2020-04-01, 01:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
JP Morgan bedömer att amerikansk BNP faller 25 procent i andra kvartalet.Arbetslösheten steg med 3.2 miljoner i USA bara förra veckan och då rapporteras det att många inte kom med i den statistiken för det var svårt och krångligt att anmäla sig. Men detta är bara ett axplock, Italienska banker är nära kollapsen, det bara fortsätter. Vi skall också ta i beaktning att många siffror som har kommit inte har med coronavirusets påverkningar utan det kommer vi se senare.
OK det låter illa.

Italienska banker är alltid nära kollaps.

Vilka siffror då? Alla siffror som finns som är negativa har väl med Corona att göra? Prognosen för 2020 var ju rena festen och amerikansk jobbdata som kom in i februari var extremt stark.

Hur mycket tror du att börsen/börserna ska falla?
Citera
2020-04-01, 01:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Globalfonderna har vänt upp, men vad tror ni ska krävas för att det skall vända ner igen?
Fler dåliga nyheter i form av ekonomisk data. Det kommer malas på vecka efter vecka. Själva antalet smittade och döda är irrelevant nu och framåt. Vi räknar med miljoner officiellt smittade och hundratusentals döda. Det skulle i och för sig vara om man släpper på restriktionerna och smittan går helt bananas igen.

Samtidigt tror jag att för dålig ekonomisk data kommer pusha det andra narrativet. Fler dör av en nedstängd värld.
Citera
2020-04-01, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
OK det låter illa.

Italienska banker är alltid nära kollaps.

Vilka siffror då? Alla siffror som finns som är negativa har väl med Corona att göra? Prognosen för 2020 var ju rena festen och amerikansk jobbdata som kom in i februari var extremt stark.

Hur mycket tror du att börsen/börserna ska falla?
Jag har sagt när jag börjar köpa, när SP500 är ner 58.85%, och nej, jag tänker inte redovisa hur jag har kommit fram till den siffran, men det är inte nått som bara är tagen ur luften.
Citera
2020-04-01, 01:42
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag har sagt när jag börjar köpa, när SP500 är ner 58.85%, och nej, jag tänker inte redovisa hur jag har kommit fram till den siffran, men det är inte nått som bara är tagen ur luften.
Finanskrisen 2008s nivå?
Citera
2020-04-01, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Finanskrisen 2008s nivå?
Man får vara på tårna nu, det kanske inte ens är läge att gå in på börsen överhuvudtaget när vi är nere på dessa nivåer, jag sitter också och filar på hur jag skall säkra upp mitt kapital om vi eventuellt går mot hyperinflation.
Citera
2020-04-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
denna uppgång kan vara en så kallad kattfälla.
där marknaden efter raset går upp för att sedan dyka igen.

Akta er för kattfällan. Det är allt jag har att säga
Citera
2020-04-01, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Var får du dessa siffror ifrån, eller gissar du bara?

Det är en gissning men inte helt ogrundad åtminstone. Bygger på en matematisk modell åtminstone. Finns ju inte särskilt mycket data ännu.

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/professorn-nara-en-miljon-svenskar-kan-ha-smittats/
Citera
2020-04-01, 07:12
Medlem
Dags att gå in i sats kanske, vad tror ni?

Norge och Danmark borde rimligen släppa på restriktionerna snart.
Citera
2020-04-01, 07:12
Medlem
RCL, CCL, NCLH. Väldigt lite prat om dessa, som är nere runt 10$ och förväntas gå tillbaka till 60$ (RCL 120+$).
Någon som tänkt gå in?
Citera
2020-04-01, 07:41
Medlem
Hur bör man agera vid risken för hyperinflation? Ligger 100% likvid och är oroligt att kapitalet urvattnas. Har ni några tankar hur ni tänkt agera framöver? Hur ser risken ut för hyperinflation?
Citera
2020-04-01, 08:06
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomness1
Hur bör man agera vid risken för hyperinflation? Ligger 100% likvid och är oroligt att kapitalet urvattnas. Har ni några tankar hur ni tänkt agera framöver? Hur ser risken ut för hyperinflation?
Extremt låg för tillfället. Alla länder pumpar pengar som sjukhuvuden utan effekt på inflationen direkt. Kolla på USA och deras helikopterpengar relaterat till dollarn, den stärks bara. Men man vet ju inte om det ändras i framtiden, liten sannolikhet dock.
Citera
2020-04-01, 08:47
Medlem
AoE3#1s avatar
Idag kortar vi ALLT.

Idag paniksäljer alla som fastnade i den lilla bullen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in