2020-03-31, 19:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
ur sammandraget från direktrapporteringen från NA, ur förhöret med JG. Jag minns inte att dom rapporterade detta i direktrapporteringen. Det är ju ändå något:

Citat:

Under rättegången valde vittnet att säga upp vänskapen med 45-åringen efter allt som hänt.

– Jag har varit en vän, men en vän gör inte så mot mig och mot Lena.
Inte konstigt eftersom den usla direktrapporteringen är så fragmentarisk och med flera minuter mellan de magra raderna; tydligen sägs det sånt som inte framgår förrän efteråt. Och jag tvivlar nog ändå på att JG plötsligt utvecklat en ryggrad.
Citera
2020-03-31, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Strax......
Stefan sa i förhör att han var henna ca 00.50.

Lena skickar bild 01.33 och strax, samt att grannen träffar honom med hund.
Han sprang tydligen ut igen en sväng...... eller så gick han inte hem som han sa.
Stefan ljuger i alla fall, för han sågs ute senare.

Strax

Jajaja... var så upphetsad där ett tag.. Tack
Citera
2020-03-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Inte konstigt eftersom den usla direktrapporteringen är så fragmentarisk och med flera minuter mellan de magra raderna; tydligen sägs det sånt som inte framgår förrän efteråt. Och jag tvivlar nog ändå på att JG plötsligt utvecklat en ryggrad.
Jag tror han faktiskt gjort det. Han stod framför sin gamle vän och faktiskt sade ifrån. Starkt i den sitsen.
Citera
2020-03-31, 19:33
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Ha tålamod, kommer snart upp på youtube alla förhör som man kan lyssna på. Jag får notiser när det släpps och då länkat ja här.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw
Senast redigerad av Rastade 2020-03-31 kl. 19:36.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror han faktiskt gjort det. Han stod framför sin gamle vän och faktiskt sade ifrån. Starkt i den sitsen.
Jag ser det nog inte riktigt på det sättet; omvändelse under galgen. Och kom det inte fram idag att han ljugit om nåt inför rätten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Mitt inlägg var en kommentar till Picassos återgivande av vad Krmr hade förklarat för hen om "strumpbilden" och vilken roll den spelar i rättegången. Antagandet är att LW sänder strumbilden ca 01.30 till SD med kommentaren: Du glömde den här. Bilden och sms skulle kunna betyda att SD varit hos LW senare på natten mellan 11e o 12e.Han skälv har sagt att han varit hemma från ca 0.50. Samma natt påstår vittnet med hunden att han mött SD ute vid halv tvåtiden, vilket talar för att SD ljuger om den natten.

Ja, men bara spekulation att han varit hos henne. Tror inte han varit där och lyckats glömma en strumpa. Däremot kan han ha haft sådana planer men blivit störd. Min spekulation.
Citera
2020-03-31, 19:36
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
En allmän fråga om geocoaching: Stämmer detta, att alla som sysslar med denna aktivitet ingår i en "grupp", en "gemenskap" där det huvudsakliga målet är att känna gemenskap och samhörighet med likasinnade? Finns det inga utövare som enbart fokuserar på sporten, endast på sin individuella prestation, och vilja att bli bättre? Som skiter fullständigt huruvida fler likasinnade har samma intresse?

Om inte tidigare, så nu i mars 2020, måste väl intresset för sådana scoutliknande "sekter" vara på snabbt utdöende? För att istället ersättas av en mer individinriktad utövning.

För egen del ger bara ordet "geocoaching" mig panikångest och mardrömmar. Efter denna vidriga historia. Inte så mycket för att Lena Wesström blev mördad, som för alla de osunda, dysfunktionella omständigheter som tydligen är sammanlänkade med denna "sport". Fy s-tan så j-vla vidrig företeelse!

Jodå, vill påstå att de flesta ägnar sig åt denna hobby utan att bry sig om grupper, sex eller inbördes beundran.
Samma med fågelskådning faktiskt, huvudmålet är att komma ut i naturen på fina upplevelser.

Grejen med geocatch i det här fallet är att det ev ingår i motivet, vet med säkerhet att det pippas lika snett i tex camping föreningar och inom kyrkan.
Citera
2020-03-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jodå, vill påstå att de flesta ägnar sig åt denna hobby utan att bry sig om grupper, sex eller inbördes beundran.
Samma med fågelskådning faktiskt, huvudmålet är att komma ut i naturen på fina upplevelser.

Grejen med geocatch i det här fallet är att det ev ingår i motivet, vet med säkerhet att det pippas lika snett i tex camping föreningar och inom kyrkan.
Visst pippas det överallt. Men som UW beskriver det så är önskan om samhörighet i GC-kretsar tydligen sjuklig. Är det så inom campingföreningar också?
Citera
2020-03-31, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy

Tack! Härligt att höra! Då känner jag att aspekten "frikyrko-" har större skuld i denna tragedi än just "geocatch". Då är min tidigare världsbild intakt. Tack!
Citera
2020-03-31, 19:44
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst pippas det överallt. Men som UW beskriver det så är önskan om samhörighet i GC-kretsar tydligen sjuklig. Är det så inom campingföreningar också?

Ja, vet en förening där ordförandens fru snedpippar med festfixaren. Lite bråk då och då men sedan låtsats ingen om något utan sitter vid samma långbord och sjunger helan går..
Inget nytt under solen.
Citera
2020-03-31, 19:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Noterar att många här i tråden tror, eller vill, att SD ska fällas för mordet på Lena.
Jag tillhör skaran som tror han kommer frias. Varför gör jag det då kanske ni undrar? Det finns massor med indicier som pekar mot honom. Dock finns inget som binder SD till gärningen. Inget mordvapen, inget direkt motiv, inget annat tekniskt.
Vem är då mördaren? Enligt mig pekar allt mot SD, men att få honom fälld tvekar jag på. Glöm inte fallet med Linda Cheng
https://www.aftonbladet.se/a/G10b9Q
Citera
2020-03-31, 19:45
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, vi har diskuterat det lite smått att det hade varit väldigt intressant att få veta vad barnen själva har berättat om det hela.

Var HD hemma natten till 15e maj?
Var SD över till HD på natten till 15e maj?
Vart var barnen på fredagen och lördag fm?
Åkte dom med morfar i bilen på fredagen då de skulle vinka till SD på jobbet om de åkte förbi?
Kom SD hem och åt glass med barnen efter jobbet den 15e?
Kom HD hem direkt efter jobbet den 15e eller var hon i skogen?
Vad vet DOM om vattenspridaren?
Vad har mamma och pappa pratat om?
osv
osv

Ojoj... det finns mycket man skulle vilja veta...

Många frågor är det.... Det som ändå utkristalliserar sig är kanske ändå att kring i stort sett varje fråga finns det olika utsagor... Vilket till slut leder till att SD med bihang alltmer snärjs in i lögnerna och motstridiga utsagor.
Det inger hopp, kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in