2020-03-31, 14:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Lyssnar man mellan raderna så skuldbelägger hon vårdpersonalen och deras chefer genom att insinuera att slarv eller otillräcklig utbildning är orsaken till att läkare och sjuksköterskor blivit smittade.

Ja så tolkade jag det också. Att de får skylla sig själva som hamnat på iva.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Och 25 till närmsta sjukhus LOL LOL!

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Avst%C3%A5nd+Fj%C3%A4lln%C3%A4s+%C3%96stersund

Ja? Vad är närmast? 25 mil eller 50 mil?

För övrigt är ju ditt argument om, att "Jag har aldrig blivit sjuk under mina 25 år i fjällen" rätt sjukt i sig. En fråga till dig är då; fanns coronasmittan under dessa 25 år?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Snacka om att rapa självklarheter "varje land kommer att ha sin egen kurva" Genialt.
Naturligtvis är döda per capita intressant även under förloppet där smittan fortfarande sprids och antalet döda stiger exponentiellt. Den visar bland annat när den kan beräknas bryta av pga flockimmunitet på så sätt som hänt i ett tiotal byar i Italien.
Vi vet också att den verkliga dödssiffran ligger 3-4 gånger högre än den officiella vilket också bör tas med i beräkningen när man kan räkna med gruppimmunitet,. Du ser tydligt på kurvan över denna by:
https://www.corriere.it/politica/20_marzo_26/the-real-death-toll-for-covid-19-is-at-least-4-times-the-official-numbers-b5af0edc-6eeb-11ea-925b-a0 c3cdbe1130.shtml

Som sagt jag vidhåller det jag sagt tidigare, ser ingen vits med att svara eller vrida om diskussionen till något annat än grundfrågan kring ökningstakt initialt och när kurvor börjar dämpas.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Allvarligt sjuka och dödlighet.

Ja det är klart riskgrupper har sämre utsikter.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jimmie Åkesson har lite mer hjärna än övriga regeringen:

"– Vi behöver testa brett i allmänheten, så att så många som möjligt kan återgå till sina jobb och inte behöver sitta hemma i onödan. För att kunna göra det behöver man friskförklaras, säger Åkesson."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Jo5ErP/jimmie-akesson-vill-masstesta--utesluter-inte-att-han-sjalv-har-coron

Moderaternas förslag från början, som får support från sitt stödparti. Men jag håller med JÅ.
Citera
2020-03-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.03.08.982637v1.abstract

Skitstövel? För att jag inte håller med om allt du säger och skriver?
Citera
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Stänger man av respiratorn så är det mord.

Nej, det är inte mord. Stängs av många respiratorer i Sverige varje år. Lägg till alla också som man beslutar att bara ha palliativ vård på. Någonstans finns en gräns när man måste inse att mer vård inte hjälper.
Citera
Medlem
Jag hoppas alla kommer ihåg hur socialdemokraterna utsatte Sveriges befolkning och vårdpersonal för död och lidande. Hoppas aldrig mer Socialdemokraterna får sitta vid makten.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jimmie Åkesson har lite mer hjärna än övriga regeringen:

"– Vi behöver testa brett i allmänheten, så att så många som möjligt kan återgå till sina jobb och inte behöver sitta hemma i onödan. För att kunna göra det behöver man friskförklaras, säger Åkesson."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Jo5ErP/jimmie-akesson-vill-masstesta--utesluter-inte-att-han-sjalv-har-coron
Men det goda hatet flödar bland kommentarerna till artikeln, och Aftonbladet låter de rulla så klart.
Samma personer som tycker att regeringen är att lita på att dom gör tillräckligt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Men barn smittar ju inte enligt Tegnell, så det var ju en onödig vädjan.
Man får ta det med tång..lägga i nån påse och vänta nån vecka innan man kan öppnar brevet
Citera
2020-03-31, 14:56
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är korrelationskoefficienten, hur väl den beräknade kurvan passar med de faktiska värdena. R-värde på 1 är en perfekt korrelation.
Det var vad jag misstänkte. Du har alltså anpassat till en helt godtyckling exponentialfunktion,
trots att du skriver "funktionen" i definitiv form. Du inser att man kan hitta ett oändligt antal kurvor som beskriver nuvarande utveckling lika väl?

Om du inte har någon modell kan du väl åtminstone killgissa baserat på utvecklingen i andra länder.
Citera
2020-03-31, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Stänger man av respiratorn så är det mord.
Inte alls, är en behandling inte meningsfull avslutar man den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in