2020-03-31, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det ni inte fattar är att det kommer explodera med både smittade och dödsfall i Sverige när som helst alla som studera t andra länders kurvor måste hålla med mig?

Även förnekare, detta är fakta.
Det bubblar lite och sen BOM så börjar det sticka uppåt snabbt, kolla på varje land med höga dödstal just nu!
En och annan blådåre kanske håller med dig, ingen som är vid sunda vätskor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Lol Tegnell reign supreme, hans metoder bevisas nu fungera i Danmark. Cry me a river högertroll och Tegnell-hatare. Aja det är iaf nyktrande när man kommer ihåg att den här konspirationstråden utgör 0.00000000000000002% av Sveriges befolkning

Myndiheterna briljerar för närvarande med fakta och framtidsäkra strategier medans Flashback skiter på sig.

Trams inlägg...förresten så vet du väl att Tegnell är anställd av en moderat, Herr Reinfeldt och Reinfeldt anställer inget annat än moderater. Tegnell är positiv till moderaternas förslag om att utöka corona testerna. Bra va ! Jag anar att din regin supreme är moderat.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Va? När gjorde dom det? Kan du länka källa är du snäll.
https://www.france24.com/en/20200330-trump-says-us-to-send-medical-supplies-to-italy-france-spain
Citera
2020-03-31, 21:35
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lena Hallengren om de 5 läkarna och sjuksköterskorna som ligger i respirator:

Jag tänker att vi inte vill ha de rubrikerna, vi vill inte ha de nyheterna. Vi vill inte att vår sjukvårdspersonal ska känna oro när de går till jobbet. Det är klart att vi inte vill ha de rubrikerna.

Sparka de ansvariga för obefintlig beredskap, epidemiologer som tror sig veta bättre än WHO och politiker som satt oss i en sits där våra grannländer i Norden stänger gränserna mot Sverige?

Eller vänta nu -det blir ingen kvar alls då va?

Såg inslaget Aktuellt. De såg det inte komma att en pandemi gör slut på sjukvårdsmaterial i hela världen samtidigt. Då har man nog lite dålig koll på vad en pandemi är.
Citera
Medlem
Coronavirus: 'Healthy' boy, 13, is youngest UK (sky News)

Ytterligare barn som drabbas. Kan viruset ha muterat eller har man underskattat risken för barn och smitta
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det var detta

Hur ska man titta på hur många som söker vård när svensken ska vara hemma?

Det finns inte en rekommendation om att inte söka vård för Corona. Det beror på hur allvarliga symtom man har.
Citera
Medlem
abo142s avatar
Eftersom utvecklingen kommer att nå andra delar av världen när många europeiska länder börjat återhämta sig så tror jag att stängda gränser kommer vara ett faktum under, åtminstone, resten av året. Man vill absolut inte få en andra våg av resenärer som kommer efter gränserna öppnas upp.

detta kommer hålla nere flygresor och ekonomisk aktivitet även efter att Europa har återhämtat sig.

BRIC länderna kommer att drabbas mycket hårt, tillsammans med USA.

Nu är pandemin det första steget, men efter väntar en förändrad världsekonomi.
Vi står minst sagt inför enorma utmaningar.
Citera
2020-03-31, 21:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
En del täljer visst guld med täljkniv i dessa tider.
Jag ser Fonus likbilar köra förbi här flera gånger om dagen...
Har Fonus målade bilar?
Citera
Avstängd
Kristersson måste vara den lamaste partiledaren M haft. Han skulle lätt som en plätt kunna ta rygg på sin partikamrat Merkel i Tyskland och sätta igång den tunga artilleriet mot Löfven och Corona Bob. Men icke
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
2. Läste om en matematiker i nån tidning som trodde att det borde ligga mellan 100 000 och 1000 000 fall i Sverige.

Jag är nog matematiker, har bara analyserat grovt ( har inga rådata att arbeta med), men har för min del gjort ett mycket grovt estimat att det går 10-100 smittade på varje BEKRÄFTAD. Då ligger jag mellan 40.000 och 400.000 med ett troligt utfall där emellan.

Allt detta är bara gissningar, det är först när många testas, som det går att göra trolig statisktik, men jag vill inte dissa denna matematiker för det.....
Citera
Medlem
Mortality monitoring in Europe
https://www.euromomo.eu/

ta en titt å lugna ner er lite grann.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Ekonomin kommer att bli ansträngd, men vi sitter alla i samma båt.
Att Sverige ska kunna rida på andra länders raserade ekonomi kan du fetglömma.

Nej alla sitter inte i samma båt efter detta. Självklart inte. Det gäller balansera rätt.

Italien kommer sitta i händerna på Kina och Ryssland när de börjar låna. Det är inte på nåt sätt positivt för Europa eller Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in