2020-03-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Inga problem att köpa masker. Kan du göra på CDON. I 100 pack om du så vill.
Olika modeller och olika kvaliteter.

Varför blandar du in offentlig sektor?

För att offentlig sektor klagar på konstant på att de inte har masker och det inte finns några att köpa.
Citera
2020-03-30, 21:56
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
För att offentlig sektor klagar på konstant på att de inte har masker och det inte finns några att köpa.
Nu fick du ju veta att det finns masker att köpa.

Varför tror du att offentlig sektor skulle agera proaktivt och köpa masker???
Citera
2020-03-30, 22:05
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Det finns inga lador. Så de kan varken vara tomma eller fulla.
Du är lurad.

Du är så jävla blåst så att det finns inte ditt kapitalistsvin (ursäkta uttrycket!).
Citera
2020-03-30, 22:06
Medlem
Citat:
Nu fick du ju veta att det finns masker att köpa.

Varför tror du att offentlig sektor skulle agera proaktivt och köpa masker???

Hittade inga.
Hittade dock två masker för 77:-.
Har ett 50 pack av de redan för billiga pris.

Offentlig sektor vill vår undergång så jag förväntar mig ingenting.
Vårt mål verkar vara att göra så många fel som möjligt för att underspela allvarligheten så svensken inte ska få panik.
Citera
2020-03-30, 22:13
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Hittade inga.
Hittade dock två masker för 77:-.
Har ett 50 pack av de redan för billiga pris.

Vårt mål verkar vara att göra så många fel som möjligt för att underspela allvarligheten så svensken inte ska få panik.

Offentlig sektor ofantlig sektor och den närande och istället för den tärande enligt gammal äcklig moderat-politik. Hittills alltså.

Men vi får väl se vilken sektor som räddar Sverige från den här enorma coronakrisen.

Fuck off.
Citera
2020-03-30, 22:27
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Offentlig sektor vill varken oss väl eller illa. Den saknar incitament för initiativ. Den bara gör det överheten kommenderar utan att bry sig om vare sig resultat eller konsekvenser.

Tänk dig en bensinmack i Sovjet som inte får någon leverans av bensin. Varför skulle de anställda bry sig. De bara sitter av tiden. Och så slipper de kunder. Och ingen kommer att klandra dom. Och dom kan fortsätta så resten av livet. För de blir inte arbetslösa.

Killen med tankbilen kan ställa sig på en bakgata och sälja bensinen direkt från tankbilen. Och så kan det fortgå. Vem skulle bry sig och varför?

Vinst och konkurrens däremot tvingar fram effektivitet och rationalitet.

EDIT
Från nätbutiken:
100 st Munskydd med 95% filtrering FFP2 Skyddsmask / Ansiktsmask modell KN95.
Allt finns i lager för omedelbar packning och leverans!

40 kr/styck.
Senast redigerad av liksom-fb 2020-03-30 kl. 22:30.
Citera
2020-03-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har aldrig gått på a-kassa men det kan väl ändå ge stora problem med minskad konsumtion och då mindre momsintäkter till staten. Jag menar även om man får 80% av lönen så blir det väl en eftersläpning på minst 14 dagar, man skall fylla i ett formulär och det skall behandlas. Sedan vet man inte om handläggarna på a-kassorna också tröttnar på skiten och sjukskriver sig själva. Går hem och vilar lite corona.

Jag tror inte detta blir så glamoröst när månadsräkningarna skall betalas. Vårt samhälle vilar på hög konsumtion, och allt körs nu riktigt ned i skiten, hur går det nu med EU-avgiften 55 miljarder? Nu måste väl ändå anslagen till Sida och andra onödiga verk strypas. Inga fler feta grekiska bröllop,
Hej. Om du med eftersläpning på 14 dagar menar tiden innan man får ersättning från a-kassan, så är det mer 14 veckor innan man får sin första utbetalningar
Citera
2020-03-31, 00:46
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Hm, varför skulle det leda till inflation?

Om de trycker pengar och det kommer mindre varor till Sverige, så blir det så. Det är för övrigt den enda vägen att gå för lösa den fruktansvärda bolånebubblan som råder. Hyperinflation.
Citera
2020-03-31, 00:49
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Håller med, jag är förbannad för har betalt A-kassa i flera år och nu ska vi som betalt vara med och pröjsa för alla som varit dumma nog att inte betala den här försäkringen och belånat sig till max.

Då kan man gå ur A-kassa efter detta och invänta nästa kris, ingen idé att vara med.

Hur fan ska svenska staten betala för a-kassor till alla nya arbetslösa? Trycka pengar går inte i evighet..
A-kassan finansieras främst genom skatt. Så löntagare som inte varit med i a-kassan har i praktiken betalat in till systemet. Så inte ska du vara så arg.
Citera
2020-03-31, 04:19
Medlem
jobbat 5månader på donken, sa upp mig idag nu blir de akassa året ut minst haha! man tackar
Citera
2020-03-31, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrobinlars
jobbat 5månader på donken, sa upp mig idag nu blir de akassa året ut minst haha! man tackar

Grattis! Det är dig väl unt. Se bara upp så att de inte har kvar tremånaderskarens vid uppsägning själv. Annars får soc fixa glappet innan a kassan börjar ticka in.

Ha en härlig betald långledigt. Dumma sossar älskar att betala för "freeloaders" och blattar så ingen tycker det du gör är omoraliskt. När stämplingsperioden börjar närma sig sitt slut så söker du in på vilken som helst av de vuxenutbildningar som kommer ha startats upp då i Coronakrisens spår.

Då har du två glidarår till att se fram emot. All-inclusive på dumsvennes bekostnad. Blattarna jobbar inte för sitt uppehälle så varför i hela friden ska inhemskt trash behöva flippa burgare etc? Finns ingen rättvisa som helst i det.
Citera
2020-03-31, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrobinlars

Förstår inte er som väljer självmant att leva på andra och a-kassa. Själv vill man jobba och kommer fortsätta med det, kommer bara utnyttja a-kassa om jag verkligen behöver det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in