2020-03-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Editerade posten med detta som tillägg:

Så om Stefan då har haft barnen hela helgen fredag-söndag så har han alltså jobbat på kontoret och haft sex med LW, tränat, varit på middag hos A och jagat bovar på natten.
Ansvarsfullt.... (Om man ska gå efter hans egen tidslinje den dagen..)

Ett äldre inlägg om den dagen (ögonen gick i kors just då, men är man intresserad så kan man kolla närmre på detta i FUP utifall att jag skrivit felaktigheter):

Och så kommer vändningen...: Han får i uppgift att mata kaninerna. Så VART är barnen på fredag till lördag???? Hos mormor och morfar.....?

Bra! Du som är skärpt; kan du göra en komplett "tidslinje" med inkonsekvenser likt den du gjort här ovan?

Du, Kmrkr & Picasso verkar ha det fullständigt klart för er med helheten och vidden av allt..jag har inte det kan jag säga..Det blir så utspritt med många inlägg.

Så om du (eller någon av de andra två) kan göra ett enda inlägg med hela klabbet så vore det finfint och överskådligt, menar jag! Om det inte tar för mkt tid i anspråk.
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-03-31 kl. 19:48. Anledning: förtydligande
Citera
2020-03-31, 19:48
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Aha! I see!

Vad är det?
Är det nånting sånt här:

Descriptions:
Can measure various USB chargers, then insert adjustable constant current load at the output port for current adjustment to test the current and voltage data of the charger.
Test charging treasure capacity.
Test the charging data of various digital devices: Real-time monitoring of mobile phone charging status and protecting mobile phones.
A3 color gold watch can not only directly test a variety of USB devices, plug and test, through Bluetooth can be connected to Android phones, computers, mobile phones, computer APP online control.

// Vilse i teknikvärlden

Jag kan tänka mig att det är bra att ha en sån här pryl om man vill ha koll på hur mycket ström man har kvar i en USB power bank. Geocach-gänget verkar vara i ständigt behov att ladda telefoner, GPS:er etc!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Noterar att många här i tråden tror, eller vill, att SD ska fällas för mordet på Lena.
Jag tillhör skaran som tror han kommer frias. Varför gör jag det då kanske ni undrar? Det finns massor med indicier som pekar mot honom. Dock finns inget som binder SD till gärningen. Inget mordvapen, inget direkt motiv, inget annat tekniskt.
Vem är då mördaren? Enligt mig pekar allt mot SD, men att få honom fälld tvekar jag på. Glöm inte fallet med Linda Cheng
https://www.aftonbladet.se/a/G10b9Q
Indiciemål är inte så vanlig hos oss. Men tro mig: han fälls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Strumpor kan jag köpa men en sådan strumpklämma...? Kan det ha varit så att hon tvättade till honom? Han var väl inte så duktig på den biten?

Frågan har ställts till Hanna vid ett av förhören vet jag. Och svaret blev att de delade ganska lika på tvätteriet.
Citera
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Noterar att många här i tråden tror, eller vill, att SD ska fällas för mordet på Lena.
Jag tillhör skaran som tror han kommer frias. Varför gör jag det då kanske ni undrar? Det finns massor med indicier som pekar mot honom. Dock finns inget som binder SD till gärningen. Inget mordvapen, inget direkt motiv, inget annat tekniskt.
Vem är då mördaren? Enligt mig pekar allt mot SD, men att få honom fälld tvekar jag på. Glöm inte fallet med Linda Cheng
https://www.aftonbladet.se/a/G10b9Q

Försök att förklara LWs blod på hans tvättmaskin och skor...
Det plus indicierna inkl dödshot gör att jag är säker på att han blir fälld. Och eftersom det är planerat och utfört så grymt kan det inte bli något annat än livstid.
Citera
2020-03-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Bra! Du som är skärpt; kan du göra en komplett "tidslinje" med inkonsekvenser likt den du gjort här ovan?

Du, Kmrkr & Picasso verkar ha det fullständigt klart för er med helheten och vidden av allt..jag har inte det kan jag säga..Det blir så utspritt med många inlägg.

Så om du (eller någon av de andra två) kan göra ett enda inlägg med hela klabbet så vore det finfint och överskådligt, menar jag! Om det inte tar för mkt tid i anspråk.
Hahaha! Du är för skön😘 Hela klabbet... hur många sidor vill du ha den på? Räcker 300?
Citera
2020-03-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo. Den kommentaren rapporterade man om. Men en intressant knorr: "valde han att säga upp bekantskapen"....

Edit: Det känns som om JG gjorde en klar markering där. Bra Jerry!!

Ja. Och inte minst :"...man gör inte så mot mig och Lena".
Citera
2020-03-31, 19:52
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
En allmän fråga om geocoaching: Stämmer detta, att alla som sysslar med denna aktivitet ingår i en "grupp", en "gemenskap" där det huvudsakliga målet är att känna gemenskap och samhörighet med likasinnade? Finns det inga utövare som enbart fokuserar på sporten, endast på sin individuella prestation, och vilja att bli bättre? Som skiter fullständigt huruvida fler likasinnade har samma intresse?

Om inte tidigare, så nu i mars 2020, måste väl intresset för sådana scoutliknande "sekter" vara på snabbt utdöende? För att istället ersättas av en mer individinriktad utövning.

För egen del ger bara ordet "geocoaching" mig panikångest och mardrömmar. Efter denna vidriga historia. Inte så mycket för att Lena Wesström blev mördad, som för alla de osunda, dysfunktionella omständigheter som tydligen är sammanlänkade med denna "sport". Fy s-tan så j-vla vidrig företeelse!

Gemenskapen verkar inte vara så sund i denna burkletar-sekt, lite falska kramar och en del pussar och lite onda blickar och förtal emellanåt, när de träffas, säkert finns det vettiga personer som utövar denna hobby i Svedala.

Men Hjärsta-gänget med en del invalda från lite varstans verkar totalt gränslösa jag anser det vara på hobbynivå för att komma ut i naturen och träffa likasinnade och att ha trevligt tillsammans, jag anser att så ska en hobby vara.
Citera
2020-03-31, 19:53
Medlem
Citat:
Kommentaren var en liten gissning från oss. Vi minns inte vad som stod vid bilden.

Om man ska tror huvudprotokollet s 34 så finns ingen kommentar överhuvudtaget.
Citera
2020-03-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
I morgon blir det nya förhör med 8 pers.

Länk till vittneslistan.

https://www.docdroid.net/lZH6O6t/vittneslista.pdf#page=2

Här kan man ju undra varför inte J'onas H'åård finns med, det var ju han som trots allt räddade livet på LW på fredagsnatten, mycket märkligt!

Tänkte även på poliserna som ville se vad SD hade på sig, kan det va så att SD hade sån jävla tur att han lyckades dölja handstrålkastaren/mordvapnet, eller såg dom bara toppen och antog att det bara var en "vanlig" ficklampa?

Det här med barnen va ju intressant, hur ska han kunna slingra sig ur det?
Citera
2020-03-31, 19:55
Medlem
Citat:
Hahaha! Du är för skön😘 Hela klabbet... hur många sidor vill du ha den på? Räcker 300?

haha..ja det kanske blir alldeles för stort! Får bokmärka inläggen ett och ett istället så jag får en översikt
Citera
2020-03-31, 20:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Bäste Jerry...

Som Willy uttryckte saken:
”Så gör oss samvet till pultroner alla,
Så går beslutsamhetens friska hy
I eftertankans kranka blekhet öfver,
Och företag af merg och eftertryck
Vid denna tanke slinta ur sin bana
Och mista namnet handling.”

Sedermera "omtolkat" av Tage Danielsson till det än mer passande:
"Först när helvetet gör stjärten stekhet
kommer eftertankens kranka blekhet"

Hoppas det var vad du upplevde inför domstolen idag, släpp nu Den fnissande mördaren ur ditt liv. En del vill tro att du tog ett steg åt rätt håll idag, jag är ännu inte övertygad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in