Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Ni är ett tiotal som hela tiden utmålar negativa scenarion. De flesta köper inte ert skrämselpropaganda. Varken på flashback eller i verkligheten.
Min "skrämselpropaganda" i en här tråden har från början varit att Sverige riskerar ett omfattande coronautbrott med många dödsfall. Jag "propagerade" bland annat för att ställa in flyg och införa strikta karantänregler för inresande. De åtgärderna infördes inte, och nu har vi ett omfattande coronautbrott med många dödsfall. Det du kallar för ett "negativt scenario" var hela tiden en förutsägelse, baserad på fakta, som visat sig ha hög precision.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Sa jag att Ryssland är en diktatur för att det stänger ner moskva. Varför vrider du mina ord?
Och varför är det en "diktatur" då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Jag har inte Bert Sundström som informationskälla. Men vad vet du om att han ljuger?
Han påstod i ett inslag att man tidigare inte tog coronahotet på allvar i Ryssland, trots att man då i över en månad hade haft stängd gräns mot Kina, stoppade flyg, mycket strikta karantänregler för resande från andra högriskländer, mycket noggranna kontroller av inresande, osv. Det Bert sade var ren och skär lögn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Vi kanske borde ta vår information från RT* istället va?
"Varför måste du vrida mina ord?". Jag har aldrig nämnt RT här (*) och under hela coronaperioden har jag tittat mycket sällan på deras nyheter.
* Eller, jo, faktiskt en gång för några veckor sedan, då jag använde ett litet kort inslag från RT för att visa hur coronakontrollen av inresande går till på flygplatsen. Ett inlägg av hundratals jag gjort i denna tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Olika länder har olika förutsättningar och olika strategier.
Saknar Sverige förutsättningar att undersöka om ankommande passagerare är coronasmittade? Konstigt. Det klarar man ju att göra i massor av andra länder, inklusive t.ex. Mongoliet, men inte i Sverige alltså? Mycket märkligt.