2020-03-31, 15:04
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
"Tror att man blir immun..."

Är du korkad? Tror du tusentals forskare världen lver jobbar dygnet runt på att framställa vaccin flr en sjukdom som man inte kan bli immun emot? Det bildas antikroppar efter smitta ergo man blir immun. Det är inget att diskutera.

Eftersom alla experter just tror man blir immun och ingen hittills har hävdat att man blir det, vare sig på kort eller lång sikt så...

Vad hjälper det om folk blir immuna i tre månader som experterna menar? Då blir det samma visa nästa säsong.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Flockimmunitet varje gång det muterar eller varje säsong blir ett kostsamt spår att följa.

Så den mindre kostsamma lösningen är karantän i ett år till dess ett vaccin kanske dyker upp? Eller ännu bättre; karantän och väntan på vaccin varje gång det muterar? När muterar det? Flera ggr om dagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast det där är väl också ackumulerat? Dessutom var den sidan väldigt sen med att rapportera fall på IVA. Före 29 mars fanns inga rapporterade IVA-fall alls där.

Såg det efter jag skickat länken.
Citera
2020-03-31, 15:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ryssen, rasister, fascister och nazister är klassiska regimskript. Om något är suspekt så är det pådrivandet av myten om "flockimmunitet".
Läste du det du citerade?
Citera
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Hon borde ha frågat; hur stort spill är acceptabelt bland sjukhusanställda?

Vad tycker du? Noll vet vi alla är osannolikt både i Sverige och andra länder.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Dom är också ackumulerade. Jag vill veta hur många som ligger på IVA just nu. Vet att jag sett det någonstans.

Finns data här, men vet inte hur tillförlitlig den är:

https://coronawatch.se/
Citera
Medlem
Citat:
Så fruktansvärt pinsamt att börja älta ryska bots. Kritiken från folk i sociala medier både i Sverige och utomlands har knappast orkestrerats av Kreml. Jag har själv tagit del av den och vet att de jag läst inte är ryska bots.

Snart blir det väl ett tjat om högerextrema krafter också.

Tyvärr kommer folk fortsätta att skrika att det är ryska bots eller högerextrema krafter, lite som rasist kortet, påhittat samhällsproblem.
Citera
2020-03-31, 15:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
"Tror att man blir immun..."

Är du korkad? Tror du tusentals forskare världen lver jobbar dygnet runt på att framställa vaccin flr en sjukdom som man inte kan bli immun emot? Det bildas antikroppar efter smitta ergo man blir immun. Det är inget att diskutera.
Vaccinet kanske triggar en immunitet som inte kan uppnås via att man haft sjukdomen? De båda är inte samma sak. Dessutom finns det bevis att patienter som haft sjukdomen, får den igen.

Kolla in den här rutinerade professorn i infektionssjukdomar från Korea som har varit med och bekämpat SARS, MERS tidigare och vad han har att säga. Mycket intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=gAk7aX5hksU

Här är tidsmärket där de talar om att patienter åter blir sjuka trots att de haft Covid19 tidigare:
https://youtu.be/gAk7aX5hksU?t=480
Senast redigerad av Karman 2020-03-31 kl. 15:11.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Så du ska offra flera tusen människor för 6 månaders immunitet? Sedan behöver du göra om det nästa säsong?

Har du någon källa på att Vaccin inte kommer gå att framställa så är jag beredd att lyssna.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Så den mindre kostsamma lösningen är karantän i ett år till dess ett vaccin kanske dyker upp? Eller ännu bättre; karantän och väntan på vaccin varje gång det muterar? När muterar det? Flera ggr om dagen?

Du mäter kronor, jag liv.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Dom är också ackumulerade. Jag vill veta hur många som ligger på IVA just nu. Vet att jag sett det någonstans.

Man får titta på respektive regions pressmeddelanden i nuläget. Men FHM håller på att ta fram en plattform för att sammanställa statistiken har de sagt.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Sen är det fruktansvärt märkligt att vi nu skall börja testa. Missförstå mig inte - det är jättebra. Det är själva grunden till hur vi skall kunna lösa det här. Testa alla - även dom utan symptom - isolera grupper och få fram test som visar anti-kroppar. Så kan vi släppa på med individer som har immunitet och isolera grupper som är infekterade. Därmed kan vi få samhället att gå runt - utan total ekonomisk kollaps. Problemet är bara att alla åtgärder och månader för sent och masstestningen är bara i stadiet att dom fortfarande pratar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in