2020-04-01, 09:55
Medlem
Nu kom dagens första skratt från SD när han viskar med sin advokat.
Citera
2020-04-01, 09:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Något tror jag också att han hade tagit innan förhöret. Hans uppförande visar att det är något som inte står helt rätt till.

Enl NA:s reporter:

En bufflig man tränger sig före i kön (visade sig vara JG), vakter kommer.

Slår till mikrofonen (2 ggr).

Avbryter advokaten flertalet ggr (blir tillsagd).

(Det var fler märkligheter som NA:s reporter skrev igår efter direktrapporteringen ang JG:s uppförande som jag inte kommer ihåg).
Varför skrev han inte det i sin direktrapport... JG:s märkliga sätt började redan utanför rättssalen och reporten var nära honom och hörde allt.

JD hade med sig en person in (tror det stod stödperson), undrar om det var en vakt som ville ha vidare kontroll på honom i rättssalen?

Jag hade fått uppfattningen att JG var en lugn person men detta visar helt klart på motsatsen.

På frågan om han fortfarande är vän med SD säger han att en vän gör inte så mot mig och Lena (jag tror att han syftade på frun).
Det var ju otroheten han var besviken över... varför sa han inte upp kontakten med SD när han fick reda på det (likt han gjorde mot LW). Eftersom han valde att fortsatt vara vän med SD efter otroheten så uppfattar jag det inte som han sa upp sin vänskap med SD igår utan mest ville påtala att han kände sig lurad/besviken.

Det är många som inte velat tro på det jag berättat om han han ofta uppträder burdust och aggressivt, och hoppar på folk och mycket högljutt anklagar dom. Halsstarrig och kolerisk är en bra beskrivning.
Citera
2020-04-01, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry Gray verkar inte rätt nånstans. Fast det visste en del av oss innan ;-) Kanske stressen till slut tagit ut sin rätt. För samvetskval över LW verkar han inte ha. Den Lena som åsyftades i hans uttalande är med 99% säkerhet hans sambo Lena som hade tagit åt sig väldigt av att ha blivit omtalad/uthängd på fb.

Men hur kan man överhuvudtagate bete sig så här i en rättsal, vi pratar om en universitetsanställd, inte en gängkriminell. Slänga på luren i örat, flera ggr t.o.m, på vakten som försökt få in honom dagen innan

Om man till detta märkliga beteende: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

lägger sen till detta:

”När domaren kallar in mannen till förhöret gör han en märkvärdig entré. Han kommer in genom en sidodörr till salen.
"Jasså, du kommer in den vägen.*Där ser man", säger den förvånade domaren Björn Lindén.”

”Han viftar med armarna och smäller till mikrofonen på bordet framför sig.”

”Mannen rättar till mikrofonen på bordet framför sig. Sedan smäller han till den igen.”

”När vittnet börjar ge uppstudsiga och ifrågasättande svar till åklagaren bryter domaren in. Vittnet får en uppsträckning och blir tillsagd att svara på frågorna.

Vittnet tar några rejäla klunkar med vatten ur en flaska han har med sig. Han fumlar när han försöker ställa den på bordet framför sig.”

”När advokaten sedan ska ställa en fråga till vittnet slutar det i en lång utläggning. Vittnet avbryter flera gånger och börjar istället livligt att diskutera med advokaten.
"Har du någon fråga att ställa till vittnet eller? Det börjar bli lite tvärsom här", avbryter domaren bryskt advokaten”.

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig

Men man misstänker ju nästan att han inte är nykter?
Vad fanns i flaskan?

Hur som helst tror jag inte att JGs vittnesmål var till någon som helst fördel till SD.
Allt det som JG har gjort, kastar djuuuupa skuggor över SD.

Jag tror att många funderar på vad som får en vän att smyga runt i ett hus som en råtta i mörkret och skicka bilder på aaaallllt han gör, verkar otroligt underligt.

Vem gör så?

Lika underligt som att de chattar på Telegram.
För att det som de chattar om inte ska komma fram på en rättegång....På SDs uppdrag.

Vem gör så?

Även underligt att ta avsteg från L*ena när det är SD som är otrogen mot HD

Vem gör så?

Skuggan faller på SD.
Citera
2020-04-01, 09:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag ska inte svära på det helt säkert, men var det inte ett företag som SD hade anknytning till, men i en annan stad, som blev bestulna på flera saker och att man reagerat på att det skedde i samband med att SD nyligen varit där?

Äsch... Jag minns inte... Borde egentligen låta det vara osagt.
Hoppas nån annan har mer koll och kan svara på det.

Jag har också läst det i FUP. Tror det var en av hans gamla arbetskamrater från Exa*ct (tror jag det hette).

Det hade försvunnit saker för svindlande summor. Får leta rätt på det senare.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-01, 09:59
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag har också läst det i FUP. Tror det var en av hans gamla arbetskamrater från Exa*ct (tror jag det hette).

#TeamÅsaHiding

I Umeå vad jag minns. när han och barnen var på resa norrut..
Citera
2020-04-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är många som inte velat tro på det jag berättat om han han ofta uppträder burdust och aggressivt, och hoppar på folk och mycket högljutt anklagar dom. Halsstarrig och kolerisk är en bra beskrivning.
Jag tillhörde tyvärr dom. Har ändrat mig. Så där uppträder man inte.
Citera
2020-04-01, 10:05
Medlem
Citat:
Jag har för mig att jag läst i FUP en konversation mellan SD/HD, SD skriver att han varit på Gustavsvik och HD svarade typ "duktig pappa"... HD trodde att han hade barnen den dagen... SD svarade vad jag kommer ihåg nekande. Dock var det lite svårt att utläsa av sms:en vad han egentligen svarade på.

"duktig pappa"
Å andra sidan kallade han ju både LW och HD för mamma (iaf i telefonlistan) *blinkar lite*
Men ja, både och hon Sillen har sagt att barnen var hos SD den dagen.

Citat:
Sida 65 i a. 145

Stefan till A*ndreas klockan 15:19: "Jag är solo ikväll så det vore najs. Hade tänkt åka till Viken i kväll. När käkar ni?"
A*ndreas svarar runt 19.
EDIT: Fortsätter att rekommendera er att läsa dessa listor i aktbilaga 145!! Ni hittar hur mycket som helst där! Både gällande tidpunkter och vad SD och LW har för sig. Där kan man jämföra klockslag med utsagor, knepigheter osv TOPPEN!
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-01 kl. 10:13.
Citera
2020-04-01, 10:06
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ge upp nu 'Rastade'. Om du har följt den här beklagliga processen så borde du inse att några ljudupptagningar från rättegången aldrig någonsin kommer att offentliggöras. Eller menar du kanske att du skall ha fått något slags positivt förhandsbesked från tingsrätten i Örebro?

Fast nu har inte jag någon kontakt med Örebros tingsrätt.

Lyckligtvis har du fel.
Senast redigerad av Rastade 2020-04-01 kl. 10:09.
Citera
2020-04-01, 10:08
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

AB 148, sidan 95
Citera
2020-04-01, 10:11
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Något tror jag också att han hade tagit innan förhöret. Hans uppförande visar att det är något som inte står helt rätt till.

Enl NA:s reporter:

En bufflig man tränger sig före i kön (visade sig vara JG), vakter kommer.

Slår till mikrofonen (2 ggr).

Avbryter advokaten flertalet ggr (blir tillsagd).

(Det var fler märkligheter som NA:s reporter skrev igår efter direktrapporteringen ang JG:s uppförande som jag inte kommer ihåg).
Varför skrev han inte det i sin direktrapport... JG:s märkliga sätt började redan utanför rättssalen och reporten var nära honom och hörde allt.

JD hade med sig en person in (tror det stod stödperson), undrar om det var en vakt som ville ha vidare kontroll på honom i rättssalen?

Jag hade fått uppfattningen att JG var en lugn person men detta visar helt klart på motsatsen.

På frågan om han fortfarande är vän med SD säger han att en vän gör inte så mot mig och Lena (jag tror att han syftade på frun).
Det var ju otroheten han var besviken över... varför sa han inte upp kontakten med SD när han fick reda på det (likt han gjorde mot LW). Eftersom han valde att fortsatt vara vän med SD efter otroheten så uppfattar jag det inte som han sa upp sin vänskap med SD igår utan mest ville påtala att han kände sig lurad/besviken.

Lägger inga värderingar i JG:s "bufflighet" då jag gissar att det mest är hans amerikanska rättframhet som står i stark kontrast till vår svenska lågmäldhet.
Vilket blir extra tydligt i ett sådant sammanhang som en rättegång innebär.

Samtidigt som jag tycker att hans "vill inte att ditten och datten ska komma fram i rättegången" är anmärkningsvärt och att hans hycklande ställningstagande i LW:s och SD:s otrohetsaffär är märkligt så tror jag ändå att han är oskyldig till mordet.
Finns inget som talar för att han döljer något väsentligt. Mer än att han kanske fått veta något diffust/misstänkt i efterhand som han inte vill berätta.
Citera
2020-04-01, 10:15
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nu kom dagens första skratt från SD när han viskar med sin advokat.

Han är sjuk.
Citera
2020-04-01, 10:15
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tyvärr så är det olika versioner beroende
på vem hon skriver till.

Svårt att veta vilken som är sann.

Jag upplever inte att det finns olika versioner, tvärtom. Hon är hon väldigt tydlig och detaljrik med de hon är förtrolig med .
Däremot ger hon inte samma ingående information till alla, vilket är helt logiskt då hon inte har samma typ av relation till alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in