• 1
  • 2
2020-03-31, 23:46
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin
Kan ha gått subkutant, i så fall tar kroppen hand om det själv

Men fortfarande öm 3-4 dar efter? Fan vad de trycker på med koksaltet med, det gjorde fan mer ont än epiduralen och biopsin!
Citera
2020-03-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Men fortfarande öm 3-4 dar efter? Fan vad de trycker på med koksaltet med, det gjorde fan mer ont än epiduralen och biopsin!

Ja det kan ta några dagar, ofarligt (om du inte fått typ cytostatika i nålen) men du verkar bara ha fått koksalt och dropp, kanske glukos? i så fall ingen fara

Det ska inte göra ont när man spolar med koksalt, låter som ditt blodkärl brustit (injektioner kan då gå subkutant)
Citera
2020-03-31, 23:54
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ja det kan ta några dagar, ofarligt (om du inte fått typ cytostatika i nålen) men du verkar bara ha fått koksalt och dropp, kanske glukos? i så fall ingen fara

Det ska inte göra ont när man spolar med koksalt, låter som ditt blodkärl brustit (injektioner kan då gå subkutant)

men då borde jag fått blåmärke eller?
Citera
2020-03-31, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
men då borde jag fått blåmärke eller?

Nej då
Citera
2020-04-05, 15:41
Medlem
carminaburanas avatar
nu har det nästan försvunnit!
Citera
2020-04-05, 17:31
Avstängd
Citat:
Subkutant och ont 4 dagar senare efter spolning med koksalt stämmer inte. Du har kanske en tromboflebit
Citera
2020-04-05, 17:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Tack, det var snällt sagt! Tyvärr är det ju så, många som lider jävligt illa... Man får ändå försöka tänka positivt, att väldigt ofta så är cancern botbar (idag även om den är metastaserad och/eller elakartad).
Du har fel. Rent generellt är cancer inte väldigt ofta botbar om du har metastaser. Däremot har den förväntade livslängden blivit bättre med metastaser
Citera
2020-04-06, 00:33
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du har fel. Rent generellt är cancer inte väldigt ofta botbar om du har metastaser. Däremot har den förväntade livslängden blivit bättre med metastaser
Nej det är helt sant, meningen blev lite fel där. Det jag menade var att man idag även kan bota metastaserad cancer, något som var betydligt svårare förut.
Citera
2020-04-06, 18:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Subkutant och ont 4 dagar senare efter spolning med koksalt stämmer inte. Du har kanske en tromboflebit

Jag har tagit en dos klexane i benet varje dag nu sen jag blev utskriven, ska ta det 3 dar till. Det borde väl hjälpa?

Ja, nu har smärtan nästan gått över, men det tog 10 dar... Det är som en liten bula som är lätt röd som gör lite ont ifall man trycker på den vid handleden. Jag tar upp det på vårdcentralen på torsdag när jag ska ta bort agrafferna.

Nu har jag andra problem, misstänker att jag har Ascites, och dessutom så visar det sig att mina njurar börjat producera en jävla massa njurstenar, bla en 5x5x5mm som vill ut, så nu väntar jag på att den ska droppa, sitter och häckar vid mynningen tydligen... Fan!
Senast redigerad av carminaburana 2020-04-06 kl. 18:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in