2020-04-01, 06:26
Medlem
https://www.svd.se/halva-sveriges-befolkning-smittad-i-april/i/senaste

Tankar om detta? Känns liksom för optimistiskt, samtidigt ser man ju hur takten ökar...
Citera
2020-04-01, 06:27
Bannlyst
P1 nu på morgonen. Det visar sig efter analys av smittspårningen att den stora majoriteten smittas i nära relationer, där man delar hushåll. Försvinnande få på sina arbetsplatser.

Vår kultur i Sverige, att vi inte står och hånglar i varje gathörn, samt att vi är glest befolkade, kommer ha en mycket gynnsam inverkan på denna utveckling, i Sverige!

Denna analys är en bekräftelse på det jag hela tiden hävdat. Sverige är ett special case. Den utveckling man sett i Italien, Spanien etc, kommer inte ske här!

Så, släng er i väggen, "Dr" Jeff, med anhang!

Man behöver alltså inte stänga ner landet, om befolkningen nitisk följer de förhållningsregler som myndigheterna gått ut med!
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2020-04-01 kl. 06:34.
Citera
2020-04-01, 06:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Fler infekterade har dykt upp i regioner med mycket pollen hörde jag på radion. Teorin är att viruset åker snålskjuts på pollenet ner i lungorna.

Japp. Och detta ska även hända folk som inte är allergiska mot pollen. Jag har aldrig behövt bry mig om pollen förut, eftersom jag inte känner av det, men nu känns det oroande att bo på en ort med MASSOR av sådant...
Citera
2020-04-01, 06:28
Medlem
Ju mer jag tänker på detta,

hör ni följande,
-du förstår inte enkel statistik
-du är inte expert, epidemolog,
-lyssna på experterna
-låt regeringen göra sitt jobb
-regeringen har gjort bra ifrån sig det är befolkningen som inte lyssnat
-sverige ligger bra till internationellt.
-det går bättre nu

Så är det sannolikt oponionsbildare som har betalt för att förtrycka sanningen och bilda positiv oponion.

Dom kan tydligen leva med sig själva och sitter hellre och ljuger här än att anmäla sig till tjänst på valfritt akutsjukhus, samhällets riktiga avskum med andra ord, dom skulle sälja sin egen mor om det betalade sig ok.

Men det dom gör väldigt bra är tyvärr att döda debatten.
Den rörda rutan i bjällran med antal nya kommentarer till ett inlägg gick från 1-2 till 15-20 över en dag.
Helt plötsligt så förstår jag inte statistik, enkel matte, är rasist, inte stöttande och allmänt usel.

när man efter mycket kämpande får rätt (vilket ju inte är så svårt då vi har Anders Tegnell som dom måste försvara...) så försvinner dom ett tag och dyker sen upp igen och peddlar precis samma talking points.

När inte ens ett forum som flashback står pall så förstår ni att dom lyckas lägga en våt filt över samhället i stort.

Jag har nu gått ifrån att jag hoppades att Sverige skulle hantera denna kris bra och man fick känna lite stolthet igen till att ansvar måste utkrävas.

Det är för tidigt i matchen för det, först måste vår awesome sjukvård ta sig igenom detta och hjältarna hyllas men sen måste det komma en diskussion.

Lyckas man återigen krishantera folket till tystnad och gömma sig bakom en lång utredning och tomma ord så säger jag fan upp mitt medborgarskap

Det vi på FB kan bidra med är att släppa alla andra ämnen och starta trådar där vi gräver riktigt djupt i Coronakrisen.

Att matcha best of Anders Tegnell mot faktiska åtgärder och uttalanden från sjukvården är en mycket bra start till exempel. Ett enkelt excelsheet och en timeline där IQ-445 redan gjort grovjobbet.

Betänk här att internet tvättas kontunuerligt så spara artiklar och uttalanden ni tycker sticker ut.
Citera
2020-04-01, 06:28
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det intressanta är att nu vissa på högerkanten* fått för sig att Covid-19 är en fabricerad finnanskris. Samt att det är kolesterol sänkande medicin som orsakar att folk nu dör.

Jag är imponerad över hur dessa glada gossar så effektivt skjuter sig själva i fötterna.

Källa: Swebbtv.
Citera
2020-04-01, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Anders Tegnells budskap är att vi kan tänka själva
Ingen lag förbjuder dig att äta flugsvamp

Men jag måste köpa min sprit på systembolaget, får inte röka var jag vill, får inte bygga ut mitt hus hursomhelst, måste ha exakt 1m häck i gatukorsningen, kan åka dit för "hatbrott" för väldigt mycket, osv. osv. osv.

Varför vill man att folk helt plötsligt skall tänka själva och agera utan styrning i en EPIDEMI?
Citera
2020-04-01, 06:30
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Japp. Och detta ska även hända folk som inte är allergiska mot pollen. Jag har aldrig behövt bry mig om pollen förut, eftersom jag inte känner av det, men nu känns det oroande att bo på en ort med MASSOR av sådant...

Andningsskydd hjälper. Har du inget ta en sjal eller liknande. bättre än inget.
Citera
2020-04-01, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det intressanta är att nu vissa på högerkanten* fått för sig att Covid-19 är en fabricerad finnanskris. Samt att det är kolesterol sänkande medicin som orsakar att folk nu dör.

Jag är imponerad över hur dessa glada gossar så effektivt skjuter sig själva i fötterna.

Källa: Swebbtv.

Jaha, jag trodde det var judarnas fel som man påstår i MENA eller USAs fel som Kina påstår...

"vissa på högerkanten", kan du inte i stället bara skriva "idioter" för det är ju vad dom är.
Fanns ju en här inne som sa att det berodde på 5G
Citera
2020-04-01, 06:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
I kris vill de splittra oss
Högerextrema, Kina och Ryssland går hand-i-hand

När SÄPO presenterade sin årsrapport var man tydlig: Ryssland och Kina är ”våra motståndare” och utgör det största hotet mot den svenska demokratin just nu. Länderna har länge arbetat aktivt för att både spionera på Sverige och underminera landet såväl inifrån som i rollen som internationell aktör. Nu utnyttjar de också coronakrisen och desinformation riktad mot Sverige och den svenska hanteringen av smittan sprids i våldsam takt.
Wow! Va' läskigt!

Och jag som trodde COVID-19 var det verkliga hotet.

Tack för upplysningarna!
Citera
2020-04-01, 06:34
Medlem
Citat:

När SÄPO presenterade sin årsrapport var man tydlig: Ryssland och Kina är ”våra motståndare” och utgör det största hotet mot den svenska demokratin just nu. Länderna har länge arbetat aktivt för att både spionera på Sverige och underminera landet såväl inifrån som i rollen som internationell aktör. Nu utnyttjar de också coronakrisen och desinformation riktad mot Sverige och den svenska hanteringen av smittan sprids i våldsam takt.

Kära nitlip, anledningen att det sprider sig som en löpeld hur sk1tuselt Sverige hanterat krisen är för att Sverige har hanterat krisen sk1tuselt

Skyll inte på ryssarna, skyll på i ordning, Anders Tegnell, FHM, vår gloriösa regering.
Citera
2020-04-01, 06:34
Medlem
Citat:

Å fan.. så Sverige har ingen underättelse och spionverksamhet mot Kina och Ryssland då?
Sverige har sanktioner mot Ryssland för att störa deras ekonomi..
Så Sverige talar bara gott om Kina och Ryssland..det var som fan . Det är alltså vi som är dom snälla och vet vad som är rätt och fel..och som andra länder ska rätta sig efter?
Citera
2020-04-01, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Fler infekterade har dykt upp i regioner med mycket pollen hörde jag på radion. Teorin är att viruset åker snålskjuts på pollenet ner i lungorna.

Fast njaaaaa. Teorin är snarare att pollen irriterar slemhinnor som gör att smittan lättare biter sig fast så att säga. Alla blir irriterade i slemhinnor av pollen och det är helt klart ett problem. Men mycket osannolikt att viruset sätter sig på pollen och flyger runt långa avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in