2020-04-01, 10:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Lägger inga värderingar i JG:s "bufflighet" då jag gissar att det mest är hans amerikanska rättframhet som står i stark kontrast till vår svenska lågmäldhet.
Vilket blir extra tydligt i ett sådant sammanhang som en rättegång innebär.

Samtidigt som jag tycker att hans "vill inte att ditten och datten ska komma fram i rättegången" är anmärkningsvärt och att hans hycklande ställningstagande i LW:s och SD:s otrohetsaffär är märkligt så tror jag ändå att han är oskyldig till mordet.
Finns inget som talar för att han döljer något väsentligt. Mer än att han kanske fått veta något diffust/misstänkt i efterhand som han inte vill berätta.
Vet inte om jag håller med om hans "amerikanska rättframhet"; de är uppfostrade att respektera rättsväsendet och aldrig att han vågat uppföra sig så i en amerikansk domstol.
Citera
2020-04-01, 10:17
Medlem
Ytterligare vittne och snaran dras åt mer och mer på Stjärtgossen SD, efter JG´s (ytterligare stjärtgosse) framträdande igår så är jag övertygad om att han kommer undersökas ytterligare och få sin dom senare, MENED är väl det minsta han kan anklagas för
Citera
2020-04-01, 10:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
AB 148, sidan 95

Tackar! Minns också att jag reagerade på detta.

Nu räcker det ju gott och väl med att han hotat, misshandlat och till sist mördat LW. Men det är intressant att INGEN - som inte är i den innersta kretsen - egentligen tycker om honom. Alla känner obehag på ett eller annat sätt. Något skaver...

Citat:
Jako*b var nyligen på Exac*t i Umeå och träffade platschefen Rog*er Jo*hnsson/Joh*ansson som berättade att Stefan varit där och hälsat på för uppskattningsvis en månad sedan. Stefan hade med sig barnen och sa att han skulle till Skellefteå efter det. Jakob har reagerat på att Stefan verkar söka kontakt med flera inom företaget efter mordet på Lena. Jakob säger Exact under det fyra senaste månaderna haft väldigt många inbrott på olika ställen i landet. Det har stulits mätinstrument värda för cirka 10 miljoner. Enligt Jakob vet de som har gjo1t inbrotten exakt vad de ska leta efter och de måste ha kontakter för att sedan kunna sälja dem. Jakob reagerade därav på att Stefan besökt företaget i Umeå.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har för mig att jag läst i FUP en konversation mellan SD/HD, SD skriver att han varit på Gustavsvik och HD svarade typ "duktig pappa"... HD trodde att han hade barnen den dagen... SD svarade vad jag kommer ihåg nekande. Dock var det lite svårt att utläsa av sms:en vad han egentligen svarade på.

Är det inte de här tre messen du tänker på som HD skickade till SD:

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det var väl då kl.19:07 som HD skickade tre mess till SD:
"Gulligt av tjejerna. Snäll pappa. Skönt att simma?"
Sedan verkade det inte vara någon kontakt dem emellan
förrän kl.20.21 då SD svarade "Nä".
Citera
2020-04-01, 10:20
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vet inte om jag håller med om hans "amerikanska rättframhet"; de är uppfostrade att respektera rättsväsendet och aldrig att han vågat uppföra sig så i en amerikansk domstol.

Ja, det har du nog rätt i när jag tänker efter.
Citera
2020-04-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är många som inte velat tro på det jag berättat om han han ofta uppträder burdust och aggressivt, och hoppar på folk och mycket högljutt anklagar dom. Halsstarrig och kolerisk är en bra beskrivning.

Ja nu får jag också uppfattningen om att han har en mycket labil personlighet och tappar kontrollen med sina extrema känslointervaller.

Med det sagt tror jag tyvärr JG har största offerkoftan på sig och Lenas sympatier är sekundära för honom.
Citera
2020-04-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Är det inte de här tre messen du tänker på som HD skickade till SD:
Ja det är den konversationen... svårt att avgöra vad han svarar nekande på. Men som jag uppfattar det så tror HD att han har barnen den helgen.
Citera
2020-04-01, 10:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag tror JG var låångt utanför sin komfortzon igår därav stödpersonen. Tänker att det var kanske första gången han satte ord på sin känsla att man som vän inte behandlar vänner på det viset SD gjort. Han ville bara få ut det där i pausen när han blev tillsagd.

Det kan låta som ett lamt uttryck men har man undertryckt känsloregister kan det bli gigantiskt adrenalinpåslag att behöva stå inför rätten och bekänna färg. Därav gissar jag hans utåtagerande beteende vi hörde om igår, både före och under rättegången, var hans brist på att hantera sina känslor och tappa självkontroll.

Det vittnar också om att han är i början av processen till självinsikt och att våga sätta gränser tycker jag.

Men han är en person som hat lätt att uttrycka sig, han är mycket pratsam, med ett väldigt yvigt kroppsspråk. Han beskrivs av många som är ”stor och bullrig”. Så han är inte någon person med låg profil eller tystlåten .
Citera
2020-04-01, 10:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
"duktig pappa"
Å andra sidan kallade han ju både LW och HD för mamma (iaf i telefonlistan) *blinkar lite*
Men ja, både och hon Sillen har sagt att barnen var hos SD den dagen.

EDIT: Fortsätter att rekommendera er att läsa dessa listor i aktbilaga 145!! Ni hittar hur mycket som helst där! Både gällande tidpunkter och vad SD och LW har för sig. Där kan man jämföra klockslag med utsagor, knepigheter osv TOPPEN!

Ja, jag utgår från den hela tiden eftersom det är huvudprotokollet.

Tidslinjer för L*ena och SD finns där t ex. 11-12 maj och 14 maj- 18.
Citera
2020-04-01, 10:27
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
... Men om hon sa så, "Du får inte göra mig illa" och "Jag spelar in nu", så lär det bli förmildrande omständighet för SD, att han tagit tag hårt i henne.
Som A:"Törs du jävlas med mig?" .. B: "Ja titta här, jag törs"

Ja, men det kan också vara till hans nackdel. Om man tolkar det som att han inte kan behärska sig trots inspelning och dessutom tar till mer ljudlösa metoder såsom "knoggnuggning". Beräknande.

Måste lyssna om men har inte haft tid.
Citera
2020-04-01, 10:29
Medlem
Lova33s avatar
Har någon gratislänken till NA:s direktrapportering?
Citera
2020-04-01, 10:30
Medlem
Rumpis78s avatar
I förhör idag med en av Lenas väninnor hade Lena sagt att hon kände sig rädd och utsatt i bilen av SD eftersom hon var instängd. Men det fattar inte jag eftersom det enda SD ville var att FÅ UT henne ur bilen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in