2020-03-30, 22:00
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, precis. Men det är störande. Men framförallt är det dumt.

Nils, 43, död - hade underliggande sjukdom
Vs.
Nils, 43, död - hade lättare fotsvamp
eller
Nils, 43, död - hade ett mindre paper-cut

Det här med "underliggande sjukdom" betyder inget för mig. Det kan ju vara vad som helst!

Media och instanser lägger till det bara för att folk ska sitta lugna i båten. "Ah, skönt! För jag är ju inte sjuk i cancer eller diabetes!"

Det bästa vore - med tanke på hur naiva folk är - att släppa dödsfallen som "Nils, 43, död. Var fullt frisk".

Då kanske folk fattar att vem som helst kan drabbas. Då kanske de slutar vistas bland folk etc.

Exaaaakt. Det är väldigt genomskinligt och förvånande att inte folk ser igenom teatern.

Allt handlar om att lugna folk med att det bara är de med bakomliggande faktorer som stryks med som är under 70 år. Så är givetvis inte fallet.

Sen vet jag inte hur många som har det men skulle tippa på att iaf 33% av befolkningen har någon bakomliggande faktor. Således många i riskgrupper oavsett ålder.
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Varför är endast skrivna referat av journalister verifierbara, men inte inspelade intervjuer i SR och SVT? Måste det ”ha stått i tidningen”?

Det är det ingen som har sagt. SR och SVT intervjuerna får du leta rätt på. Återkom sedan om jag hade fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Förnekarna blir tystare och tystare...
Svenskarna vaknar upp mer och mer.

Ser jag inget av.

Ökningen med avlidna dämpades av redan för 4 dagar sedan.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, precis. Men det är störande. Men framförallt är det dumt.

Nils, 43, död - hade underliggande sjukdom
Vs.
Nils, 43, död - hade lättare fotsvamp
eller
Nils, 43, död - hade ett mindre paper-cut

Det här med "underliggande sjukdom" betyder inget för mig. Det kan ju vara vad som helst!

Media och instanser lägger till det bara för att folk ska sitta lugna i båten. "Ah, skönt! För jag är ju inte sjuk i cancer eller diabetes!"

Det bästa vore - med tanke på hur naiva folk är - att släppa dödsfallen som "Nils, 43, död. Var fullt frisk".

Då kanske folk fattar att vem som helst kan drabbas. Då kanske de slutar vistas bland folk etc.

Har jag sagt hela tiden.
Lite förkyld som knappt märks, mild astma, sockersjuka, gluten, laktos, migrän, vanlig huvudvärk, röker, snusar, knarkar, super, fet m.m.
Varenda människa kan sägas ha någon "underliggande sjukdom".
Då går alla dödsfall att bortförklara.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faelorg
Vad gör det Irak klarar sig bättre än Iran? Är väl rätt lika länder?

https://www.aljazeera.com/news/2020/01/countries-confirmed-cases-coronavirus-200125070959786.html
Iran är shia, de slickar på stenar och grejer.
Citera
2020-03-30, 22:01
Medlem
Citat:

Du är medveten om att fb inte representerar ”svenskarna” va?
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det har dött 63 läkare på en månad i corona.

Jämför med vanlig influensa en gång till och jag anmäler dig för terrorbrott.
Du borde bli avstängd från flashback. Detta är som att förneka förintelsen. Du är en vidrig, sinnessjuk psykopat.

Förklara hur det är värre än en vanlig influensa? Exakt samma symptom, samma dödlighet generellt, samma inkubationstid. Vad är det du inte förstår?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
+46 idag då. Det är en enorm ökning och dagen är inte ens slut.

Nä men det här går ju bra Anders Tegnell.

Allt går bra för Sverige.

Vi har inte gjort ett skit, å vi är 3 mill blattar här.
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-30 kl. 22:04.
Citera
Bannlyst
De pratar på TV4-nyheterna nu om att Kina mörkar dödstalen.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Enligt ej politiska experter är den inte farligare än vanliga influensan.
Citera
2020-03-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
*** ÅRETS SÄSONG vs SÄSONG 2017/2018 ***
Ja om vi går in i Svenska Intensivvårdsregistret och studerar det lite så kan vi snabbt konstatera det många redan visste att säsongen 2017/2018 var den värsta på många år, och allra värst den influensasäsongen var vecka 6 med hela 59 vårdtillfällen på IVA. Men förra veckan(vecka 13 år 2020) så hade man,,, 276 vårdtillfällen, det är alltså 4,7 ggr fler än värsta veckan under den värsta influensasäsongen på många år.
Årets säsong 2019/2020 har därmed redan passerat säsong 2017/2018 med sina just för ögonblicket 611 vårdtillfällen, medan säsong 2017/2018 stannade på 503 vårdtillfällen.

Influensasäsong 2017/2018 ----- 503 st
Influensasäsong 2019/2020 ----- 611, och växande,,,

På den här bilden kan man se kurvor på alla säsonger samtidigt, och där ser man hur årets kurva(den blåa) sticker iväg upp mot himlen på slutet,,,
,,, ††† och tar med sig en del av patienterna †††
https://portal.icuregswe.org/siri/report/kumulativ

Jag är lite trög, men räknas COVID-19 som Influensa i den statistiken?
Citera
2020-03-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det var så lojt att det knappt finns ord. Det verkar nästan som de ville att smittan skulle få fäste. Mydigheternas agerande är respektlöst och ett hån mot övriga befolkningen.

" Ursprungligen postat av Hannial
Sveriges största tabbe skedde då resenärer från Italien och Iran vällde in och smittade ned en massa folk på väg till sina hem.Dessa började genast med spridningen då de klev in på taxi och bussar.Förarnavar mest invandrare och de flesta av dem somalier som i sin tur åkte hem och satte igång den stora spridningen i Stockholmregionen.Tack Tegnell !

FMH, med AT i spetsen, planerade att ta smittan via spårning av redan smittades kontakter. Det fungerar med vissa smittsamma sjukdomar, gonorre m.fl., där det finns en reell chans att spåra innan det sprids vidare.

Detta gäller givetvis inte denna influensa, och det visste de, eller borde iaf. ha vetat. Längre än så kommer man inte, med mindre än att anklaga dem, och kanske deras uppdragsgivare, regeringen, för uppsåtlig oaktsamhet med folkets hälsa eller liknande.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in