Citat:
Ok sorry, då förstår jag vad du menade. Men det beror ju helt på vilket perspektiv man har, de flesta i den här tråden verkar vara rädda för döden alternativ kritiskt tillstånd och inte för att ligga på sjukan några veckor. Även här vore det intressant att får reda på om andelen av smittade/sjuka som måste bli inlagda (ponera 15%) skiljer mot vanliga influensan. Gissar att det även här liksom dödligheten skiljer en faktor 5-10 enligt den statistik som finns just nu.
Jag är tvärtemot mest rädd för att ligga på sjukan. Åkte på en förjävla influensa i September förra året som höll mig sängliggandes i en månad och sen fick jag medaljongsjuka ovanpå det. Var ett rent helvete. Önskade att jag fick dö vissa dagar, hade nästan varit bättre. Och åtta dar på sjukan med syrgas låter inte kul. Jag ligger i gruppen 20-64 så det är 4% chans att jag blir kritiskt sjuk och 17% chans att jag blir kritiskt eller allvarligt sjuk. Ingen av dom låter speciellt roligt och jag undviker helst båda två. Visst, man kan dö men det är inte så jättejättestor chans om man tänker på alla möjliga sätt man kan dö på. Däremot så är det en bra chans att man får ett helvete.
Sneglade igenom några rapporter från FHM om influensa men hittade inget konkret. Gissar däremot att antalet allvarligt sjuka inte är lika stort då det här viruset rent specifikt attackerar lungorna. Det verkar vara typ ungefär samma chans att bli kritiskt sjuk med samma känsliga åldersgrupper osv dock.