2020-03-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt, Men det jag undrar över, Varför lät inte Hiding försvaret kalla in JG som vittne för SD och på det sättet mangla JG, Jag tror att hon skulle ha tjänat bättre på det
De får mangla HD på torsdag istället, åklagarna vad hon vet om mordet på Lena.
Citera
2020-03-31, 12:16
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Har du sett honom sörja Lena?
– Ja det har vi pratat om. Han har uttryckt det som att han har svårt att hinna med sitt sorgearbete med tanke på allt som händer runt honom.

Yhee Right !!

Som att sorg är nåt man kan lägga i kalendern - eller stryka i kalendern om det blir körigt. Emotionally disturbed much?
Citera
2020-03-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt, Men det jag undrar över, Varför lät inte Hiding försvaret kalla in JG som vittne för SD och på det sättet mangla JG, Jag tror att hon skulle ha tjänat bättre på det

Men så funkar det inte. Åkl måste väl kalla de som objektivt sett kan ha något av bäring för fallet att förtälja?
Utifrån vad som framkommit under FU.

Och en åkl kan ju heller inte styra över vilka vittnen som försvaret skall kalla.

Och varför skulle Backman begära att höra/kalla JG om Hiding avstått?
Citera
2020-03-31, 12:28
Medlem
T34Panzers avatar
Vilken lättirriterad och dryg jävel han är JG

Precis som jag rapporterat om att han betett sig mot andra, både tidigare och nu nyligen. Ingen stor snäll nallebjörn som semestrande viruset försökte intala tråden.

Han har ju enligt mina kontakter betett sig drygt, påstridigt och smått aggressivt.
De har känt sig just påhoppade.

I mina ögon beror hans beteende i rättsalen inte på nervositet utan det är precis sådan han.

”Det får du fråga NN, säger vittnet som då och då har en lite mästrande ton mot åklagaren”.

”- Du fattar inte, säger vittnet bryskt till åklagaren som ställer flera fråga om Telegram.”

”Domaren ger nu vittnet en uppsträckning och säger åt honom att svara på frågorna”
.
Citera
2020-03-31, 12:31
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Vittnet ska ha hört 45-åringen berätta om mordplaner på en annan person. Vi kan inte gå in på detaljer om vad de planerna går ut på, med respekt för de anhöriga.

Det är just därför som er rapportering är helt kass !!!!!!!

Det är väl för gud skull ingen hemlighet längre !!!!

Du avslöjar ju inget nytt !!!

Alla vet ju att det var så, och nu vill vi få det bekräftat i rättssalen, men då backar ni.!!!!

Fan vad kass ni är !!!

Inte för oss här men den genomsnittlige NA-läsaren har inte läst FUP...
Citera
2020-03-31, 12:32
Medlem
T34Panzers avatar
– Jag pratade med förhörsledaren när de stängt av. Jag redogjorde för honom att jag raderat saker jag skrivit om kvinnor och för mig var det pinsamt. Jag berättade även att jag kanske hade raderat historiken i telefonen.

Jaha...finns detta samtal med fhl omnämnt i nåt pm?

Har du varit med och fryst ut Lena?
– Nej, det hade med Lena och mig att göra. Jag tog senare bort blockeringen. Jag öppnade upp för att hon skulle kunna kontakta mig igen.

Vilken skön(om)tolkning av verkligheten! 👎🏻
Han är mer oroad av vad som skrivs om honom.
Fy fan Jerry - stå för hur du behandlade Lena 😡
Citera
2020-03-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Inte för oss här men den genomsnittlige NA-läsaren har inte läst FUP...
Visst är det så. De flesta är heller inte inne på Flashback och läser.
Citera
2020-03-31, 12:35
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vilken lättirriterad och dryg jävel han är JG

Precis som jag rapporterat om att han betett sig mot andra, både tidigare och nu nyligen. Ingen stor snäll nallebjörn som semestrande viruset försökte intala tråden.

Han har ju enligt mina kontakter betett sig drygt, påstridigt och smått aggressivt.
De har känt sig just påhoppade.

I mina ögon beror hans beteende i rättsalen inte på nervositet utan det är precis sådan han.

”Det får du fråga NN, säger vittnet som då och då har en lite mästrande ton mot åklagaren”.

”- Du fattar inte, säger vittnet bryskt till åklagaren som ställer flera fråga om Telegram.”

”Domaren ger nu vittnet en uppsträckning och säger åt honom att svara på frågorna”
.

Jag måste erkänna att jag trodde JG skulle räta upp sig inför den här dagen, men där bedrog jag mig. På sikt kommer han att inse att hans feghet blev till ett stort misstag, för jag tror att hans arbetsgivare inte gillar skenheliga opålitliga anställda och människor i hans sociala nätverk kommer sannolikt hålla ett avstånd - utom ett par tre personer i det s k Järngänget, kanske.

NA: Advokaten har en lång utläggning samtidigt som vittnet (JG) pratar. Domaren Björn Lindén bryter in.
– Har du någon fråga att ställa till vittnet eller? Det börjar bli lite tvärsom här, säger Björn Lindén.
Ett skratt bryter ut på åhörarplats.
Citera
2020-03-31, 12:36
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja verkligen men man undrar vad mer sägs - det måste ju sägas mer än det lilla som skrivs.

Håll koll här i länken nedan, kommer ju komma upp med alla inspelade förhör där sen direkt efter domen.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw
Citera
2020-03-31, 12:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men så funkar det inte. Åkl måste väl kalla de som objektivt sett kan ha något av bäring för fallet att förtälja?
Utifrån vad som framkommit under FU.

Och en åkl kan ju heller inte styra över vilka vittnen som försvaret skall kalla.

Och varför skulle Backman begära att höra/kalla JG om Hiding avstått?

Strategi, nyckelordet är strategi. Om Hiding inte har valt att kalla JG som vittne så kan jag garantera dej att Backman har kallat honom. Och det beror på den enkla anledningen att JG har sin tunga långt upp i röven på SD. Och på det sättet skulle Hiding ha sista förhöret med JG istället för som idag ha det första, Och det kan ha en stor betydelse för utfallet i detta mål.
Citera
2020-03-31, 12:53
Medlem
Lonnrots avatar
Det här från rätten idag, JG:
”Vittnet har fått rita en karta över hur han gick runt i 45-åringens hus strax efter mordet. Den kartan visas just nu upp för rätten.”

Vad åsyftas? JG fick reda på mordet 15/5 e.m. Är han och går runt SD:s hus innan det? Eller är det del av ett sök efter Lena?
Citera
2020-03-31, 12:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
– Jag pratade med förhörsledaren när de stängt av. Jag redogjorde för honom att jag raderat saker jag skrivit om kvinnor och för mig var det pinsamt. Jag berättade även att jag kanske hade raderat historiken i telefonen.

Jaha...finns detta samtal med fhl omnämnt i nåt pm?

Har du varit med och fryst ut Lena?
– Nej, det hade med Lena och mig att göra. Jag tog senare bort blockeringen. Jag öppnade upp för att hon skulle kunna kontakta mig igen.

Vilken skön(om)tolkning av verkligheten! 👎🏻
Han är mer oroad av vad som skrivs om honom.
Fy fan Jerry - stå för hur du behandlade Lena 😡

JG fortsätter med sitt självbedrägeri. Klart intressant att han förklarar att han raderade för att ingen skulle se pinsamheter inför en kommande rättegång (!) när han mitt under polisförhöret garderade sig med att radera konversationer med den huvudmisstänkte. "Jag berättade även att jag kanske hade raderat historiken i telefonen." Nej, du JG! Du berättade ingenting om den saken. Du talade endast om sexsidor och du betedde dig som ett stort FÅN när polisen ifrågasatte dina raderingar. Du förstår väl att i stort sett alla som följer detta fall tänker att din kisspaus var högst planerad för du skulle radera andra saker än pinsamheter som nakna brudar.

Jag har tyckt lite synd om JG och tänkt att han varit förblindad av SD:s manipulering, men att bete sig som en idiot vid förhör och rättegång det är något han "kan själv". Bevisat idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in