2020-03-31, 19:03
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns väl inget som tyder på att han var hemma hos henne då. Snarare skulle det ha kunnat vara ett andra försök den natten som avbröts av mannen som gick runt med vovven.
Mitt inlägg var en kommentar till Picassos återgivande av vad Krmr hade förklarat för hen om "strumpbilden" och vilken roll den spelar i rättegången. Antagandet är att LW sänder strumbilden ca 01.30 till SD med kommentaren: Du glömde den här. Bilden och sms skulle kunna betyda att SD varit hos LW senare på natten mellan 11e o 12e.Han skälv har sagt att han varit hemma från ca 0.50. Samma natt påstår vittnet med hunden att han mött SD ute vid halv tvåtiden, vilket talar för att SD ljuger om den natten.
Citera
2020-03-31, 19:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Den där reportern som skrev om svt journalisten på NA - jag hittar inte artikeln. Jag är prenumerant lite till - har någon en länk eller är det på en annan tidning det skrivits? Letat runt som en tok.
Sök på "svt journalist" på NA och välj att sortera efter datum. Et voila...
Citera
2020-03-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Mitt inlägg var en kommentar till Picassos återgivande av vad Krmr hade förklarat för hen om "strumpbilden" och vilken roll den spelar i rättegången. Antagandet är att LW sänder strumbilden ca 01.30 till SD med kommentaren: Du glömde den här. Bilden och sms skulle kunna betyda att SD varit hos LW senare på natten mellan 11e o 12e.Han skälv har sagt att han varit hemma från ca 0.50. Samma natt påstår vittnet med hunden att han mött SD ute vid halv tvåtiden, vilket talar för att SD ljuger om den natten.
Kommentaren var en liten gissning från oss. Vi minns inte vad som stod vid bilden.
Citera
2020-03-31, 19:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sök på "svt journalist" på NA och välj att sortera efter datum. Et voila...

Tackar ödmjukast Tagit lite tid att läsa ifatt efter arbete hela helgen...
Citera
2020-03-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
FL: Så åker du hem då, du träffar inte Lena då då?
MT: Nej jag träffar inte Lena då och, ehh jag tror faktiskt att vi har en liten chatt där hon, hon är nog lite besviken för att jag inte kommer ner, vill jag minnas.
FL: För du vill inte, du vill avbryta det där på grund av den incidenten där då alltså? MT: Nej för att jag har varit borta så pass länge som jag tycker är...
FL: Ja från...
MT: Rimligt och... FL: Från...
MT: Vara från...
FL: Barnen?
MT: Barnen ja.
FL: Ja, okey så då blir det att... MT: (Ohörbart) ja till...
FL: Du vill.
MT: Till och med jag har varit borta längre än vad som är rimligt, FL: Ja.
MT:Mm.
FL: Så då är du ju hemma tillbaka runt ett då, eller var det är 0:50 då, 00:50?
MT: Nåt sånt.
FL: Ja.
MT:Mm.
FL: Då åker ju poliserna bort i alla fall.
MT: Ja,ja dom var nog kvar längre än jag i och för sej, men. FL: Ja, men då kanske, då är väl du hemma tidigare då.
MT: Ja...
FL: Jaha.
MT: Men där i trakterna, mm.
FL: Ja det stämmer ju bra det,

https://docdro.id/sWsr3Fw

Men hoppla! Där säger han att barnen är hemma!
Citera
2020-03-31, 19:10
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kommentaren var en liten gissning från oss. Vi minns inte vad som stod vid bilden.
Ok. O Refraktor har ju påsättovis en poäng i att det är svårt att placera SD hemma hos LW efter 00.50 bara genom en strumpbild. Som kan vara tagen vid ett tillfälle o skickad ett annat, det är inte omöjligt att manipulera tiden på kameran. Men TVÅ misslyckade mordförsök samma natt...😒
Citera
2020-03-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Oj, ja det var en tänkbar förklaring som kanske kan stöka om i uppgivet tidsschema, om nu tekniken är på åklagarens sida. Han kan alltså avbrutit ett mordförsök och sen gått hem till henne och umgåtts lite, istället. Tar det en annan dag. Om nu inte den natten bara var en generalrepetition. Kloka generaler övar och testar sin plan innan de går in i skarpt läge. Vet man att SD kunde gå in i LWs GC-logg och kolla vad hon planerade att göra? Gick hon ut för att kolla en burk (Janis myst?) Eller lockade han ut henne natten 11- 12?
Det kan vara så enkelt att han planterade rövarna för att skylla på dom sedan. Antingen vid mord samma natt eller senare.
Citera
2020-03-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Men hoppla! Där säger han att barnen är hemma!
Tack. Mer lögner. Klart åklagaren bygger caset på alla lögner. Och klart han inte minns vad han ljugit om.
Citera
2020-03-31, 19:15
Moderator
Maviels avatar
ur sammandraget från direktrapporteringen från NA, ur förhöret med JG. Jag minns inte att dom rapporterade detta i direktrapporteringen. Det är ju ändå något:

Citat:

Under rättegången valde vittnet att säga upp vänskapen med 45-åringen efter allt som hänt.

– Jag har varit en vän, men en vän gör inte så mot mig och mot Lena.
Citera
2020-03-31, 19:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
I morgon blir det nya förhör med 8 pers.

Länk till vittneslistan.

https://www.docdroid.net/lZH6O6t/vittneslista.pdf#page=2

Där kommer hennes älskare på rad...
Undrar hur det känns för dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Den här burkletar-frikyrkosekten verkar inte ha gjort annat än att förtala, hota, messa 24/7, ljuga, spela in varandra+barn , filma/fota utanför grannars fönster och döda djur, stalka, blockera, hata, ( har jag missat ngt )?

Vad är detta för dysfunktionella människor?

En allmän fråga om geocoaching: Stämmer detta, att alla som sysslar med denna aktivitet ingår i en "grupp", en "gemenskap" där det huvudsakliga målet är att känna gemenskap och samhörighet med likasinnade? Finns det inga utövare som enbart fokuserar på sporten, endast på sin individuella prestation, och vilja att bli bättre? Som skiter fullständigt huruvida fler likasinnade har samma intresse?

Om inte tidigare, så nu i mars 2020, måste väl intresset för sådana scoutliknande "sekter" vara på snabbt utdöende? För att istället ersättas av en mer individinriktad utövning.

För egen del ger bara ordet "geocoaching" mig panikångest och mardrömmar. Efter denna vidriga historia. Inte så mycket för att Lena Wesström blev mördad, som för alla de osunda, dysfunktionella omständigheter som tydligen är sammanlänkade med denna "sport". Fy s-tan så j-vla vidrig företeelse!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
ur sammandraget från direktrapporteringen från NA, ur förhöret med JG. Jag minns inte att dom rapporterade detta i direktrapporteringen. Det är ju ändå något:

Citat:

Under rättegången valde vittnet att säga upp vänskapen med 45-åringen efter allt som hänt.

– Jag har varit en vän, men en vän gör inte så mot mig och mot Lena.
Jo. Den kommentaren rapporterade man om. Men en intressant knorr: "valde han att säga upp bekantskapen"....

Edit: Det känns som om JG gjorde en klar markering där. Bra Jerry!!
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-31 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in