2020-03-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Som vanligt tre veckor för sent.

Nej då exakt på dan faktiskt för stockholmarnas, göteborgarnas och malmös påsklov

6 april, vecka 15 dvs nästa måndag stänger fjällen
Citera
2020-03-31, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
12-year-old Belgian girl from Ghent dies from coronavirus:
Europe's youngest victim
Van Gucht said on the VTM television news that the girl was not suffering from an underlying disease. "This is what we know at the moment, but we are awaiting confirmations," he said.

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
De som fortfarande tror att detta bara drabbar äldre och tidigare sjuka kan gärna se den här filmen med en engelsk läkare.
Fast jag varnar förnekarna, han berättar också om hur myndigheterna ljuger.

https://m.youtube.com/watch?v=0ts8X3HDtPE

Ett tips till alla "förnekare":
Om man letar hos de flesta människor så hittar man ofta flera underliggande "sjukdomar": glasögon, tunnhårighet, kortvuxenhet, långvuxenhet, blek hy, mörk hy, rödrosiga kinder, akne mm.

Men tänk på att ju fler av dessa "sjukdomar" ni förnekare använder er av, som förklaring till att människor dör av Coronaviruset, desto fler människor på jorden och i Sverige hamnar i en riskgrupp.
Senast redigerad av vemsa 2020-03-31 kl. 19:58.
Citera
2020-03-31, 19:55
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Finns statistik på Italiens / Spaniens döda fördelat på ålder?

Italien:

https://www.statista.com/statistics/1106372/coronavirus-death-rate-by-age-group-italy/

Spanien:

https://www.statista.com/statistics/1105596/covid-19-mortality-rate-by-age-group-in-spain-march/
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är du som generaliserar och ingen vet. Allt är bara antaganden. Om 12 månader kommer det att finnas faktabelagd vetskap.
Isåfall är det WHO som generaliserar, det är nämligen deras uppgifter. (WHO world health org)
Citera
Medlem
Sverige har mer döda än

Island,
Finland,
Danmark,
Norge,
Litauen,
Estland,
Slovakien
Lettland
Ryssland
Ukraina

Tillsammans

Var det någon som skrev för några inlägg sedan. Hittar inte längre vart. Är bara nyfiken och säger varken bu eller bä, men vart får du/ni dessa siffror ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kkekke
Dalarna är nog en uppkommande kandidat med 8 dödsfall och 12 på intensiven. Vad jag vet finns det 20-25 iva-platser i Falun.
Undrar om inte dessa är Stockholmare som blivit sjuka på skidresan?
Citera
2020-03-31, 19:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Frankrike ökar med döda från 418 i går till 499 i dag

Smittade ökade kraftigt med +7,578 ( i går +4,376)
Ja jag såg. Jag hoppas det är en fördröjd helgeffekt snarare än en ökande trend.

Jag hoppas och tror att Frankrike har stabiliserat sina dödstal på ca 300 - 400 per dag.

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_France
Citera
Medlem
Skandalfs avatar
Hej alla, jag har läst typ hela tråden men inte pallat skriva förrän nu.

Jag har räknat lite och kommit fram till något som oroar mig. Jag hoppas någon av er vettiga i tråden kan slå hål på detta och lugna mig något.

Sen vi började få dödsfall i Sverige har jag hållit koll på utvecklingen genom att jämföra aktuella dödstal mot takten dubblering var tredje dag. Vi följer den takten ganska bra (ibland lite före och ibland lite efter). Idag har vi på Wordometer antalet döda på 180, som säkert hunnit stiga något mer.

Ett ganska vedertaget antagande är att de som idag dör blev smittade för tre veckor sen.

Säg att vi från och med idag magiskt skulle stoppa all spridning i Sverige och samtidigt förutsätter att vården fortsatt kan leverera som idag (trots att vi egentligen är nära gränsen för IVA mm).

Detta skulle innebära att antalet döda fortsätter öka i ungefär 21 dagar innan tvärstopp. Med en dubblering var 3e dag skulle våra 180 döda alltså ändå hinna bli 23.040 döda till 21/4.

Tänker jag fel eller är inte detta ganska rimligt. Med tanke på vårdkapaciteten som snabbt närmar sig gränsen känns detta t.o.m ganska snällt räknat.

Snälla visa mig att jag tänkt fel och är en idiot. Jag skulle bara bli glad.

P.S Jag förstår såklart att kurvan kan påverkas En del av allt möjligt åt båda håll och att en dubblering på 3 dagar såklart inte fortsätter för evigt.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nej då exakt på dan faktiskt för stockholmarnas, göteborgarnas och malmös påsklov

6 april, vecka 15 dvs nästa måndag stänger fjällen

Halva Åre är nog redan nersmittat tack vara den slappa inställningen.
Citera
2020-03-31, 19:58
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledungen
Sverige har mer döda än

Island,
Finland,
Danmark,
Norge,
Litauen,
Estland,
Slovakien
Lettland
Ryssland
Ukraina

Tillsammans

Var det någon som skrev för några inlägg sedan. Hittar inte längre vart. Är bara nyfiken och säger varken bu eller bä, men vart får du/ni dessa siffror ifrån?

Antar detta:

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Då kanske du skulle sett till att din mamma hade desinfektionsmedel att enkelt rengöra förpackningar med. Skyddsutrustning gör nog just nu bättre nytta vid vård och möten av patienter istället för slösas på vid bärande av lådor.

Hemtjänsten har gått ut med information om att de har munskydd i bilen som de skall använda när de är i tjänsten som har hand om kunderna i högriskzonen. De har delat upp det på något sätt för att minimera kontakten.

Och självfallet har min mamma allt hon behöver där borta. Jag är sjuk själv faktiskt, jag har inte träffat henne på tre veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ett tips till alla "förnekare":
Om man letar hos de flesta människor så hittar man ofta flera underliggande "sjukdomar": glasögon, tunnhårighet, kortvuxenhet, långvuxenhet, blek hy, mörk hy, rödrosiga kinder, akne mm.

Men tänk på att ju fler av dessa "sjukdomar" ni förnekare använder er av som förklaring till att människor dör, desto fler människor på jorden och i Sverige hamnar i en riskgrupp.

🤣🤣🤣 antar iaf att det va ett skämt i mening att muntra upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in