2020-03-31, 14:05
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Så döda per 1 miljon invånare är inte statistik som duger för dig men för precis alla andra i hela världen, eller?

När har jag skrivit det? Jag beaktar all statistik, men använder det rationellt, kombinerat och ej utifrån masshysteri. För övrigt så dör det folk hela tiden. Alla liv är viktiga, inte bara de som förknippas med Covid-19.
Citera
Medlem
Vilket skämt hela pressträffen var. När man håller pressträff är det vanliga att man ska säga något viktigt men det gäller tydligen inte regeringen. Det dom säger är rena struntpratet, inget viktigt eller något av värde. Deras restriktioner är inte heller något av värde, det gör liksom ingen större skillnad. Folk skiter i reglerna och reglerna fyller ändå inte någon funktion. Värst var hon från MP som höll något slags godhetstal där hon hyllade folk som hjälper till att handla mat. Vad kan hon åstadkomma eller göra i det här läget?? NADA. Fattar mig inte på folk som söker sig till positioner som dom ändå inte kan hantera när det väl gäller. Hur tänker man när man vill vara en framträdande person som ska vara med och styra ett land när man inte har tillräckliga kvalifikationer eller tillräcklig kunskap?? Båda kvinnorna var som två mähen som snackade goja. Hon den andra bara babblar utan att skämmas och utan kunskap. Nu ser man nivån på Sveriges politiker, det är lätt att stå och babbla och ha attityd när samhället flyter på förhållandevis friktionsfritt. Direkt när man får problem så har dom inget att komma med. Som hon MP som alltid tjatar om klimat och har attityd, nu är hon helt annorlunda.

Dom säger i sina pressträffar det som passar för stunden och så fort dom gör en ändring som går emot Sveriges strategi så säger dom att det är för att läget har ändrats, att prognosen är förändrad. Vad sägs om att vara lite mera proaktiv och att försöka ta besluten innan man hamnar i ett läge där situationen redan har uppstått?? Som nu med äldreboenden, först nu tar man beslut om att förbjuda besök på äldreboenden när smittspridningen redan är igång. Det skulle ha gjorts för länge sen!! Tänk till lite snabbare än vad ni gör och sluta vara så jävla rädda och fega. Fattar faktiskt inte vad dom håller på med.
Senast redigerad av asdfgh31 2020-03-31 kl. 14:07.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
180 döda

Ett influensavirus kan på ett dåligt år ta 5-6 gånger den summan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ja, nästa onsdag.

200 per dag från och med imorgon då?
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Så är det. Jag tillskriver det rädsla och ej rationalism. Att sprida panik och masshysteri är dock sällan bra, därför är jag glad över att alarmisterna inte har så mycket att säga till om i verkliga livet. Flashback är bra för att dessa hysteriska personer ska kunna avreagera sig, inte mycket mer än så.

Exakt så. Dom sitter ofta inskränkta i någon håla utan vare sig ett bra jobb eller familj
Citera
2020-03-31, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Fakta finns på alla sidor som visar statistik för Corona, du sa ju att du följde med? lol

"vårt folk" nä det är nog rätt svårt för nån att identifiera sig i samma grupp som du.

Ser kurvan platt ut tycker du?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

https://c19.se/
Citera
Medlem
Tappade lusten att kolla på FHM press konferens, upprepar inte dom bara vad bajsministern sa precis?
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Som sagt, det är en kinesisk super A.I som pratar med sig själv från hundra medlemmar
Glömde tillägga, dela detta vidare annars får du corona!
Citera
2020-03-31, 14:07
Medlem
fernebos avatar
Oj, nya uppgifter om vårdpersonal som intensivvårdas/vårdats. Enbart i Stockholm tre läkare och två sjuksköterskor:

Citat:
Tre läkare och två sjuksköterskor i Stockholm har fått intensivvård på grund av covid 19.
– Det känns oroväckande, säger Clara Strömberg, överläkare och huvudskyddsombud för läkarna och akademikerna på Södersjukhuset i Stockholm, till SVT Nyheter.

Citat:
Enligt Clara Strömberg har två sjuksköterskor och tre läkare i Stockholmsregionen fått intensivvård den senaste tiden på grund av covid 19.
-Det vi vet är att det är tre läkare och två sjuksköterskor i intensivvård och respirator. Jag vet att en av läkarna tillfrisknat

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sjukvardspersonal-i-stockholm-smittade-fem-fatt-intensivvard
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Det gör du inte alls.

Hade du gjort det så hade du haft panik själv och insett vad regeringen gör med sitt folk i dagsläget.

Men fortsätt du vara en slav.
Vad hjälper det att ha panik? Ska jag gå till mitt jobb inom sjukvården och ha panik? Piska upp upprorsstämning som riskerar ta fokus från jobbet med patienter och vad detta skulle föra med sig? Jag jobbar mitt i detta både dagar och nätter, och jag lovar dig att ingen blir hjälpt av panik.
Citera
Medlem
34 döda på en dag, kurvan går exponentiellt i Sverige. Tippar på att vi har ca 80 döda dagligen nästa vecka och veckan därpå.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
200 per dag från och med imorgon då?

Proffessårn har inte haft många rätt i denna tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto