2020-03-31, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jo, jag skulle gärna se en bojkott av Kina.
Problemet är att det är omöjligt. En väldigt stor del av världens tillverkningsindustri är förlagd där. Globalisterna som styr väst har medvetet velat ha det så. Kanske kan saker och ting förändras efter detta.

Allt detta handlar om pengar. Vet inte om världsledarna kommer anse att denna ekonomiska förlust som covid-19 drar med sig land för land kan väga upp emot de pengar som de tjänar på att ha industrin i Kina. Troligtvis inte. Hade vi kunnat räkna med världsledare som sätter människor och en bättre värld före pengar och greed hade det sett bättre ut....
Citera
2020-03-31, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men det går även att hosta/nysa i en näsduk eller i armvecket som det länge rekommenderas för att förhindra att smittdropparna sprids fritt omkring en. Att hela tiden använda ett munskydd behövs bara om ens andedräkt sprider smitta.
För att sedan rätta till tröjärmen, eller stryka bort damm och sedan röra i annat, där nån annan rör vid osv, osv. osv.
Citera
2020-03-31, 10:17
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Problemet med jävla Kina och det här skitviruset var att de visste om faran redan 2004 med SARS. De förbjöd ju sedan dessa djurmarknader med bl.a fladdermöss i några år. Sedan startade de upp det igen och världen fick den här skiten. Tycker vi borde göra som Kina gjorde på 1800-talet fastän tvärtom förbjuda all kontakt med Kina.

Ja, som sagt så förstår jag inte varför de öppnar de här djurmarknaderna igen. De vet att det sprider sjukdomar som är problem även för Kina. Dålig publicitet m.m.

Som också sagt så är det svårt att bojkotta Kina. Bygga upp vår egen industri igen men det tar några år.
Citera
2020-03-31, 10:18
Medlem
Antal covid-dödsoffer sedan utbrotten pr miljon invånare. I fetskrift, länder/stater där mer än 45% av de totala dödsfallen inträffat lördag-söndag-måndag:

192,4 Italien
163,8 Spanien
69,0 Staten New York
49,5 Holland
45,1 Frankrike*
44,5 Belgien
41,8 Schweiz
36,7 Luxemburg
33,1 Iran
22,4 New Jersey
21,2 UK
14,1 Sverige
13,6 Portugal
13,2 Danmark
12,1 Österrike
11,0 Irland
9,6 USA
7,8 Tyskland
6,0 Norge
4,3 Grekland
4,1 Dominikanska Rep.
3,8 Albanien
3,6 Ecuador
3,3 Rumänien
3,1 Sydkorea
3,0 Bosnien
2,4 Kina, Finland
2,3 Kanada, Serbien
2,2 Tjeckien
2,0 Turkiet
1,7 Israel
1,5 Kroatien, Ungern
1,1 Malaysia, Bulgarien
0,9 Marocko
0,8 Brasilien, Polen, Algeriet, Tunisien
0,7 Australien, Filippinerna, Peru
0,5 Indonesien, Argentina
0,4 Chile, Japan, Colombia, Egypten, Kuba
0,3 Ukraina
0,2 Saudiarabien, Mexiko, Nya Zeeland
0,1 Ryssland, Pakistan, Thailand
0,0 Indien

*) räknar endast dödsfall på sjukhus.
Citera
2020-03-31, 10:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Trump är om än en större idiot än Tegnell när det kommer till Corona-krisen. Han och hans vänner är en av anledning till att smittan blev så svår som den blev i usa

Trump, trump, tramp. Den är inte svårare än här sett till folkmängden i USA. Men jag vet att det argumentet inte biter på hatarna. Hata trump trådar finns i Utrikes du kan fortsätta där.
Citera
2020-03-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Rädsla är inte farligt. Ignorans däremot, det är farligt.
Rädsla är mycket farligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa på det.

Alla verkar kalla han idiot. Bland annat ca 2000 svenska akademiker.
https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/forskare-i-upprop-till-regeringen/

"Akademiker" är väl de sista man ska lyssna på. Självpåtagna viktigpettrar som egentligen har noll koll på allt som är väsentligt i samhället. Känner några såna som varken har TV eller radio eller bryr sig om nyheter utan bara har sin egen "klara" uppfattning.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Jag skulle vilja säga att de som är ignoranta idag och inte förstår faran är de som är panikslagna imorgon när faran kommer på riktigt
Citera
2020-03-31, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Trump, trump, tramp. Den är inte svårare än här sett till folkmängden i USA. Men jag vet att det argumentet inte biter på hatarna. Hata trump trådar finns i Utrikes du kan fortsätta där.

Ja framförallt är det svårt att ta någon på allvar som påstår att det bor 38 miljoner invånare i Söul.
Citera
2020-03-31, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi behöver inte fördumma detta. Jag bryr mig inte om svenskar röstat för att ge Musse Pig fri entré eller ge Bryssel tårta på Fredagar.

Staten SKA leverera skydd mot yttre hot. Gör den inte så kan den dra åt helvete! Bokstavligen.

LEVERERA! Med eller utan 2 miljoner araber. Bara GÖR!

Då utgår jag från att du även kräver att staten förbjuder rökning och alkohol om det nu ska vara konsekvent.
Citera
2020-03-31, 10:28
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
För att sedan rätta till tröjärmen, eller stryka bort damm och sedan röra i annat, där nån annan rör vid osv, osv. osv.
Håller med om att låter lite läbbigt med en infekterad tröjarm, men det är nog säkrare än att sprida det i luften. Man ska hur som helst vara försiktig med ytor och händer. Munskydd måste bytas ofta för att vara hygieniska, så om 49 av 50 egentligen inte behöver använda dem så kan man undra om det är så absolut nödvändigt med massanvändning.
Citera
2020-03-31, 10:30
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi behöver inte fördumma detta. Jag bryr mig inte om svenskar röstat för att ge Musse Pig fri entré eller ge Bryssel tårta på Fredagar.

Staten SKA leverera skydd mot yttre hot. Gör den inte så kan den dra åt helvete! Bokstavligen.
Vid det här laget är det väl mer av ett inre hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in