2020-03-30, 21:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Fria Tider? HAHAHAHHAHAHAHAHAHHA kom igen. Har du ingen bätter källa än Ding Ding Värld? Skärpning, ingen seriös debattör bör citera nazistblaskor.

Och ni mår bra på Sveavägen?

Det är en betydligt mer seriös källa än msm. Den som vill kan söka sig fram till samma information annorstädes.
Citera
2020-03-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
ÖVER närmare 4 säsonger, inte EN!!! Herregud, är varenda jävla special needs nötpåse här ikväll eller.
Dom kan uppenbarligen inte läsa.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Varför är det bara kvinnor?

Elisabeth Marmorstein, vem är det mer du tänker på?
Citera
Medlem
Donald Trump Twitter:

HYDROXYCHLOROQUINE & AZITHROMYCIN, taken together, have a real chance to be one of the biggest game changers in the history of medicine. The FDA has moved mountains - Thank You! Hopefully they will BOTH (H works better with A, International Journal of Antimicrobial Agents).....

Nu hänger det grejer.
Det sprids som en löpeld online överallt hur effektiv denna medicin verkar vara.

Kommer Sverige haka på?

"Let's see how it works," Trump said at a press briefing on Sunday, referencing New York state's efforts. "It may. It may not."

Gillar ändå handlingskraften.
Ingen tid att förlora, KÖR
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Givetvis.

Jag tänker inte titta på diverse homeopater på obskyra youtubekanaler, jag väntar på peer reviewed saker tack.

Det var det jag länkade till artiklar om att de håller på att göra. Du påstod zink+klorokin behandlingen var en myt. Det var detta jag ifrågasatte. Youtube klippen förklarar väldigt pedagogiskt hur detta bygger på behandling de givit i sydkorea och kina.

Inga homeopater inblandade mer än i din argumentation.
Citera
2020-03-30, 21:52
Medlem
.
Senast redigerad av Realtesto 2020-03-30 kl. 21:53. Anledning: Blev fel
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Tegnell 14:e mars:

” – Det är inte längre viktigt att veta exakt hur många som är smittade i Sverige”

Tegnell 30: mars:

” Med mer omfattande testning skulle vi framför allt kunna skydda de äldre ännu bättre än i dag”

Ja, du måste ha ett tillräckligt stort underlag, och syftet nu är att kunna bygga rimliga antaganden över hur många som smittats och haft covid.
I början av mars pratade vi om huruvida vi hade 85 eller 500 smittade.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Med tanke på att du tidigare i tråden hävt ur dig påståenden helt utan verklighetsförankring måste du väl inse att man kan bli lite skeptisk till vad du skriver

Hör påstår du att de flesta äldre är diabetiker

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Enligt diabetesförbundet å sån sida säger ” 10-20 procent av befolkningen över 65 år får sjukdomen.”
https://www.diabetes.se/diabetes/lar-om-diabetes/diabetes-i-siffror/

Fan dra något gammalt över dig. Du gjorde bort dig. Erkänn det istället för att kasta skit på andra. Du hittade den lilla grejen för att kritisera mig? Fan du måste ha letat länge och det var inte mycket du hittade. Du hade fel. Lär dig av det och gå vidare. Inte hela världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, det var väl en bra sammanfattning.

Jag trodde ju personligen att de här myndigheterna, FHM, MSB, Socialstyrelsen, och allt vad de heter, hade någon form av beredskap för sådana här extraordinära händelser. Men nu har jag förstått. Skattepengarna som finansierar FHM går till att försörja 500 personer som arbetar med att samla in statistik, stå och klia sig i huvudet när det dyker upp nya virus, och hålla presskonferenser där de informerar om att vi skall tvätta händerna och att "kulmen snart är nådd".

Och tydligen är det lika illa i de flesta länder i EU. Jag tycker det är pinsamt, om inte kriminellt. Uppenbarligen har du en annan uppfattning. Du tror liksom lite mer på "shit happens" och att det inte så mycket att göra åt. Trots att många länder i Östasien handgripligen bevisar att man KAN göra mycket åt det.

Bra post!
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Nej, jag pratar om SVTs panel innan direktsändningarna strax innan 14.00. de som sitter i studion då är aldrig män, unga tjejer och de tituleras som „experter“ fast jag aldrig hört talas om dom.
Nu ser jag sällan på TV, men nog är det många män som är experter? Och varför är könet viktigt?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
169 döda nu...

+46 idag då. Det är en enorm ökning och dagen är inte ens slut.
Citera
2020-03-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Åt helvete är min gissning, men sedan hoppas jag att vi ser räddningen i Island/Norge.
I annat fall får man hoppas att Löfven trots allt leder oss rätt och det stannar på 2-3 tusen döda.

Jag hoppas att 30% redan haft smittan här utan att vetat om det, men som sagt inget pekar på att det finns något enormt mörkertal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in