Citat:
Vilken lättirriterad och dryg jävel han är JG
Precis som jag rapporterat om att han betett sig mot andra, både tidigare och nu nyligen. Ingen stor snäll nallebjörn som semestrande viruset försökte intala tråden.
Han har ju enligt mina kontakter betett sig drygt, påstridigt och smått aggressivt.
De har känt sig just påhoppade.
I mina ögon beror hans beteende i rättsalen inte på nervositet utan det är precis sådan han.
”Det får du fråga NN, säger vittnet som då och då har en lite mästrande ton mot åklagaren”.
”- Du fattar inte, säger vittnet bryskt till åklagaren som ställer flera fråga om Telegram.”
”Domaren ger nu vittnet en uppsträckning och säger åt honom att svara på frågorna”.
Precis som jag rapporterat om att han betett sig mot andra, både tidigare och nu nyligen. Ingen stor snäll nallebjörn som semestrande viruset försökte intala tråden.
Han har ju enligt mina kontakter betett sig drygt, påstridigt och smått aggressivt.
De har känt sig just påhoppade.
I mina ögon beror hans beteende i rättsalen inte på nervositet utan det är precis sådan han.
”Det får du fråga NN, säger vittnet som då och då har en lite mästrande ton mot åklagaren”.
”- Du fattar inte, säger vittnet bryskt till åklagaren som ställer flera fråga om Telegram.”
”Domaren ger nu vittnet en uppsträckning och säger åt honom att svara på frågorna”.
Nej, man får en liten annan uppfattning av honom nu, än från hans ängsliga förhållningssätt mot SD i avlyssningarna och på förhören.
Jag tycker att det är olyckligt att SD får sitta och skratta och flina när JG vittnar. Det kan uppfattas som att de två, SD och JG är tillsammans mot åklagaren. Jag tycker att domaren borde sagt till SD. De kan tolkas som att att SD skickar signaler till JG att det han säger är bra.
Hur som helst är det bra att JG berättar att han upplevt SD som manipulativ och att han
"– Det har visat sig att han har varit så pass manipulativ och jag har tagit del av chatten och sådant med Lena. Det spelar ingen roll vem det är. Så ska man inte behandla en annan människa. Det kan jag inte stå för. Det är tungt att erkänna det."
//
"Jag tror han förstår mycket väl hur jag tänker kring den vänskapen. Jag har varit en vän men en vän gör inte som han gjort mot mig och Lena."
//
"Men är han din vän?
- Han har visat sig vara så manipulativ..."
https://www.na.se/artikel/just-nu-nara-van-till-45-aringen-ska-horas-i-domstolen-nu-pa-morgonen-folj-direktrapporten-fran-ratt egangen-om-hjarstamordet
Jag tror ändå att vittnesbörden avslöjar att det är märkligt att JG inte kan förklara varför han är i SDs hus med bara mobilen som lampa. Han är ju där dagen innan storstädningen, och tycker att allt ser ganska normalt ut, trots husrannsakan. Så varför behövs storstädning och varför smyger han omkring i mörkret som en råtta utan att kunna förklara det. Talande...
Och varför de kommunicerar via Telegram (för att konversationen inte skulle dyka upp under en rättegång), att JG trots att det är SD som är gift blockar L*ena och inte SD (vilket kan uppfattas som att JG är styrd, hoppas jag).
Det är viktigt att det kommit fram att han anser att SD behandlat L*ena (och honom) illa när han har läst deras konversationer.
JG säger inte längre att SD är en vän. Han undviker svara på det, men det han säger är talande.
Att SD är manipulativ.