2020-03-31, 15:22
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Att bli så sjuk att ligga intuberad på IVA är djupt traumatiserande.

Att FHM ffa skyddar gruppen äldre äldre är diskriminering. Alla bör skyddas mot covid. Även sjukvårdspersonal.

Håller verkligen med. Att vi ska skydda de äldre är ju för de ska kunna säga att de inte behöver "sortera" bort 40-50 åringar. Det är skamlöst, alla ska såklart skyddas, och speciellt eftersom cirka 20% är asymptomatiska. Det är nog därför de förbjöd att besöka äldrevården, inte för de gamla utan för att sjukvårdspersonalen inte ska smitta fler. Det är makalöst. Jag blir alldeles förtvivlad för de som jobbar inom vården. Vilken moral. De skulle krönas till politiker och byta plats efter de har tagit sig igenom detta.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Men det goda hatet flödar bland kommentarerna till artikeln, och Aftonbladet låter de rulla så klart.
Samma personer som tycker att regeringen är att lita på att dom gör tillräckligt...

Håller med, men vart kan man se kommentarer? Trodde att gammelmedia tog bort den funktionen för flera år sedan när de fick för mycket kritik.
Citera
Medlem
Är det inte dags att fatta att det är omöjligt att försöka totalt begränsa det här viruset:

Russia's head of coronavirus hospital visited by Putin diagnosed with Covid-19
Citera
2020-03-31, 15:23
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Samtidigt ser vi nu att enorma mängder av alla tester varit defekta & visat felaktoga resultat. Jag köper inte det och bevisligen inga seriösa forskare eller experter på virologi heller.

Låtsasproffessssorer som flashbacks egna DrJeffrey tror på sånt trams. Han snackar om att man inte blir immun och att vår enda räddning är vaccin. Sinnessjukt att ett sånt troll kan få härja fritt trots upprepade lögber & påhitt.

Jag vet heller inte om jag köper det, det finns indikationer som pekar mot det men jag hoppas verkligen inte det stämmer. Däremot har vi fortfarande ingen aning kring hur länge en immunitet håller i sig - kommer skiten tillbaka i höst igen och börjar om på nytt? Det är oroväckande och problematiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Stämmer. Om Nembro läggs på Italiensk nivå blir det 600.000 döda totalt. Överfört på Sverige 100.000 vilket gör 1%
Märkligt att man inte läst mer om detta.Det känns som att facit finns, fast i liten skala.
Jag är fundersam på om siffror ifrån en liten skala kan appliceras på ett helt land. Däremot blir det väldigt synligt i ett tätt litet samhälle där "alla känner alla" och smittan sprids extremt fort.

Notabelt med Nembro är att deras karantän sattes, jag antar att den fortfarande gäller, trots att gruppimmunitet mer eller mindre får anses ha uppnåtts innan karantänen ens inleddes där kan man verkligen snacka onödig ekonomisk skadeverkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Det gör du inte alls.

Hade du gjort det så hade du haft panik själv och insett vad regeringen gör med sitt folk i dagsläget.

Men fortsätt du vara en slav.

Dom som sprider dynga här om Corona är samma klientel som sitter o gafflar i andra trådar om det sk. Inbördeskrig som enligt dom skall infalla..
Man kan undra vilka liv dom har där som sitter i sin inrökta lägenhet och har ständig lösning på allting
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Ryssland brukar framhållas som ett föredöme. Är det inte märkligt att både Moskva och st Petersburg är i karantän? Misslyckande?

Hur menar du? Rysslands siffror ser skitbra ut. Putin har varit ganska strikt tidigt så i deras fall verkar åtgärderna fungera?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Absolut enig.
Att börja med 50 personer och möjligen gå ner till 5 som maximalt hade haft en väldigt stor effekt. Vi får se om detta blir nästa steg. Och huruvida detta kommer att få någon påverkan på smittspridningen.

Jag tror vidare på att saker faktiskt måste göras i rätt tid, annars förlorar de sin effekt. Precis som du skriver. Så har det blivit i Italien, Spanien och Balkan-länderna vad jag har kunnat notera. Förbud trotsas och leder till andra långtgående problem som vi ännu inte vet vidden av.

Vi två är nog helt överens här när det kommer till detta.

Grejen är att jag tror att just de här som skriker efter de mest extrema åtgärder hade varit först och spytt galla ifall läget hade varit det omvända. "Nu inskränks vår frihet, låt oss göra vad vi vill, vi är inte barn, pappa staten behöver inte inskränka..." så hade det låtit istället.

Jag tror även att den här lösningen är bättre rent psykologiskt utan att ha några studier att backa upp det med, visst nedstängningar på den här nivån är jättebra ifall du håller tidsschemat då går välmåendet upp på topp men vad händer om man fortsätter skjuta fram begränsningarna, ge oss två veckor till sedan efter det så säger man vi behöver två veckor till. Förr eller senare knäcker man även de mest friskaste människorna.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
För du tror ryssland har riktiga siffror ditt jävla mähä

och du tror bara på den vaggande majskolvens siffror? Kan upplysa dig om att även CNN har låga siffror för Ryssland och det är väl en pålitlig källa för dig? Eller måste allt sägas av den vaggande majskolven för att du ska tro på det?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Kan någon svara på vem som är massmördaren i alla andra länder?! Snälla nån Andershatare berätta!

Andra länder försöker skydda befolkningen till den grad de kan.

Anders, not so much.

Skillnad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Fast vårdpersonal och andra med samhällsviktiga funktioner skulle ju få barnomsorg.
I byskolan där vårt barn går, i Finland är det ett barn som är kvar i klassen för att föräldrarna har samhällsviktiga jobb. De andra har hemundervisning. Barnen går upp tidigt för klo åtta börjar skolan. Läraren skickar skoluppgifterna via en app. Efter skolar åker de skidor, spelar hockey eller leker ute. Barnen leker inte med varandra inomhus. Det har blivit mycket mindre skärmtid för nu vill barnen vara med kompisar och nåt playstation går ju inte utomhus. Jag tycker det funkar bra.
Citera
2020-03-31, 15:24
Medlem
Nyheter om skyddsutrustning?

Hur kan en sån här banal jävla sak vara så svår att ta fram? Vi borde ha en halv miljon masker på lager. Jävla idiotmyndigheter kan inte ens sköta sina enkla uppdrag.
Ingen tänker proaktivt utan bara reagerar när skiten smäller till. ”Oj har vi slut på masker? Då lägger jag en beställning nu. Den kommer om tre månader när halva läkarkåren har dött.”

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in