2020-03-30, 20:24
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Hoppas att du lärde dig något.

På sikt kommer dock börsen gå ner betydligt mer, var så säker. Dessa stimulanser kommer bara mätta marknaden på kort sikt.

Oljepriset fortsätter rasa och alla länder är i fullkomlig lockdown. Man kan inte bara trycka pengar i evighet och stoppa huvudet i sanden, smällen kommer så småningom. Något politiskt lär hända och oroliga tider definitivt.

Vi får se vem som har rätt om någon månad

Vill tipsa om en bra video:

Henrik Jönsson och Stagflation

https://youtu.be/la5nHhngAws
Citera
2020-03-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
På sikt kommer dock börsen gå ner betydligt mer, var så säker. Dessa stimulanser kommer bara mätta marknaden på kort sikt.

Oljepriset fortsätter rasa och alla länder är i fullkomlig lockdown. Man kan inte bara trycka pengar i evighet och stoppa huvudet i sanden, smällen kommer så småningom. Något politiskt lär hända och oroliga tider definitivt.

Vi får se vem som har rätt om någon månad

Vill tipsa om en bra video:

Henrik Jönsson och Stagflation

https://youtu.be/la5nHhngAws

Du har verkligen noll koll. Kom igen nu, gå och sprid lite mer FUD i den stora corona-tråden istället.
Citera
2020-03-30, 21:05
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Intressant att USA varje gång måste starta sedelpressarna och öka på sin stadsskuld för att dra igång börsmanipuleringen global efter varje kris. Är det någon som jag analyserat hur länge dom kan hålla på innan hela skiten brakar ihop. Hur mycket tål USA i stadsskuld, dom kommer ha efter det här året 1,2 ggr sitt BNP. Snart är varje amerikan skyldig resten av världen 1 miljon i fejkade pengar.
Citera
2020-03-30, 21:11
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Intressant att USA varje gång måste starta sedelpressarna och öka på sin stadsskuld för att dra igång börsmanipuleringen global efter varje kris. Är det någon som jag analyserat hur länge dom kan hålla på innan hela skiten brakar ihop. Hur mycket tål USA i stadsskuld, dom kommer ha efter det här året 1,2 ggr sitt BNP. Snart är varje amerikan skyldig resten av världen 1 miljon i fejkade pengar.

Du motsäger dig lite här: först startar de sedelpressarna sedan utökar de sitt lån.
Citera
2020-03-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50

Är du bitter för att du är dum?

Missade du största börskraschen på kortast tid i historien?

S&P500 gick från 3400 till 2190 och du köpte inte. Hur känns det?
Citera
2020-03-30, 21:19
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Jag bara funderar lite. Jag pysslar inte med aktier längre. Har inte tid.
Jag driver ett företag och tjänar pengar där istället. Det är mycket enklare att tjäna 5 miljoner om året än att riskera småpengar på högriskaffärer på börsen som ni verkar pyssla med. Det där 20000000000000$ skuldpaketet kommer inte gamarna på Wall st nöja sig med speciellt länge. Dom pengarna är i princip redan slut. Det skall bli intressant att följa utvecklingen.

Citat:
Är du bitter för att du är dum?

Missade du största börskraschen på kortast tid i historien?

S&P500 gick från 3400 till 2190 och du köpte inte. Hur känns det?
Senast redigerad av KlingoKlang50 2020-03-30 kl. 21:31.
Citera
2020-03-30, 21:32
Medlem
Nederlanders avatar
Citat:
Hoppas att du lärde dig något.

Jo det gjorde jag.
Men var bara några hundringar så ingen katastrof.
Var bara det att allt gjorde tvärtom det jag trodde.
Citera
2020-03-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Jo det gjorde jag.
Men var bara några hundringar så ingen katastrof.
Var bara det att allt gjorde tvärtom det jag trodde.

Du borde ha lyssnat på videon med Tobbe Rosén som jag länkade till tidigare. Han tog just upp att han inte trodde på en V-formation tidigare, dvs. snabb återhämtning efter denna snabba nedgång. Men just pga alla enligt honom trodden det han först trodde, att vi efter en rekyl upp skulle få djupare nedgångar började han tvivla på detta och öppnade upp för att det kan bli ett V. Hans argument var just att det nästan aldrig blir som alla tror.

Lärdomen bör vara, gå hellre emot vad alla säger istället för att tro på det.
Citera
2020-03-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Så kan det ha varit, stängt plus iallafall 😊 den kan mycket väl öppna minus och stänga plus imorgon då. Men det känns väldigt oklart. Väntar också på trumps tal!

Blev som jag trodde öppna minus och stängde plus, kanske ser vi nåt liknande imorgon?
Citera
2020-03-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Blev som jag trodde öppna minus och stängde plus, kanske ser vi nåt liknande imorgon?

Japp kommer va plus nu sen en dipp på -10 under sommaren sen smack spikrakt upp i taket till hösten om vi får bukt coronan. Helvete vilket köpläge de e vill jag bara säga igen
Citera
2020-03-30, 22:14
Medlem
RobertoSavianos avatar
Ser det ut att bli en grön dag på OMXS imorrn också?
Citera
2020-03-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ser det ut att bli en grön dag på OMXS imorrn också?

Ser så ut. Men mycket kan hända de kommande cirka tio timmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in