2020-03-31, 11:38
Medlem
AgatonSaxs avatar
Försvaret frågar:

Vet du när Lenas cache placerades vid bullerplanket?
– Jag visste inte ens namnet på cashen men tog reda på det sedan. Jag är inte bra på myster så jag försökte inte lösa den.

Då vet vi att han är en fuskare i alla fall, eftersom han loggat 136 st mystery-cacher som någon annan tydligen löst åt honom....
Citera
2020-03-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Framkom det något avgörande?

Det finns en artikel i NA som sammanfattar det förhöret.

Har för mig att du - liksom jag - tecknat en prenumeration på denna chimär till granskande journalistik.

Det är alltså troligen en låst artikel.

https://www.na.se/artikel/van-fran-kyrkan-jag-sag-en-stark-person-brytas-ner-bli-som-en-spillra-folj-direktrapporten-fran-ratt egangen-om-hjarstamordet

Edit: Blev fel länk

https://www.na.se/artikel/rattegangen-dag-15-tre-viktigaste-punkterna-geocachingvannerna-nya-uppgifterna-kyrkvannen-om-osunda- relationen
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-03-31 kl. 11:43. Anledning: fel länk
Citera
2020-03-31, 11:42
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nej, JG:s vittnesmål blev exakt så som man befarat. Kan han verkligen bara vara en lojal, nyttig idiot?
Har trott det, men nu vete faen. Det måste finnas något annat, allvarligare skäl till att han håller SD om ryggen. Undanskaffande av bevis?
Hoppas han utreds ytterligare efter det här.

Det sa jag på en gång vi fick reda på att JG skulle vittna, Finns inte på kartan att JG vittnar mot sin mentor SD. Åklagarvittnet blev just ett försvarsvittne.
Citera
2020-03-31, 11:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Har du varit med och fryst ut Lena?
– Nej, det hade med Lena och mig att göra. Jag tog senare bort blockeringen. Jag öppnade upp för att hon skulle kunna kontakta mig igen.
Men sa du det till Lena då din syltrygg? Visste hon om att hon fick kontakta dig igen och varför skulle hon vilja göra det efter att du svek henne?

(vill gärna höra åklagaren ställa den frågan)
Citera
2020-03-31, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det sa jag på en gång vi fick reda på att JG skulle vittna, Finns inte på kartan att JG vittnar mot sin mentor SD. Åklagarvittnet blev just ett försvarsvittne.

Känner mig besviken om än inte förvånad. När man vet att han följer flashback och säkert också fått uppmuntran från bekanta att säga det han vet, och ändå inte tar chansen. ja då återstår att tänka sig att han dels är lika "skadad" som LW var, av SD, - lika manipulerad, fast i hans garn etc.
Sannolikt också har SD sett till att ha någon slags hållhake på honom.
Sen kan vi ju gå tillbaka till spekulationerna att/om SD och JG har haft ngt ihop
Citera
2020-03-31, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför skulle han bli det? Han är inte misstänkt för något.

Men kan bli till mened
Citera
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:

Ja fy fan alltså, han vände LW ryggen så att alla märkte det, säger nu att han inte alls var med om att frysa ut henne.

Svårt att få grepp om förhöret när rapporteringen är så dålig.
Vad gjorde han i huset som han inte ville någon skulle veta, och varför?
Citera
Medlem
Vem är detta vittne nu? Har listan i datorn och sitter vid paddan. Ah, Sillen va?
Citera
2020-03-31, 11:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Visst blev det så, det visste nog åklagarna också men de måste ju känna JG lite på pulsen, men resultatet blev som du skriver.
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Känner mig besviken om än inte förvånad. När man vet att han följer flashback och säkert också fått uppmuntran från bekanta att säga det han vet, och ändå inte tar chansen. ja då återstår att tänka sig att han dels är lika "skadad" som LW var, av SD, - lika manipulerad, fast i hans garn etc.
Sannolikt också har SD sett till att ha någon slags hållhake på honom.
Sen kan vi ju gå tillbaka till spekulationerna att/om SD och JG har haft ngt ihop

Hjärntvättad, Manipulerad, Hållhake är nog dom tre nyckelorden här.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem är detta vittne nu? Har listan i datorn och sitter vid paddan. Ah, Sillen va?

Sillen.
Jon*as Sal*hlen
Citera
2020-03-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst blev det så, det visste nog åklagarna också men de måste ju känna JG lite på pulsen, men resultatet blev som du skriver.
Alla vittnen frågas ju ut av båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in