Ju mer jag tänker på detta,
hör ni följande,
-du förstår inte enkel statistik
-du är inte expert, epidemolog,
-lyssna på experterna
-låt regeringen göra sitt jobb
-regeringen har gjort bra ifrån sig det är befolkningen som inte lyssnat
-sverige ligger bra till internationellt.
-det går bättre nu
Så är det sannolikt oponionsbildare som har betalt för att förtrycka sanningen och bilda positiv oponion.
Dom kan tydligen leva med sig själva och sitter hellre och ljuger här än att anmäla sig till tjänst på valfritt akutsjukhus, samhällets riktiga avskum med andra ord, dom skulle sälja sin egen mor om det betalade sig ok.
Men det dom gör väldigt bra är tyvärr att döda debatten.
Den rörda rutan i bjällran med antal nya kommentarer till ett inlägg gick från 1-2 till 15-20 över en dag.
Helt plötsligt så förstår jag inte statistik, enkel matte, är rasist, inte stöttande och allmänt usel.
när man efter mycket kämpande får rätt (vilket ju inte är så svårt då vi har Anders Tegnell som dom måste försvara...) så försvinner dom ett tag och dyker sen upp igen och peddlar precis samma talking points.
När inte ens ett forum som flashback står pall så förstår ni att dom lyckas lägga en våt filt över samhället i stort.
Jag har nu gått ifrån att jag hoppades att Sverige skulle hantera denna kris bra och man fick känna lite stolthet igen till att ansvar måste utkrävas.
Det är för tidigt i matchen för det, först måste vår awesome sjukvård ta sig igenom detta och hjältarna hyllas men sen måste det komma en diskussion.
Lyckas man återigen krishantera folket till tystnad och gömma sig bakom en lång utredning och tomma ord så säger jag fan upp mitt medborgarskap
Det vi på FB kan bidra med är att släppa alla andra ämnen och starta trådar där vi gräver riktigt djupt i Coronakrisen.
Att matcha best of Anders Tegnell mot faktiska åtgärder och uttalanden från sjukvården är en mycket bra start till exempel. Ett enkelt excelsheet och en timeline där IQ-445 redan gjort grovjobbet.
Betänk här att internet tvättas kontunuerligt så spara artiklar och uttalanden ni tycker sticker ut.