2020-03-31, 22:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Ett regimtroll har talat. Respekt! Not!

Oppositionen säger emot? Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men nu kräver inte svenska folket det.
Så är det.

Folket är indoktrinerade. Vi får såna politiker vi förtjänar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och stämmer med Folkhälsomyndighetens beräkning, vi får utbrott i kluster här och där över tid, geografiskt och inom grupper, smittan blir inte lika utbredd över hela landet samtidigt, Stockholm är en indikation på att beräkningen håller måttet.

Just därför är planen att man ska kunna omfördela patienter mellan regionerna vid behov.

När Sverige släpper viruset helt löst, sprids det snabbt till stora delar av landet, inte bara till Stockholm.

Om planen med "klusters" skulle fungera, måste byar och områden sättas i karantän i större utsträckning.

Poängen med mitt inlägg var dock att det inte hjälper till att isolera riskgrupper på lång sikt, man kan inte basera flcokimmunitet på att bara yngre människor är immuna.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så en läkare skall vara hemma hos en patient 24/7 ?
(döendet tar nog lite tid också)

Svaret på det är ju nej. Sådana resurser har aldrig funnits.

Det är "fake news", och folk kommer att dö ensamma, i plågor !

Ingenstans har jag läst 24/7. Det var inte heller så jag tolkade artikeln överhuvudtaget. Intressant att du väljer att se det på det sättet.

Jag antar dom kommer med morfin med mera mot slutet.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Jag behöver inte gå ut. Alltså går jag inte ut.

Självklart måste alla gå ut någon gång. Om du inte använder mask så är det hyckleri att påvisa andra att de skall agera och inte gå ut eller leva sina liv.
När det mest effektiva sätt att minska risken för att själv bli smittad samt smitta andra är att bära ansiktsmask.
Citera
Medlem
640523s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Det är nästan prick 200 döda just nu https://c19.se/

Vad jag frågar mig är varför inte bara FHM skippar sitt bullshit och redovisar de faktiska siffrorna direkt, istället för med ett lagg

Det är väl omständligt att producera ppt-bilderna i tid till kl 14 varje dag.
Citera
2020-03-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Sverige är kört om den globala ekonomin faller. Ingen undkommer det och tyvärr är det utom vår kontroll över hur det går för globala ekonomin eller ens USA.

Ekonomin kommer bli ett större bekymmer för lång tid framåt ja.
Citera
Medlem
Ryssland skickar nödhjälp till USA.
Källa: RT
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Folket är indoktrinerade. Vi får såna politiker vi förtjänar.

Ja så fungerar en demokrati.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inget motsäger att läkarna måste kallas hem inom kort, finns indikationer på att så kan bli fallet.

Den obrukbara materielen som Ryssland skickade till Italien är inget vi imponeras av.

Var kan man läsa om detaljer kring materielen och att den är obrukbar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
"Även andra länder har haft problem med sina leveranser från Kina. Hårt pressade Spanien beslutade förra veckan att köpa varor för runt 430 miljoner euro, drygt 4,3 miljarder kronor.
Men all utrustning är inte vad den ger sig ut för att vara. Spanien har dragit in cirka 8.000 snabbtest för covid-19 som landet fått av ett företag baserat i Shenzhen i södra Kina. Enligt Spaniens hälsominister finns tecken på att resultaten från testen inte är tillförlitliga. Ytterligare 50.000 snabbtest hann aldrig distribueras inom Spanien och har sänts tillbaka till Kina, rapporterar Financial Times.
Den kinesiska leverantören framhåller att produkten kan ha använts på ett felaktigt sätt, men ska nu skicka ny testutrustning.
Kinesiska ambassaden i Madrid skriver på Twitter att företaget i Shenzhen inte har licens att sälja denna typ av produkter och att företaget inte ingår i affärsuppgörelsen som länderna undertecknat.

I Nederländerna kallade man i helgen tillbaka 600.000 ansiktsmasker av typen FFP2, som används inom sjukvården för att vårda svårt sjuka coronapatienter. Anställda slog larm om att maskerna inte slöt tillräckligt tätt. Det visade sig också att filtren inte fungerade som de borde.
De 600.000 maskerna ingick i ett parti om totalt 1,3 miljoner masker.

Även från Turkiet har det rapporterats om missnöje med utrustning från Kina. En medlem av den vetenskapliga kommittén som ger råd till regeringen säger till Financial Times att felmarginalen var alltför hög i testutrustningen.
Från Belgien rapporteras i stället problem med 100.000 skyddsmasker som landet trodde sig köpa från Kina, men som visade sig komma från Colombia. Le Soir skriver att maskerna låg i använda bananlådor och cornflakeskartonger och att man hittade djurspillning i en av lådorna.
Maskerna uppfyllde inte kraven för sjukvården, utan antas vara avsedda för industriarbetare."

Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Helvete också! Inte bara ska Kina smitta hela världen men de ska också tjäna pengar på värdelösa andningsskydd som de märker med N95 och FFP2, FFP3 och som är rena dyngan.

Världen, det är dags att tänka om gällande självförsörjning och öppna gränser.

"Oslo universitetssykehus (OUS) kjøpte inn åndedrettsvern fra Kina. Nå trekker de maskene på grunn av bekymringer for kvaliteten." I artikkelen er det bilde av en slik maske som revnet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awQ7J5/oslo-universitetssykehus-trekker-aandedrettsvern-usikkerhet-rundt-kvaliteten

Jeg er enig i at det hadde vært best om fabrikker i Sverige og Norge selv produserer det vi trenger av verneutstyr.
Citera
2020-03-31, 22:06
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Det är väl omständligt att producera ppt-bilderna i tid till kl 14 varje dag.

Varför? Det är bara klistra in antalet döda i diagrammen/ändra siffrorna i presentationen. Bör ta mindre än en minut och då får alla i Sverige det som gäller i realtid, istället för med ett lagg på 1-4 dagar.
Men jag vet väl inte, är inte lika kompetent som FHM..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in