2020-04-01, 01:11
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Att ingen blir immun ditt dumma arsle. Om du som smittad blir helt frisk från viruset så kan du bli sjuk igen samma vecka.
Karantän är inte ett skämt.

Hur ska vi tackla viruset? Det finns inga vaccin och det kommer inte på långa vägar eftersom att det är nånting helt nytt.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Kolla datumet jag ställde den frågan. Jeffrey har ni bevisat att han/hon trollar här inne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vad är det med just Zimex?
De verkar hjälpa gruvnäringen men även syssla med humanitära insatser.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Och, det bekräftar ju bara den oerhört låga dödligheten bland barn/mycket unga, ingen nyhet för mig i statistiken....

Ja en gör ju faktiskt inte en trend. Men det är oroande. Vi ska inte ta lätt på det här. Men barn verkar vara undantagna, just nu...

Editerad!
Citera
2020-04-01, 01:12
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
Det är väldigt bra masker, halv /helmask är överlägsen engångsskydden. Anledningen till att man inte köper dem? Priset.. I sthlm uppmanas personalen att fixa egen skyddsutrustning om de kan, dvs. köpa skydd liknade det du länkade, men de får betala ur egen ficka.. För jävligt!

Konstigt nog vill ingen använda det.
Citera
2020-04-01, 01:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nedan lista fick Sydkorea, Japan, Tyskland och Kuwait där jag är i kontroll på utbrottet.
Tegnells uttalanden har ju IQ-455 (eller vad de nu var...) sammanställt och dom kan närmast beskrivas som medveten fördröjning, han ville ha maximal spridning direkt för att få flockimmunitet.
Agnes Wold tog sedermera bort sin förklaring till hur FHM agerade när hon förstod att befolkningen i stort inte blev lika exalterade över att få vara försökskaniner..

Billiga åtgärder för att stoppa spridningen,
-stoppa flyg från riskområden
-ta över ett flygplatshotell och sätt ankommande i karantän (från riskområden)
-testa testa och smittspåra (WHO guidelines)
-låt riskgrupper stanna hemma med full lön, idag går dom till jobbet ändå rädda över att bli uppsagda i kommande varselvåg.
-be de som kan att jobba hemifrån - tror jag sker frivilligt i stor utsträckning.
-låt de som vill hålla sina barn hemma, typ föräldrar i riskgrupp.
-sätt +65 i full karantän organiserat av staten, "ren" personal som levererar mat och som håller koll.
-ansiktsmasker

Smittspårningen gav vi ju helt upp vilket är nästan det viktigaste i alla infektioner.
Citera
2020-04-01, 01:13
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Första dödsfallet i Italien:

22:35: First death in Italy. (Source)

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

/BNO

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tiden är otrolig, hur allt kan ändras så snabbt,, är det inre otroligt?

Ja visst är det märkligt hur fort det har gått.
Jag postade ovanstående den 21:a februari. Bara sex ynka veckor sedan.
Ofattbart.
Citera
Medlem
Citat:
Konstigt nog vill ingen använda det.
Priset är såklart en faktor. Den andra faktorn tror jag är ren okunskap.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Många har önskat att vi fört en linje som mer liknar den i Norge och Finland.

Deras antal offer pr dag sedan 20 mars : 0 - 1 - 0 - 3 - 2 - 4 - 2 - 7 - 6 - 5 - 8

En ganska läskig trend...

De övriga nordiska länderna kommer ju i alla fall ha vårdplatser kvar på sjukhusen under april och kanske maj.
Citera
2020-04-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Kolla datumet jag ställde den frågan. Jeffrey har ni bevisat att han/hon trollar här inne.

Jag ser det nu.

Just nu blir jag frustrerad över hur stor skadan är pga att vi inte fått in korrekt information. Den har jag nu.
Citera
2020-04-01, 01:15
Medlem
Citat:
Mask rekommenderas av ledande experter.
Sverige är nästa Italien.
Inte en chans. De har mycket större befolkningsmängd, mer trångbodda plus att de är mer fysiska med varann. Pussar på kinder när de hälsar etc. jag sa för flera veckor sen att Spanien kommer bli som Italien. Vissa trodde mig inte då men nu är de där.... Jag sa även att snart smäller det i USA. Nu smäller det....
Vi i Sverige har en naturlig fysisk distans till varann. Därför kommer spridningen ta mycket längre tid här. Undantag för Sthlm. Men ändå inget i jämförelse med tidigare nämnda länder.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Att ingen blir immun ditt dumma arsle. Om du som smittad blir helt frisk från viruset så kan du bli sjuk igen samma vecka.
Karantän är inte ett skämt.

Hur ska vi tackla viruset? Det finns inga vaccin och det kommer inte på långa vägar eftersom att det är nånting helt nytt.

Det finns ett vaccin i USA som har börjat testas på människor för ett par veckor sedan. När desperationen tilltar och ekonomin går i källaren så tror jag man kommer att bortse från medicinsk etik och säkerhetstester som dröjer åratal. Man kommer att ge vaccinet till riskgrupper och kalla det för "fältstudie".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
Priset är såklart en faktor. Den andra faktorn tror jag är ren okunskap.

De som kan mest säger att det är ytterst märkligt att man inte använder det i Europa. För om alla har det så kan man inte smitta varandra eftersom saliv sprids ut om man så pratar med varandra.

Såklart att det hjälper! Annars så skulle läkare och kirurger inte använda det!

Det börjar bli löjligt vad hjärntvättade människor är.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-01 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in