Citat:
Ursprungligen postat av
bullmonstret
Blir allt mer vanligt med ADHD-barn, autism, osv.
Samtidigt som mammor aldrig varit så besatta med karriär, jaga likes på facebook, instagram, dejta nya män, ha många sexuella partners, ta ut skilsmässor, 'plugga vidare". Dvs mindre eller ingen tid för barnen.
Kombinationen fokusera på sociala medier, ta selfies, karriär, ha många korta förbimdelser med random män, och mindre fokus på man och familj, skapar en otrygghet hos barn som framkallar ADHD, autism osv.
Finns det något samband.
Jag blir mer och mer övertygad om detta.
Ja, men nog inte på det sätt du tror. Min grabb (och antagligen även jag) har adhd. Hans mor är verkligen noll av det du beskriver ovan. Förutom möjligen karriären så men den sköter hon 8-17 och skryter inte om det.
Vill dock tillägga att detta nog kan förändras snabbt om/när vi separerar. Då skall det nog knulla mer och pussmunnas på insta. Dock hoppas jag att det avtar snart och hon i sådant fall hittar nån bra.
Jag kan se liknande hos bekanta med bokstavsungar.
Sanningen är att det är ett helvete att ha hand om dessa ungar och det sabbar äktenskap och förhållanden på löpande band. Glöm pippa tills dom flyttar hemifrån typ, mest pga allmän trött och hopplöshet.
Så kärringarna behöver nog kunna attrahera män för att dela bördan lite.
Jag tror knappast att adhd smittar via insta!