Citat:
Ursprungligen postat av
fittfittan
Intressant.
The model is an adapted Susceptible-Exposed-Infectious-Recovered (SEIR) model with three tracks (Figure S1) to account for individuals who are asymptomatic or have mild symptoms (95.6%), individuals who are hospitalized but do not require critical care (3.08%), and individuals who are hospitalized and require critical care (1.32%)(7). The mean incubation period was 4.6 days, the infectious period/mean time to hospitalization was 4 days, the mean duration of non-critical hospital stay was 8 days for those not requiring critical care and 6 days for those requiring critical care, and the mean duration of critical care was 10 days(7).
1.3% behöver IVA? Känns mycket lägre än andra skattningar jag hört. Hittar heller ingen referens till var de får siffran ifrån.
Med tanke på hur illa svenska myndigheter skött detta så känns det som att enda vägen framåt är att sätta äldreboenden i bevakad karantän och låta personalen bo där inne. Det är den enda effektiva åtgärd jag kan komma på.
Låt Sverige gå under. Jag fattar fortfarande inte hur folk är så jävla dumma i huvudet. Snälla kan någon förklara för mig hur dem tänker. Är det flockbeteendet? Får skallar?
Ser gamlingar sitta på krogen osvosv.
Jag är körd i botten pga jag jobbar inom sjukvården får ta hand om allt det här. Just nu i detta ögonblick kan fan hela jävla Sverige sprängas i luften.
Alla gamlingar som är ute och går förtjänar inte vård!!!! Inte unga heller som visar respekt,.......