2020-03-30, 23:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Fallet Fletcher har fått liten uppmärksamhet i Sverige trots uppenbara
underligheter som skottvinkeln. Nästan så att det påminner om
Benno Ohnesorg.
Påminner om Oswald, Ray, Sirhan ... oldest game in ...
Citera
2020-03-31, 00:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Påminner om Oswald, Ray, Sirhan ... oldest game in ...
Benno Ohnesorg.är intressant startade kanske den västtyska terrorvågen och kanske hela 68-grejen med studentprotester.
När jag lägger i min allra objektivaste växel så tycker jag det är en faktor 1:10 på conspiracy-facts mellan KGB och CIA (då trodde jag minst tvärtom för 30 år sedan). Vad det beror på kan man diskutera men troligtvis hade den kontrollerade pressen stängda gränser och andra manipulationsverktyg en dämpande effekt på hur mycket man behövde false-flags men Benno Ohnesorg är ett lysande undantag på konspirationer, false flag av värsta slag med ursprung i öst.
Citera
2020-03-31, 00:35
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Benno Ohnesorg.är intressant startade kanske den västtyska terrorvågen och kanske hela 68-grejen med studentprotester.
När jag lägger i min allra objektivaste växel så tycker jag det är en faktor 1:10 på conspiracy-facts mellan KGB och CIA (då trodde jag minst tvärtom för 30 år sedan). Vad det beror på kan man diskutera men troligtvis hade den kontrollerade pressen stängda gränser och andra manipulationsverktyg en dämpande effekt på hur mycket man behövde false-flags men Benno Ohnesorg är ett lysande undantag på konspirationer, false flag av värsta slag med ursprung i öst.

Leonid Nikolajev är alla tiders värsta false flag operation. Hans påstådda mord på Sergej Kirov skulle kosta miljoner sovjetmedborgare livet.
Citera
2020-03-31, 00:36
Medlem
hehehos avatar
När Norbert Kröcher planerade att kidnappa anna-greta lejon var organisationen minst 70 personer. Skall något göras bra krävs en hel del personer i organisationen.
Citera
2020-03-31, 01:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
När Norbert Kröcher planerade att kidnappa anna-greta lejon var organisationen minst 70 personer. Skall något göras bra krävs en hel del personer i organisationen.

Och hans dynamitfixare Eive Tungstedt fick bra betalt för att skriva en bok om MOP.
Citera
2020-03-31, 02:14
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nej , deras existens blev känd när Sven Aner publicerade GMPs rekonstruktion i ”Cover-Up” . Skådespelerskan Ami Rolder blev intervjuad i en lokaltidning för ett antal år sedan, hittar inte den intervjun nu på nätet.

Friberg gick upp till Johannes Kyrka. Finns en del om detta i tråden. Kolla sökfunktionen.

Nej det blir inte lätt för en GM att komma från Luntmakargatan. I synnerhet som Palmes går över till Sveavägens östra trottoar bara minuterna före MOP. Min tro har varit att GM körs i bil till Söder om mordplatsen för att därifrån ta sig till Dekorimahörnan just från Söder. Tyvärr finns inga vittnesmål som backar upp denna tes.

Vet du om PU någonsin gjort en ordentlig kartläggning av vilka fordon som verkligen rörde sig på Sveavägen (norrut och söderut) minuterna kring mordet? Förutom de bilar som redan är kända menar jag.

Det åkte ju exempelvis en ensam man i en ljus bil från Grand och söderut när paret Palme började gå söderut. Var tog han vägen? Hade han någon med sig dold i bilen?

Vilka var männen i bilen som stannade i hörnet Olofsgatan/Tunnelgatan några minuter före mordet? De som släppte av mannen med mustaschen?

En man sprang norrut på Olofsgatan direkt efter skotten till en bil som stod parkerad på AF kyrkogata. Hade det samband med mordet? Bilen åkte väl iväg med en väldans fart ut på Sveavägen.

Röd VW Golf på Sveavägen?

Det finns oklarheter kring vilken bil som egentligen stod först vid rödljuset för vänstersväng in på Tunnelgatan. ÅL, JÅS eller någon annan? Fanns det någon annan bil där som inte är registrerad av PU?

Kan en bil som släppte av GM söder om mpl ha åkt fram och vänt i rondellen vid Sergels torg och åkt tillbaka norrut för att se mordet?

Såg AD några bilar söder om mpl när han stannade och släppte av flickorna? Såg andra vittnen bilar som kan ha koppling till mordet? Etc etc.

Olika vittnen nämner ju att de ser bilar men det tycks inte ha gjorts någon närmare undersökning kring detta?

LL berättar ju att han höll på att krocka med mötande bilar när han gjorde sin U-sväng fram till mpl. Vilka var de? Bengt Palm åkte där och ungdomarna som framträdde sent. Men det måste ha varit fler. Jag vet att "LL-bilarna" åkte norrut men de kan ändå ha haft samband med mordet.

Har inte lusläst vittnesförhören med dessa glasögon. Ska nog ta och göra det. Tema bilar.
Senast redigerad av Basfakta 2020-03-31 kl. 02:17.
Citera
2020-03-31, 02:34
Medlem
Basfaktas avatar
Tillägg rörande bilar:

När jag läser om förhöret med Enoksson ser jag att en bil direkt efter mordet kom från AF kyrkogata och åkte söderut mot Kungsgatan. Den bilen stannade i korsningen och ut sprang en mörkhårig yngling 20-25 år ca 175-180 cm lång fram till mpl och tittade på offret för att sedan springa tillbaka till bilen som då åkte från platsen.

Ynglingen såg ut att komma från södra Europa.

Om man länkar denna iakttagelse till den som vittnet Tommy A gjorde på Olofsgatan (HH:s bok) så är det ju en del som stämmer:

1. Tidpunkten.
2. Platsen. Avfärden från AF kyrkogata ut på Sveavägen.
3. Utseendet på mannen. Turkiskt/ sydeuropeiskt utseende.

Det här skedde när GS kommit fram, dvs ca 23.24 vilket kan stämma rätt väl. Tror Tommy A pratade om att mannen sprang förbi honom någon minut efter mordet (23.22.30-23.23?).

Behöver inte vara något misstänkt utan bara en nyfiken person, men det kräver nog lite närmare utredning innan det kan fastställas. Även med tanke på den bil som John Wiklund såg i krokarna några minuter tidigare.
Citera
2020-03-31, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Vet du om PU någonsin gjort en ordentlig kartläggning av vilka fordon som verkligen rörde sig på Sveavägen (norrut och söderut) minuterna kring mordet? Förutom de bilar som redan är kända menar jag.

Det åkte ju exempelvis en ensam man i en ljus bil från Grand och söderut när paret Palme började gå söderut. Var tog han vägen? Hade han någon med sig dold i bilen?

Vilka var männen i bilen som stannade i hörnet Olofsgatan/Tunnelgatan några minuter före mordet? De som släppte av mannen med mustaschen?

En man sprang norrut på Olofsgatan direkt efter skotten till en bil som stod parkerad på AF kyrkogata. Hade det samband med mordet? Bilen åkte väl iväg med en väldans fart ut på Sveavägen.

Röd VW Golf på Sveavägen?

Det finns oklarheter kring vilken bil som egentligen stod först vid rödljuset för vänstersväng in på Tunnelgatan. ÅL, JÅS eller någon annan? Fanns det någon annan bil där som inte är registrerad av PU?

Kan en bil som släppte av GM söder om mpl ha åkt fram och vänt i rondellen vid Sergels torg och åkt tillbaka norrut för att se mordet?

Såg AD några bilar söder om mpl när han stannade och släppte av flickorna? Såg andra vittnen bilar som kan ha koppling till mordet? Etc etc.

Olika vittnen nämner ju att de ser bilar men det tycks inte ha gjorts någon närmare undersökning kring detta?

LL berättar ju att han höll på att krocka med mötande bilar när han gjorde sin U-sväng fram till mpl. Vilka var de? Bengt Palm åkte där och ungdomarna som framträdde sent. Men det måste ha varit fler. Jag vet att "LL-bilarna" åkte norrut men de kan ändå ha haft samband med mordet.

Har inte lusläst vittnesförhören med dessa glasögon. Ska nog ta och göra det. Tema bilar.

Tja, som en del i statistiken kan väl AB:s kompisar räknas in.
Oklart om de stod mellan Kungsgatan-Apelbergsgatan eller Apelbergsgatan-Tunnelgatan.
Oklart också om den vidare färden gick norrut eller västerut efter korsningen.
Bilen ska enl uppgift vara liten och röd och innehålla några arbetskamrater.
Oklart exakt när de passerade, men det sägs i förhör att de stått parkerade någon minut.
Citera
2020-03-31, 07:05
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Leonid Nikolajev är alla tiders värsta false flag operation. Hans påstådda mord på Sergej Kirov skulle kosta miljoner sovjetmedborgare livet.

I en fransk dokumentär om Gulag nyligen presenterades det som ett faktum
att Nikolajev skulle vara en bedragen äkta man.
Citera
2020-03-31, 09:56
Medlem
299792458s avatar
Citat:
2316 har Palmes precis börjat vandra söderut på Sveavägens västra trottoar, dom korsar inte Sveavägen förrän 2319. Det är vid detta klockslag du vill att GM rör sig runt kvarteret och vid 2320 är han på Luntis . Vid 2320 befinner Lars Jeppsson vid Korsningen Tunnelgatan/Luntis eller strax norr om den samma närmast kolliderande med en joggande GM .
Nej, det är du som vill ha exakta klockslag. Det jag säger är att GM rör sig mot Tunnelgatan i samma ögonblick som han ser paret Palme röra sig mot Tunnelgatan. Men joggar Luntmakargatan till Tunnelgatan för att paret Palme inte ska se honom och anländer Tunnelgatan en till två minuter före Lars Jeppsson.
Citera
2020-03-31, 09:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag tror inte att han har vapnet och att det verkligen är hos en "en yngre man....av sydeuropeisk härkomst" (SOU 1999:88 s. 955)

Du menar att CA sålt vapnet innan mordet. Och han misstänker att det är mordvapnet. Att det är därför han ljuger om årtalet. Varför då inte ljuga om VEM han sålde det till? Varför vara uppriktig med det.

Dessutom, om CA trodde det var mordvapnet. Varför säga att han sålt det 1992 och indirekt säga han innehade vapnet i feb 1986? Då skulle ju han själv åka dit för mord om man hittade vapnet.

Dessutom osannolikt att ägaren till vapnet råkar va den som passar GMP bäst
Citera
2020-03-31, 10:13
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det som kanske talar emot denne Per A. är att Olle Alsén kallar honom "Ung ljus man".
Personen i inslaget är något mörkhårig..men i övrigt ljus möjligen.

Filmen?
Är det denna? https://www.youtube.com/watch?v=7yIj-jb1Na4

Polisen på bilden är lik Per F*hlstr*m ,a,ö,

Som idag jobbar på upplandsväsbypolisen

https://ibb.co/j3LRR2h
Senast redigerad av heheho 2020-03-31 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in