2020-03-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han hoppas på att vänskapen ska fortsätta men vet inte riktigt vad Stefan Davidsson tycker nu?

Oärlig människa rakt igenom kanske?

Jag är numera övertygad om att Stefan Davidsson och Gerald Jerry Gray har ett homosexuellt förhållande och att Lena var på väg att avslöja bl.a. detta.

Gerald Jerry Gray har t.ex:
Raderat bevis
Vänt Lena ryggen
Ringt polisen på Hanna Davidsson
Kartlagt och hotat Flashbackanvändare
Beskyllt vänner till Lena för hennes mående
Skyddat Stefan Davidsson i rättegången

Har också funderat på detta att JG och SD prövar varandras rövar och det låter rimligt när vi vet att JG raderade i sin telefon under förhör och vi vet att JG och SD är mästare i att ljuga och skulle aldrig erkänna att de gillar killrövar
Senast redigerad av Grubbelman 2020-03-31 kl. 21:25.
Citera
2020-03-31, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Va...?? Hon såg väl Lena sista gången i livet den 12e då hon kånkade på en kartong? Fattade det inte som att det var hon Stefan. Däremot såg hon Lena hos Stefan i mars? Men jag kanske missuppfattade det..?

EDIT: Alternativt missuppfattat dig..?

Japp.
Hon såg Lena utanför Stefan den där Lördagsmorgonen/förmiddagen.
Citera
2020-03-31, 21:25
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jag håller med, allt pekar på att JG och SD hade en homorelation.
Lenas egna ord är talande, Det finns bara en som älskar Stefan mer än jag, och det är Yankee dude
Ja alltså det finns fanimej ingen annan förklaring. Man gör inte såhär om man inte är förälskad. Jag köper inte inget annat argument längre. Hjärntvätt? Vänskap? Knappast. Stefan Davidsson och Gerald Jerry Gray brukade knulla varandra i röven på sina små geocachingturer, mos def.
Citera
2020-03-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nä, han hade tydligen inte lärt sig nånting...

Just tell it like it is Jerry...
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig
Jisses. Så ”stödpersonen” han hade med sig, var egentligen hans barnvakt?
Citera
2020-03-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag skulle gissa att, ungefär som med tipspromenad, så går det att förhålla sig sunt eller osunt till saken. Eller logdans.
Vad som synbart varit problemet här är att ngn ansett sig varit ledande i verksamhetens etablering och utveckling, och att ”sporten” kan ha fått lokala myndigheters intresse o gillande, och att följden av det då varit att det krävts en hel del insatser av människor för att skapa lite volym i företeelsen. Detta är hypoteser från min sida. Lägger man till att ”sporten” möjligen nischats lite i sociala medier som ngt för fräscha utetyper som kan klä i trikåer o klättra upp i trän och inte drar sig för utlägg på nåt slags spännande utrustning som blänker o blinkar och dricker sitt pulverkaffe i plastkåsa, och gillar korsord, så har det väl dragit till sig en del filurer som tyckt sig ha något kvar att bevisa, och en o annan som gillar att komma hemifrån och se det motsatta könet klättra upp i trän. Eller som gillar att öht se kön klättra upp i trän. En ”sport” är sällan bara själva tävlingsreglerna... Så långt är väl allt frid o fröjd.

Som jag uppfattar det så har väl då sjukdomarna tilltagit när MGM (möjl med fru) tänkt sig inte bara vara omslagspojke för ”sporten” utan även vara förebildligt dokumenterat bäst på den, på en skala som inte skäms internationellt, samt möjl vara den genom vilken möjligen initiativ, ekonomiska medel, ev bonusar (resor etc) och arbetsfördelning, och äran, strömmar. Detta är fortsatt ett hypotetiskt resonemang. Jag kan tänka mig att MGM försökte vara högsta hönset och få folk att ställa upp och hjälpa till och va på plats och styra i logistiken. Därav den hårda kärnan kanske.... LW kan nog ha passat lite väl bra in där... Det blir lätt en sekt om ledningen inte har alla hästar hemma. Det saknas naturliga gränser för hur mycket man förväntas ställa upp och vad tjänster o gentjänster är värda.

Givet hur många som ägnar sig åt saken och hur sporten ter sig på ett förallmänligat plan, så har den ju mer karaktär av tipspromenad för besökande alternativturister eller affärsresande — cacherna ligger spridda för alla att kunna betas av av vem som helst. Eller P*kémon Go för nära vuxna.

Men sen finns då den ”halvatletiska” eller nördsidan, med folk med mer spring i benen som samlas på stora event o har banor i särskild terräng el mer strapatsliknande grejer för sig. Och bor i tält. Det verkar finnas allt från äldre tiders MHF-rally (hette det så?) med bilar till scoutliknande påhitt. Gissningsvis har kommunerna o gamla folkrörelseföreningar dammat av en hel gamla påhitt från förr och lagt det i nya påsar helt enkelt. Det är lite tipspromenad, lite scouting, lite söndagsutflykt, lite orientering, lite lumpen, lite konfirmationsläger (utan konfirmering), lite korsord, lite kulturvård, lite stickning, lite tur i skogen, lite interaktivt (eftersom nog alla kan göra egna cacher) och tydligen en hel del logdans.

Perfekt för barn förstås.

Sen ska de med lite anseende i kretsarna förstås logga en miljon cacher i kvartalet för att få sina levlar eller vad det kan heta. Vilket förstås lär uppmuntra till en hel del rationaliseringar på bekostnad av andra värden i världen. Som äktenskap eller heder, och naturlagarna.

Det är väl när självrespekten går ut över självrespekten som det borde lysa lite varningslampor. Om det fanns varningslampor.

Allt kan förstås missbrukas...

Det lär förresten kosta en hel del kolväten också, men vad gör inte det å andra sidan.

Klockren förklaring och analys av denna företeelse! Precis vad jag önskade! Tusen Tack!
Citera
2020-03-31, 21:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Svaret blev från FU: "Jag har ingen kommentar"

NA berättar om journalisten FU som sökte upp utredningen förra sommaren. Han ville även komma i kontakt med åklagaren för att lämna mer uppgifter om sitt grävande som då hade pågått 6-8 månader.
Det finns olika sätt att fiska information från en utredning där locket ligger på och ett sätt är ju att vara "hjälpsam" och bidra med undersökningar... Jag anar att FU inte är glad på sin branschkollega SH som på ett diskret sätt ifrågasätter FU vad det gäller ansvaret att som journalist skydda källor.

Länk till betalartikel: www.na.se/artikel/svt-reporter-ville-intervjua-misstankte-hjarstamordaren-uppmanade-polisen-bugga-kanske-kan-uppkomma- viss-stress
Saxat:
"Det är ju en dubbel roll här, jag är ju journalist och det finns ju ett källskydd som ni är medvetna om. Men, jag känner ändå att det är också en pågående mordutredning", säger journalisten i förhör.

SVT-reportern uppger i polisförhöret att han planerar att intervjua 45-åringen och hans före detta fru. Han säger i förhöret att detta kan komma att stressa upp intervjupersonerna.

Reportern uppmanar sedan polisen att ta till hemlig avlyssning – som därmed indirekt skulle riskera att röja det grundlagsskyddade källskyddet.

I Sverige är källskyddet reglerat i grundlagen. Det finns där för att garantera att en person som lämnar uppgifter till en journalist ska få vara anonym.

"Om inte det redan finns tvångsmedel så kanske det finns ett skäl till att kanske ha tvångsmedel igen. För jag tänker söka upp dom här i alla fall. Dom måste ju få chansen att säga vad dom tycker, om dom inte har tagit död på Lena. Och är det så att dom har gjort det, då kanske det kan uppkomma en viss stress om jag dyker upp."

Journalistens kontakter med polisen kan strida mot SVT:s egna regler. Reportrarna ska ha ett neutralt förhållningssätt till något utan att blanda in vinklade åsikter.

Förhör med FU:
AB 151 sid. 115.

En pollett trillade ner, åtminstone för mig.
Citera
2020-03-31, 21:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jisses. Så ”stödpersonen” han hade med sig, var egentligen hans barnvakt?
Ingen aning men det vore intressant att veta
Citera
2020-03-31, 21:39
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nä, han hade tydligen inte lärt sig nånting...

Just tell it like it is Jerry...
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig
Haha, vilken fars! JG var nog dessutom nervös över att troligtvis ett gäng från Flashback satt som åskådare.
Citera
2020-03-31, 21:45
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Det var ingen bra dag att lägga in som referens på LinkedIn för JG. Tror inte kompisarna på universitetet blir imponerade.

Om neutrala NA skriver med en rejält kritisk ton... ...då antar jag att det var riktigt illa?

Det låter för klent, för oengagerat. För det första borde han nämnt den vidriga behandlingen av LW först. Och sig själv i sista hand.

Och vet vi vilken Lena han menar?

Jag är skeptisk. Precis om jag varit hela tiden gällande denne herre. Antingen är han extremt lågbegåvad, eller så är även han ett äkta bevis på att hjärntvätt faktiskt fungerar...

"Titta-på-mig-när-jag-bajsar-bilder" går bra, men lite porrsurfande och "ofarligt" snack med SD måste döljas för Polisen? Jag äcklas.

#TeamÅsaHiding
Eller var det "tittapåmink*k" bilder...? Jag börjar faktiskt oxå tveka. NÅN borde ju veta om JG spelat i det andra laget...Hans fru Lena kke?
Citera
2020-03-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Japp.
Hon såg Lena utanför Stefan den där Lördagsmorgonen/förmiddagen.

Ok, vi kanske kan reda ut det här tillsammans..?

På sida 35 och neråt i aktbilaga 145 verkar hon i alla fall vara väldigt upptagen med norgechatten
och R*oger N*ordin mfl mest hela dagen fram till att hon ska på kalas..?? *kliar mig i huvudet*
Jag är jättedålig på att tolka det där med mastuppkopplingar.

"Mars 2018 var Lena utanför Stefans hus och klockan var runt 21:00. Lena och Stefan grejade
med någonting och Lena bar en luva." sida 204 a.151

"Ju*dith såg Lena sista gången på lördagen den 12 maj. Hon bar en kartong, det såg ut som
att en tårta låg i kartongen. Lena gick upp för Betesvägen mot sitt gamla hus. Ju*dith kan tänka sig
att någon fyllde år" sida.205 a.151

EDIT: Enligt tidslinjen där så kommer hon hem till bostaden klockan 00:15 efter "Hallå hallå hallå"
och sedan lämnar hon bostaden igen på lördagen 13:22 och då åker hon till Biltema och vidare till Ica Maxi?

"Mot sitt gamla hus" måste väl vara UW's hus? Eller vart bodde han??

Eller??
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-31 kl. 21:57.
Citera
2020-03-31, 21:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är bra - bara visa på att han ljuger. Härligt att dom fortfarande jobbar på i fallet.

Ja dom där antecknande utredarna är nog mer aktiva än vissa olyckskorpar, krqx krax, ondgjorde sig över i början av rättegången
Citera
2020-03-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag skulle gissa att, ungefär som med tipspromenad, så går det att förhålla sig sunt eller osunt till saken. Eller logdans.
Vad som synbart varit problemet här är att ngn ansett sig varit ledande i verksamhetens etablering och utveckling, och att ”sporten” kan ha fått lokala myndigheters intresse o gillande, och att följden av det då varit att det krävts en hel del insatser av människor för att skapa lite volym i företeelsen. Detta är hypoteser från min sida. Lägger man till att ”sporten” möjligen nischats lite i sociala medier som ngt för fräscha utetyper som kan klä i trikåer o klättra upp i trän och inte drar sig för utlägg på nåt slags spännande utrustning som blänker o blinkar och dricker sitt pulverkaffe i plastkåsa, och gillar korsord, så har det väl dragit till sig en del filurer som tyckt sig ha något kvar att bevisa, och en o annan som gillar att komma hemifrån och se det motsatta könet klättra upp i trän. Eller som gillar att öht se kön klättra upp i trän. En ”sport” är sällan bara själva tävlingsreglerna... Så långt är väl allt frid o fröjd.

Som jag uppfattar det så har väl då sjukdomarna tilltagit när MGM (möjl med fru) tänkt sig inte bara vara omslagspojke för ”sporten” utan även vara förebildligt dokumenterat bäst på den, på en skala som inte skäms internationellt, samt möjl vara den genom vilken möjligen initiativ, ekonomiska medel, ev bonusar (resor etc) och arbetsfördelning, och äran, strömmar. Detta är fortsatt ett hypotetiskt resonemang. Jag kan tänka mig att MGM försökte vara högsta hönset och få folk att ställa upp och hjälpa till och va på plats och styra i logistiken. Därav den hårda kärnan kanske.... LW kan nog ha passat lite väl bra in där... Det blir lätt en sekt om ledningen inte har alla hästar hemma. Det saknas naturliga gränser för hur mycket man förväntas ställa upp och vad tjänster o gentjänster är värda.

Givet hur många som ägnar sig åt saken och hur sporten ter sig på ett förallmänligat plan, så har den ju mer karaktär av tipspromenad för besökande alternativturister eller affärsresande — cacherna ligger spridda för alla att kunna betas av av vem som helst. Eller P*kémon Go för nära vuxna.

Men sen finns då den ”halvatletiska” eller nördsidan, med folk med mer spring i benen som samlas på stora event o har banor i särskild terräng el mer strapatsliknande grejer för sig. Och bor i tält. Det verkar finnas allt från äldre tiders MHF-rally (hette det så?) med bilar till scoutliknande påhitt. Gissningsvis har kommunerna o gamla folkrörelseföreningar dammat av en hel gamla påhitt från förr och lagt det i nya påsar helt enkelt. Det är lite tipspromenad, lite scouting, lite söndagsutflykt, lite orientering, lite lumpen, lite konfirmationsläger (utan konfirmering), lite korsord, lite kulturvård, lite stickning, lite tur i skogen, lite interaktivt (eftersom nog alla kan göra egna cacher) och tydligen en hel del logdans.

Perfekt för barn förstås.

Sen ska de med lite anseende i kretsarna förstås logga en miljon cacher i kvartalet för att få sina levlar eller vad det kan heta. Vilket förstås lär uppmuntra till en hel del rationaliseringar på bekostnad av andra värden i världen. Som äktenskap eller heder, och naturlagarna.

Det är väl när självrespekten går ut över självrespekten som det borde lysa lite varningslampor. Om det fanns varningslampor.

Allt kan förstås missbrukas...

Det lär förresten kosta en hel del kolväten också, men vad gör inte det å andra sidan.

Nej, varningslampor används inte, däremot ficklampor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in