2020-04-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
... Och mer övrigt ju mer börsen går upp?

Är det något du inte förstår?
Citera
2020-04-01, 00:40
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Är det något du inte förstår?

Väldigt mycket.
Citera
2020-04-01, 00:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
denna uppgång kan vara en så kallad kattfälla.
där marknaden efter raset går upp för att sedan dyka igen.
Jag är lite rädd för det. De flesta länderna ligger under deras 10 åriga genomsnitt värderingsmässigt, men inte så mycket. Jag tycker inte att en värdering som 2016 är särskilt billig med tanke på hur det här har urartat. Jag tyckte det för några veckor sen men inte nu längre.

Det kan inte fortsätta gå upp särskilt mycket åtminstone de kommande veckorna. Det ser jag som helt uteslutet.
Citera
2020-04-01, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Han shortar alternativt vill trycka ner den så mycket som det bara går för att köpa in sig billigt.

Arbetar antagligen på Mcdonalds och ser det här som sitt livs chans.
Hehe, nu jobbar jag inte på MC, men skulle aldrig ser ner på någon som gör det,det är ju inte jobbet utan avsaknaden av ambitioner som sätter stopp vart vi vill komma här i livet, små sår eller fattiga vänner skall man aldrig förakta.

Dom flesta här inne på ekonomi forumet har konstigt nog alldeles för grunda ekonomiska basala kunskaper för att förstå hur illa det är ställt med ekonomin, vi balansera på ett knivsegg just nu, men sitt ni och köp på magkänslan, för börsen går ju alltid upp. eller hur!
Citera
2020-04-01, 01:03
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hehe, nu jobbar jag inte på MC, men skulle aldrig ser ner på någon som gör det,det är ju inte jobbet utan avsaknaden av ambitioner som sätter stopp vart vi vill komma här i livet, små sår eller fattiga vänner skall man aldrig förakta.

Dom flesta här inne på ekonomi forumet har konstigt nog alldeles för grunda ekonomiska basala kunskaper för att förstå hur illa det är ställt med ekonomin, vi balansera på ett knivsegg just nu, men sitt ni och köp på magkänslan, för börsen går ju alltid upp. eller hur!
Vad går du på för hård data som gör att du är säker på att börsen kommer falla mycket till?
Citera
2020-04-01, 01:04
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Säg mig då, hur gör du för att lyckas klå index?
Citera
2020-04-01, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad går du på för hård data som gör att du är säker på att börsen kommer falla mycket till?
JP Morgan bedömer att amerikansk BNP faller 25 procent i andra kvartalet.Arbetslösheten steg med 3.2 miljoner i USA bara förra veckan och då rapporteras det att många inte kom med i den statistiken för det var svårt och krångligt att anmäla sig. Men detta är bara ett axplock, Italienska banker är nära kollapsen, det bara fortsätter. Vi skall också ta i beaktning att många siffror som har kommit inte har med coronavirusets påverkningar utan det kommer vi se senare.
Citera
2020-04-01, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Säg mig då, hur gör du för att lyckas klå index?
Jag har aldrig påstått att jag konstant slår index.
Citera
2020-04-01, 01:24
Medlem
Citat:
JP Morgan bedömer att amerikansk BNP faller 25 procent i andra kvartalet.Arbetslösheten steg med 3.2 miljoner i USA bara förra veckan och då rapporteras det att många inte kom med i den statistiken för det var svårt och krångligt att anmäla sig. Men detta är bara ett axplock, Italienska banker är nära kollapsen, det bara fortsätter. Vi skall också ta i beaktning att många siffror som har kommit inte har med coronavirusets påverkningar utan det kommer vi se senare.

Och samma JP morgan sa idag att botten nåddes för en vecka sedan. Vi kommer inte nå dit igen. Om vi nu ska ta JP morgon som källa.
Citera
2020-04-01, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Och samma JP morgan sa idag att botten nåddes för en vecka sedan. Vi kommer inte nå dit igen. Om vi nu ska ta JP morgon som källa.
Goldman Sachs: Amerikansk BNP kan falla 24 procent
Citera
2020-04-01, 01:33
Medlem
tazzos avatar
Globalfonderna har vänt upp, men vad tror ni ska krävas för att det skall vända ner igen?
Citera
2020-04-01, 01:33
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag konstant slår index.

Tippar på att den där evighetsfonden är nåt för dig. 8,7% per år sedan 1972 är inte illa pinkat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in