vet vad de sysslar med:

Andra tror att det är professionella miljardärer/globalister - med Soros i spetsen - som ligger bakom allt. Men då borde väl vissa delar skötts mer professionellt?

Sa jag att allt sköttes amatörmässigt? Inte medierna. Där har Greta hjälp....av själva Medierna.
Men detta börjar ju också att sjunka. Gammelmedia har fått dock spara mycket. Är Greta värd detta?
Aftonbladet och Expressen har följt Greta på hennes alla resor. Men det är som att rapportera om samma match med samma resultat hela tiden. Intresset sjunker.

Visst kommer vänstermedia att försöka men nya priser/stora rubriker... men får det betalt för detta? Greta är ilsken mot medierna nuförtiden.

Vad är amatörmässigt? Gretas samarbete. Greta har ingen aning vad samarbete är.
2020-03-13, 13:52
  #29214
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jättebra fynd, men jag tänkte (i just detta fall) på texter som Greta skrivit själv, hennes egna ord (åtminstone undertecknade av henne).

På engelska Wikipedia däremot var Greta helt okänd fram till *drumroll* 1 december 2018, samma dag som DN:s långa perofildrapa på henne gick i tryck. Artikeln startades upp via en serie redigeringar av en användare som uppenbarligen var svensk. Jag var där och såg det ske i realtid.

Vid den tiden hävdade alltså DN att Greta redan var en etablerad stjärna, en global ikon som själv hade stampat fram en världsvid ungdosmrörelse. Yeah right...
Jag känner mig ganska säker på att det fanns insiders vid Gretas sida redan från start. Man kan inte släppa iväg en helt oerfaren 15-åring ensam på gatan.

Den här killen satt några meter bort från Greta varje dag i de tre veckor (från dag 2) den första strejken varade. Han har skrivit om det i The Guardian. Han heter Benjamin Wagner. Skulle man kunna följa upp honom kanske man kom närmare Gretas verkliga chefer.
https://www.theguardian.com/culture/...-first-protest
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-13 kl. 13:55.
2020-03-13, 13:57
  #29215
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Hur många följare får hon efter Corona? Hennes högsta önskan, att dra ner på allt redan 2020 har ju uppfyllts på bara några veckor, ett gigantiskt Greta-experiment. De enorma konsekvenserna, inte minst i ekonomin och sysselsättningen som nu börjar komma kanske ger upphov till en viss eftertänksamhet även hos hennes följare.

Läste först "Hur många följare får Corona..."

Att Greta ändrade sig plötsligt med strejkerna, beror säkert på att någon hon kände fick CORONA.

last-weeks-womens-day-march-helped-cause-surge-deadly-coronavirus-infections-madrid

Knappast kommer FFF att avslöja hur många av deras har blivit infekterade.
2020-03-13, 14:00
  #29216
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag menar.. vi pratar om ett manipulerat autistiskt barn som alltså ska hjärntvätta de vuxna massorna på uppdrag av djupt destruktiva (satanistiska) globalistiska krafter.

Ingen jävel i pöbeln reagerar på att en skolkande unge står på de största arenorna och skriker åt makten: "HOW DARE YOU". Som om hon ens skule ha en plattform om det verkligen var så att hon attackerade makthavarna.

Nej, vi får bara se ett barn som skriker HOW DARE YOU, att "97% av forskarna.." och folk köper det.

Har folk alltid varit såhär korkade, även utan Gretafenomen?

Du får ringa Guardian, Expressen, DN, Aftonbladet varför de valde att promota henne. Nu sitter de i skiten då de skrev att man måste lyssna på Greta och bara de värsta "klimatförnekarna" inte gör det.
2020-03-13, 14:05
  #29217
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Den här artikeln i Guardian (26/11 -18) var förmodligen Gretas första text i en engelskspråkig dagstidning

https://www.theguardian.com/commenti...nts-should-too

Både DN och Guardian håller ångan uppe för Greta, som ni vet.

Citat:
I first learnt about climate change when I was eight years old. I learnt that this was something humans had created.

Vad satan!

Der räcker ju 2-3 meningar för att se att Greta har såååååååååå fel. Vilka idioter på Guardian, men Guardian är en fjantig vänsterblaska där allt alarmerande är bra nyheter för dem

Nu vill jag veta vem lärde Greta denna lögn! Med tanke på framtida debatter, hur kommer Greta att svara på detta? -Info- ...finns det några bra svar på detta?

Och denna unge ska säga mänskligheten vad som är rätt!!! Nu vet jag varför man ser skyltarna med "STOP THE CLIMATE CHANGE" på strejkerna. Utan detta skulle vi ju inte existera.
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-13 kl. 14:19.
2020-03-13, 14:06
  #29218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det har jag tänkt mycket på sista tiden.

Som ung(och smart inbillade jag mig) brukade jag svänga mig med ett citat som jag tyckte lät både cyniskt roligt och intelligent:

Man ska aldrig underskatta folks dumhet!

Då hade man lite distans till den onelinern, den var bara till hälften sann trodde man, den andra hälften var mest en rolig överdrift.

Men folk är verkligen så lättmanipulerade och korkade. Folk är flockdjur åsiktsmässigt, så till den grad att när någon självständigt tänkande människa uppenbarar sig uppfattas denne som ett ufo, en anarkronism.

Dumheten är en sådan massiv orubblig kraft.

Jag menar.. vi pratar om ett manipulerat autistiskt barn som alltså ska hjärntvätta de vuxna massorna på uppdrag av djupt destruktiva (satanistiska) globalistiska krafter.

Ingen jävel i pöbeln reagerar på att en skolkande unge står på de största arenorna och skriker åt makten: "HOW DARE YOU". Som om hon ens skule ha en plattform om det verkligen var så att hon attackerade makthavarna.

Inte heller saknar massorna en initierad debatt. Inte en enda gång får vi se riktiga professorer diskutera sånt som meteorologi, siffror & statistik(icke-manipulerade data, inte Ipcc's(FN) hockeystick-grafer), samspelande faktorer(klimatet är komplext), kemi, etcetera. Forskare som har studerat fenomenen ett helt liv.

Nej, vi får bara se ett barn som skriker HOW DARE YOU, att "97% av forskarna.." och folk köper det.

Har folk alltid varit såhär korkade, även utan Gretafenomen?

Många svenskar inser naturligtvis att Greta är bluff eller åtminstone scriptad och promotad av en stark kampanj bakom henne, men de har inte DN:s och SVT:s starka megafoner.
2020-03-13, 14:16
  #29219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Den här artikeln i Guardian (26/11 -18) var förmodligen Gretas första text i en engelskspråkig dagstidning, och den publicerades bara några dagar innan DN gjorde sin första riktigt långa intervju/profil på Greta, i sin glossy helgbilaga. Alla som tror att en sådan kraftfull och synkad exponering i de kanske tyngsta vänsterliberala dagstidningarna i respektive land är något som Greta kunde jobba sig fram till på egen hand bör fundera på att uppsöka läkare: både innehållet i dessa båda artiklar och själva den genomtänkta lanseringen är delar av en proffsigt genomförd PR-kampanj med resurser och goda kontakter.

https://www.theguardian.com/commenti...nts-should-too

Både DN och Guardian håller ångan uppe för Greta, som ni vet.

Ja det är precis som när Beatles åkte till Amerika och samma tjejer stod och och skrek på flygplatsen som i tv-studion, har jag hört. Det kallas för "culture creation". Vilket inte behöver vara något dåligt i sig. Det kan vara både fint och vackert. Men det gäller att vara mycket vaksam vad gäller de lömska och manipulativa aspekterna av det hela.
2020-03-13, 17:29
  #29220
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Inget av vad du säger stämmer! Jag bara respekterar nu, att Greta sagt, att hon inte vill att någon annan ska uttala sig på hennes vägnar utan uttryckligt medgivande från henne.

Greta har ju även sagt, att hon EJ vill ha en talesman eller taleskvinna, bara presskontakter.

Mina ord duger så bra som de står, men vill du veta mera får jag igen vänligt men bestämt hänvisa till Greta! Trots allt är det Greta som skapat FFF, utan henne hade det inte funnits något FFF, varken i Sverige eller internationellt.

Sedan så har Greta en betydande tillgång, över fjorton miljoner direkta följare på de sociala medierna Instagram och Twitter, samt ytterligare några miljoner indirekta följare på Facebook. Dessa garanterar Greta inflytande!

Har du alltså inte skrivit "Tycker det är fel att Greta ska ha ensam det yttersta ansvaret, vilket chefsjuristen också tycker"? Eller hur menar du egentligen? Vad är det du menar och hur förhåller sig det till det du skriver? Känns aningen löjligt, att du kastar ur dig meningslösa ord - och när man vill ha ett förtydligande av dig, så hänvisar du till Greta. Är det rätt att gömma sig bakom en späd 17-åring?!

Bara för att påminna dig: först uttalade du dig "formellt" och pompöst i FFFs namn. När jag ifrågasatte din rätt därtill, hänvisade du till att någon chefsjurist tyckte att du hade denna rätt i egenskap av medlem i FFF, utan att du var talesman för FFF. Sedan skrev du något, som kunde tolkas, som att FFF hade tillsatt en chefsjurist - och när jag bad dig förklara det hela närmare, så skrev du "respekterar nu, att Greta sagt, att hon inte vill att någon annan ska uttala sig på hennes vägnar utan uttryckligt medgivande från henne". Varför respekterar du det nu, men inte tidigare?

...eller är det så, att din svenska inte är tillräckligt raffinerad för att låta dig uttrycka det du tänker? I så fall ber jag om ursäkt om jag läser det du skrivit och inte förstår det du hade velat skriva.
__________________
Senast redigerad av AcchiaHe 2020-03-13 kl. 17:58.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback