2020-03-31, 22:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det bordet det göra va? Forskarna och experterna verkar rörande överens om det.

Jag tycker det verkar så. Har rapporterats om ett fall i Japan, om en kvinna som smittades, friskförklarades och sedan smittades igen. Det var i slutet av januari har jag för mig. Sedan dess tror jag inte det rapporterats något liknande. Lutar åt att det i Japan snarare var något strul med provtagningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag skiter väl i om du har förtroende för mig eller inte.
Jag är egentligen här för att ta reda på om någon vet något om läget i Kina.
Tyvärr så nappar jag på dumma inlägg.
My mistake.

Att fråga på en sajt om läget i en kommunistisk diktatur är det andra misstaget om du tror dig få ärliga svar.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hur fan vet du det?
Har du överhuvudtaget försökt att ta reda på vad som egentligen hände i Kina?
Och vad som händer just nu i Iran?
Eller läser du bara aftonbladet?
Gör åtminstone ett enda litet vettigt försök att hitta sanningen, det går ganska fort om man bara försöker. Google är din vän.
Kina och Iran kommer aldrig informera oss i väst om något, så släpp det spåret.

Inte ens när de sköt ner passsagerarplanet med två missiler inför ögonen på alla erkände de, tror du plötsligt man kommer agera annorlunda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det bordet det göra va? Forskarna och experterna verkar rörande överens om det.

Är det inte vad dom TROR, inget vet väl helt säkert.
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är det allvar på riktigt. Våra värsta beräkningar besannas, enligt nya interndokument som Region Stockholm tagit fram. Sjukvården i Stockholm kollapsar om en vecka.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRK34E/sa-ska-stockholm-hantera-overfulla-sjukhus--om-en-vecka

- Enligt prognosen som omskrivs i handlingarna tar platserna slut den 7 april.
- Maxantalet sjukvårdsbehövande, den så kallade peaken, väntas infalla den 29 april.

Mina damer och herrar, vi går mot en samhällskollaps. Tiden mellan 7 april och 29 april är 22 dagar. Och sen ska vi ner på andra sidan också.

Med andra ord 2 jävligt jobbiga månader vi har framför oss nu. Med reservation för att resten av landet ser ut att ha ca 2 veckors fördröjning jämfört med Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vi vet dock att spridningen skulle öka ifall alla med symptom skulle springa runt lösa, i jakt på tester, svar och annat.

I Tyskland dör få
Citat:
storskaligt testande, effektiv smittspårning och skydd av åldringar tros ligga bakom.
https://www.hbl.fi/artikel/tyskland-foljer-sydkorea-och-har-laga-dodstal/
Citera
2020-03-31, 22:56
Medlem
Madagascars avatar
I USA ökar dödsfallen kraftigt. Hittills idag 615 nya dödsfall enl Worldometers
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Jag tror det är onsdag nu.

Det är tisdag.
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Absolut, jag bjuder

Åker hem från min fjällstuga där jag just nu befinner mig. (Sanning).
Hemma till helgen igen.
Jag har haft kontakt med 0 personer på väg upp, inte varit i närheten av någon här uppe och kommer träffa 0 personer på vägen ner. Behöver tanka, men har med plasthandskar för ändamålet.

Jag känner mig trygg i att varken jag är smittad eller att jag på något sätt skulle sprida till någon annan.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Jag tror det är onsdag nu.

Jag känner att det nog är tisdag.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Finns att läsa på folkhälsomyndighetens hemsida.

Jesus..

Tror du jag litar på en myndighet som drivit fram lögner sedan slutet av början av Februari?
Kolla upp det själv för jag orkar inte dra upp hela listan.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Med kontaminerade menar jag sådana dör det inte går o fastställa. Logger man redan för döden, får covid19 , så är det ju fortfarande inte viruset som dödat än. I italien idag rapportersr de alla döda som covid19 döda, eftersom de varit infekterade.

Barnet som föddes med tarmarna utanför kroppen, blev smittad av sin mamma. Hon är hur frisk som helst, barnet dött. Dog det av voruset?

Fast hör är det ju tvärtom. Covid är däcken, det är dåligt och farligt, men för de allra flesta, en extremt stor majoritet, händer ingenting mer eller mindre.
Varning, användaren sprider medvetet desinformation. se: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in