2020-03-31, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Löfvén är en perfekt spegling av svenska folket. Precis som jag gissar att Cuomo är en spegling av folket i NYC.
Löfvén hyllas ju nu- ökar explosionsartat i mätningarna.
Man borde sluta förvånas någon gång! Men det gör man inte..:/
Nä verkligen inte! Det är ofattbart.
Väck mig.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, Norge har ju kört mer av en karantänmodell, som har gjort att de älde har skyddats. Därför har de lägre andel döda av de som hamnar på intensivvården.

I Sverige har vi ju inte haft några sådana restriktioner, varför våra äldre ränner omkring i stad, matbutiker, kollektivtrafik osv. Självklart gör det en skillnad.
Sverige har policy att offra de gamla och sjuka
för ekonomi. Den kan du läsa mellan raderna vad de säger och gör.
Det är tyvärr ser mycket mörk ut. Jag tror vi når runt 5000 döda sluten av april.
Snälla Svenska folket ta detta alvar. Skydda dig och omkring.
Citera
Bannlyst
Italien:
Dödsfall 837(igår 812)
Citera
2020-03-31, 18:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vi har bara ca 540 IVA-platser i hela landet.

Nja, de börjar säker närma sig 1000 platser, om vi inte redan är där. Men vi skulle säkert behöva 1600 för att börja känna oss lite säkra. Men det är nog omöjligt. Inte pga respiratorer utan pga bristen på utbildad personal och skyddsutrustning.

Jag tror att Stockholmsregionen kommer att toppa om två veckor och landet i övrigt, successivt, de närmaste sex veckorna därefter. Men bara för man toppar inbebär det inte att problemet är löst. Under månader där efter kommer nya fall att belasta en redan hårt ansatt sjukvård.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Är det bara jag som både tror på Anders Tegnell och på jordens undergång?

Här verkar man antingen tro att det är en vanlig influensa eller att det är världens värsta farsot där 25-åringar faller ihop i parti och minut men att Tegnell kan stoppa det genom att knäppa med fingrarna.

Nä uppenbart har Sverige kapitulerat vilket jag tror är rätt taktik. Folk kommer dö som flugor i hela världen, Sverige tar en hård smäll och backar sig ur.

Jag tror på världens undergång men inte än. Däremot måste man vara bra dum i huvudet om man tror på Anders Tegnell. Listan över hans lögner är lång.

Hade alla haft andningsskydd på sig så hade denna smitta dött ut precis som i Kina. Det var den enstaka åtgärden de gjorde som hade mest effekt. Alla de "drakoniska" åtgärderna var en överreaktion efterssom landet fick panik när de märkte hur många som dog och hur hemskt det var samt hur snabbt det smittade. Det har även gått bra för alla de andra länderna som använde andningsskydd utan att ta till lika drakoniska åtgärder: Sydkorea, Hongkong, Taiwan etc.

De länder där man inte använder dem har det gått sämre, istället har man då tagit till några av de drakoniska åtgärderna vilka bara bromsat spridningen litegrann. Idioti.

Vi hade lätt kunnat fortsätta som vanligt med partikelfiltren på en månad, sen hade områden utan smitta kunna ta av dem. Inte lika lätt som att knäppa med fingrarna, men nästan.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-03-31 kl. 18:11.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Italien:
Dödsfall 837(igår 812)

Antal dödsfall håller sig alltså länge på samma nivå. Åtminstone fortsätter med ingen märkbar ökning.
Citera
2020-03-31, 18:09
Medlem
marcarolos avatar
Italien 837 döda. Jag hade hoppats på en lägre siffra. Lombardiets såg bättre ut. Men den höga siffran betyder att många döda finns i andra delar av landet
Senast redigerad av marcarolo 2020-03-31 kl. 18:11.
Citera
2020-03-31, 18:09
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Om du berkligen sett dem så vet du vilken grupp de tillhör.
O UK och Danmark så betraffas detta beteende hårt.. Men inte i Sverige..Det är ju bara invandrar ungdomar som skojjar lite med folk Ett mindre hyss som man inte skall bry sig im enligt Tegnell redaktionen.."Fy så skall man inte göra" är nog det starkaste som sagts om dessa ungdomar i SSbenmsk media. Om jag inte mins fel så sade vår statsminister att "detta skall de sluta upp med GENAST". Så nu har nog förortsungdomarna av olika härkomst slutat upp med detta.. Tror du inte det ? Alla tar väl till sig av vad Steffe Svetsare säger..Speciellt ute i förorterna där partiet lagt ner så mycket pengar dag efter dag i åratal..

Klart jag har sett vilken grupp de tillhör, de som JAG har sett Vilka andra har sett vet ju inte jag.

De jag har sett har varit uteslutande utomeuropeer.
Citera
2020-03-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det verkar vara maktens väg i Sverige åtminstone. Finns ingen chans så ingen idé att försöka ens. Vi får se om ett par år vilka som valde rätt väg här. Kanske blir det som Tegnell säger att karantän är meningslöst och riskerar att innebära än fler offer. Om man fortsatt lever får man se.

Det är givetvis akademiskt intressant att agera kontrollgrupp men ack så ansvarslöst. Det är bättre att stämma i bäcken än i ån som det heter.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Antal dödsfall håller sig alltså länge på samma nivå. Åtminstone fortsätter med ingen märkbar ökning.

Men bara 2107 nya fall. Drastisk minskning. Det känns som en viss lättnad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Italien:
Dödsfall 837(igår 812)
Inte alls bra, verkar som det spridits vidare från lombrdiet
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vanlig lunginflammation går oftast att bota med antibiotika eftersom lunginflammation oftast handlar om bakterieangrepp och det finns även pneumokockvaccin ( förebyggande). Men det går inte med den här sjukdomen inte. Får du viral lunginflammation som vid covid-19, om du har otur, så hamnar du på IVA Och har du tur överlever du.
Så ditt prat liknande tänk på barnen i biafra, tänk på alla som dör med lunginflammation.Det är inget jag är vidare imponerad utav.
Snälla nån, jag svarade på ett inlägg som ville jämföra med globala antalet döda i influensa. På vilket sätt är det jag skrev inte relevant? Covid-19 ger ju ibland upphov till lunginflammation. Det är en av många tänkbara orsaker till lunginflammation, något som drabbar 450 miljoner människor årligen, med en dödlighet på nära 1 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in