2020-03-31, 21:10
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är din rysstrolldröm. Europa har alltid och kommer alltid att vara närmare USA och ryssen kommer aldrig bli en vän. USA meddelade just att de sänder utrustning for 100 miljoner dollar till Italien. Sen kommer även Spanien och Frankrike få hjälp.

Va? När gjorde dom det? Kan du länka källa är du snäll.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Men har du missat hela debatten? Det blir för ansträngt på intensivvården etc och då dör fler. Därför vill man ha en långsam spridning och inte så snabbt som möjligt.
Det är naturligtvis önskvärt.

Precis som amiralitetet önskar lugna farvatten utan stormar.

Men det är tveksamt om det fungerar att gjuta olja på vågorna.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det går dåligt för Ryssland hörde jag. Man tror det har att göra med utbredd alkoholism. På väg mot katastrofens rand.

Man har börjat titta mot USA för att hitta bättre åtgärder.

Märkligt, Ryssland anges av vissa skribenter i tråden fara ett föregångsland, man stängde gränsen helt och hållet mot Kina in ett tidigt skede.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag håller inte med, i det här fallet. Jag tror inte att 70+ är avgörande smittspridare.

Jag tror helt klart att ett samhälle kan bygga flockimmunitet, där den större andelen av flocken är i arbetsförålder eller förskole-/skolålder, eftersom det är där de stora sociala kontakterna sker.

Återigen fungerar det inte riktigt så.

Om jag är 30 år och blir smittad, så kan jag smitta 3 andra (om R0 = 3).
Jag träffar förmodligen mest andra som är ungefär 30 år, och smittar 3 andra.

Om det finns flockimmunitet på 70%, är över 2 av de människor jag träffar immun, så jag smittar mindre än 1 person.

Om varje smittat, igen smittar under 1 person, kommer smittan reduseras, och sjukdomen att dö av sig själv så småningom, det är flockimmunitet, rätt enkelt förklarat.

Om jag derimot är 70 år och smittas, då träffar jag antagligen många andra som är ungefär 70 år, till exempel i butiken eller på äldre-senteret.

Om ingen av dessa är immuna, så hjälper det inte att alla som är 30 år är immuna.

Jag kommer då att kunna smitta 3 personer, som smittar 3 nya personer, som smittar ...

och sedan sprids det bland den äldre befolkningen, eftersom de inte har tillräckligt med immunitet för att få flockimmunitet.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Situationen som uppstått med c19 är exceptionell och det finns inget land och inga experter som har facit i sin hand." Det finns länder med färska efarenheter av Sars och MERs, Erfarna virologer som jobbat med aids och ebola.
Om man inte vet vem "The sucker" vid bordet är är det en själv.

Men för fästa sig vid något positivt. Har någon sett mer uppgifter om snabbtestet man skulle ha fått fram i danmark?
Citera
Bannlyst
Citat:
Nej, det betyder att de inte tror nedstängningar skulle göra så mycket mer nytta. Mer skada än nytta.

Glöm inte att gamla och sjuka dör i ekonomisk krascher också. Mindre skattepengar, mindre sjukvård. Man måste göra en avvägning för att rädda så många liv man kan totalt. Tufft men sant.

Men nu var frågan varför regeringen inte förbjuder istället för att rekommendera.
Att de rekommenderar måste väl vara för att de tror att det gör nytta?
Så varför inte tvinga alla att göra den nyttan?
Antingen är regeringen dumma, eller så vill de att vissa människor ska kunna dö av Coronaviruset och andra smittsamma sjukdomar!
Välj!
Senast redigerad av vemsa 2020-03-31 kl. 21:17.
Citera
2020-03-31, 21:11
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Lägg ner med drogerna, man förstår inte vad du pratar om.

Pratar om hur Tegnell fullständigt sopar mattan med alla konspirationsteoretiker och fotöljexperter här inne. Hans metod visar vändning i Danmark och allt Flashback kan göra är att sura och länka till Fria Tider. Håhåjaja, inget nytt under solen på den här sidan inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Borde vara självklara saker.
Finns anledningar till att hela Östasien kör med munskydd sedan länge.
Vid de flesta virussjukdomar smittar man i det läget.
Alla som har ungar eller åtminstone har varit i kontakt med dem och skolor vet vilka smittspridare de är.
Ja där borta använder alla munskydd. Myndigheterna rekommenderar till och med att de använder dem hemma.
Men i Sverige fungerar de inte utom för sjukhuspersonal eftersom folk är för korkade för att förstå hur man använder dem. Självklart skulle smittspridningen minska om alla använde dem, men då skulle det ta längre tid innan vi fick gruppimmunitet vilket Tegnell så så gärna vill ha.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Enligt viss forskning dog upp till 500 000 extra i cancer pga finanskrisen 2008.

Och då stängde man inte ner hela länder heller. Konsekvenserna av detta elände kommer att vara mycket mer långtgående än vid finanskrisen.
Citera
Medlem
abo142s avatar
Sjukvårdspersonal i sthlm köper regnrockar och annan skyddsutrustning för egna stålar.. Herregud.

Källa: Rapport SVT
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Det går dåligt för Ryssland hörde jag. Man tror det har att göra med utbredd alkoholism. På väg mot katastrofens rand.

Man har börjat titta mot USA för att hitta bättre åtgärder.

Ryssland har inga problem, Moskva är i lockdown nu. Koncentrera dig på Sverige du, ni håller ju på att bli ett U-land på nolltid.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Deras kvinnliga chefsvirolog sa igår eller idag absolut best case 200k....men det är ett stort land

Stort land med ett rejält mörkertal illegala invandrare som inte vågar uppsöka sjukvården plus alla som inte har sjukförsäkring. Dessutom många med riskfaktorer - fetma, högt blodtryck, diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar.

Så dessvärre kommer otroligt stora mängder människor att dö. 200 000 är galet många, men det kan bli många, många fler. Det är ju bara att se hur galet snabbt det går i New York.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in