2020-03-31, 20:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Typ.
- titta vad du har glömt hos mig.. Du skall inte komma ner och hämta dom, om du ändå är vaken.

Och vips så sprang Stefan ut igen och mötte grannen runt 01.35.

Värre än så var det nog inte...

Det tror jag också och så fick MGM ett litet nyp som plåster på såren för det stora besväret.

Har du någon teori om vad åklagarna vill bevisa med allt det här?

Kvinnlig logik är inte min bästa gren liksom, du kanske har bättre koll?
Citera
2020-03-31, 20:38
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Indiciemål är inte så vanlig hos oss. Men tro mig: han fälls.
Vi får betta på det 👍
Citera
2020-03-31, 20:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
J*onas H*åård har jag missat, på vilket sätt räddade han livet på LW vad hade hänt henne?

Vad som är mordvapnet har väl inte riktigt framkommit, det har ju inte ens hittat det, mordvapnet är borta för all framtid.

Ja, barnen är en annan lögn av många lögner.

Håård i förhör AB 146 sid 133 och framåt.

Håård är en arbetskamrat till Lena.

Det var han som tipsade om hur det hade gått till.

Citat:
Det är någon som känner Lena och som knackat på hennes dörr och säger:
"Du har förstö1i mitt liv, det är ditt fel! Kanske att han blivit kär och det inte varit besvarat.
Sen har personen rekat platsen innan och säger till Lena att nu kommer jag hoppa ut på
motorvägen och ta livet av mig. Hon tänker att hon måste följa efter och springer snabbt efter
personen och det hon fick med sig är sin telefon för den är hon alltid I mm ifrån. Jonas säger
att han tror att det är planerat.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-03-31 kl. 20:57.
Citera
2020-03-31, 20:39
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Noterar att många här i tråden tror, eller vill, att SD ska fällas för mordet på Lena.
Jag tillhör skaran som tror han kommer frias. Varför gör jag det då kanske ni undrar? Det finns massor med indicier som pekar mot honom. Dock finns inget som binder SD till gärningen. Inget mordvapen, inget direkt motiv, inget annat tekniskt.
Vem är då mördaren? Enligt mig pekar allt mot SD, men att få honom fälld tvekar jag på. Glöm inte fallet med Linda Cheng
https://www.aftonbladet.se/a/G10b9Q

Det här fallet har få likheter med Linda Chen-ditot. Anledningen till att Mats Alm kom undan mord var att Lindas kropp var så förruttnad att man inte kunde fastställa dödsorsak. Inget konstaterat mord - ingen mördare.
Däremot fälldes MA för brott mot griftefriden, och man skriver rakt ut i domen att "han vet mer om vad som orsakade Lindas död än vad han berättar". Hans lögner om kinesmaffia, kidnappning och friterade räkor-matning var honom alltså inte till någon hjälp. Snarare tvärtom.

Här vet vi att LW mördades, och även om målet till största del består av indicier får man nog anse att bilden som presenteras är både tydlig och övertygande. Att SD nu i rätten väljer att ändra viktiga detaljer (bort med blodsexet, plötsligt minne av cykelturerna veckan innan, osv) och i övrigt ljuger och slingrar sig imponerar nog inte heller.
Jag skulle bli väldigt förvånad om han inte fälls.

Edit: 2a på den, Cocinella. Jävla småknappar på mobilen...
Citera
2020-03-31, 20:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bäste Jerry...

Som Willy uttryckte saken:
”Så gör oss samvet till pultroner alla,
Så går beslutsamhetens friska hy
I eftertankans kranka blekhet öfver,
Och företag af merg och eftertryck
Vid denna tanke slinta ur sin bana
Och mista namnet handling.”

Sedermera "omtolkat" av Tage Danielsson till det än mer passande:
"Först när helvetet gör stjärten stekhet
kommer eftertankens kranka blekhet"

Hoppas det var vad du upplevde inför domstolen idag, släpp nu Den fnissande mördaren ur ditt liv. En del vill tro att du tog ett steg åt rätt håll idag, jag är ännu inte övertygad.
Nä, han hade tydligen inte lärt sig nånting...
Citat:
En bufflig man tränger sig förbi den långa kön in till tingsrätten. Huvan på jackan är uppdragen och ansiktet syns knappt. Mannen försöker gå in genom dörren, som bara behörig personal får gå igenom, när han blir stoppad av vakten.

”Du, jag vet vem du är och vad du försöker göra. Det går inte. Vänd om", säger vakten bryskt och puttar ut mannen genom dörren.

Det är först när mannen vänder sig om och ställer sig tillrätta i kön bakom mig som jag förstår vem det är. Det är den misstänkte 45-åringens allra närmsta vän.
Citat:
"Jag försökte få tag på dig flera gånger igår för att kalla hit dig. Du slängde på luren i örat på mig", säger vakten irriterat och föser mannen åt sidan.
Citat:
Mannen sätter sig tillrätta efter att ha avlagt vittneseden. Han berättar om sin vänskap med de inblandade. Han viftar med armarna och smäller till mikrofonen på bordet framför sig.
Citat:
När vittnet börjar ge uppstudsiga och ifrågasättande svar till åklagaren bryter domaren in. Vittnet får en uppsträckning och blir tillsagd att svara på frågorna.
Citat:
När advokaten sedan ska ställa en fråga till vittnet slutar det i en lång utläggning. Vittnet avbryter flera gånger och börjar istället livligt att diskutera med advokaten.
Citat:
Frågan är om vittnet medvetet försvårat för polisen för att skydda sin vän, eller om han bara varit klumpig. Kanske fick jag trots allt svaret idag.
Citat:
Han svarar:

"Jag har varit vän med den misstänkte. Men en vän gör inte det som han gjort mot mig och Lena".
Just tell it like it is Jerry...
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig
Senast redigerad av DreamTwister 2020-03-31 kl. 20:53.
Citera
2020-03-31, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Den här burkletar-frikyrkosekten verkar inte ha gjort annat än att förtala, hota, messa 24/7, ljuga, spela in varandra+barn , filma/fota utanför grannars fönster och döda djur, stalka, blockera, hata, ( har jag missat ngt )?

Vad är detta för dysfunktionella människor?

Bra att ALLT kommer upp till ytan, så alla lugnar ner sig lite i det gänget. Det är ju ett jäkla pippande. Alla med alla och alla ljuger.
Nu kanske det blir lugnt ett tag....
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Håård i förhör AB 146 sid 133 och framåt.

Tack ska läsa på.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Försök att förklara LWs blod på hans tvättmaskin och skor...
Det plus indicierna inkl dödshot gör att jag är säker på att han blir fälld. Och eftersom det är planerat och utfört så grymt kan det inte bli något annat än livstid.
Nu har det varit en del saker bakom stängda dörrar, bl.a så skulle Lena blöda när de hade sex och då kan blodet kommit dit då. Hade däremot Stefan och Lena träffats förut hade det varit gonatt.
Rimligt tvivel då vet, nja livstid blir inte om han mot förmodan fälls. 18 gissar jag på
Citera
2020-03-31, 20:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nä, han hade tydligen inte lärt sig nånting...

Just tell it like it is Jerry...
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig

Haha. Ok, nu blir man ju ännu mer taggad på att höra ljudbanden...han verkar vara en speciell typ den där.
Citera
2020-03-31, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Klurigaste laget... Poängen gömde sig väl.

nää jag fattade då iaf på en gång
Citera
2020-03-31, 20:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. Ok, nu blir man ju ännu mer taggad på att höra ljudbanden...han verkar vara en speciell typ den där.
Han är nog iofs rätt irriterad på sig själv och hur han lät sig manipuleras i åratal, men ändå...
Citera
2020-03-31, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Bra att ALLT kommer upp till ytan, så alla lugnar ner sig lite i det gänget. Det är ju ett jäkla pippande. Alla med alla och alla ljuger.
Nu kanske det blir lugnt ett tag....

Med det sagt vill jag såklart inte säga att det är nåt fel med att pippa, men nån måtta får det ju va!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in