2020-03-30, 18:57
Medlem
Sauk: "Dags att överge den globalistiska idén"

Citat:
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, har sysslat mer med vänsterpolitiska frågor än att verkligen skydda svenska folket. Den slutsatsen drar Stefan Sauk, efter att han undersökt vad myndigheten fokuserat på.
– Nu står vi där, med brallorna nere och arslet i brödrosten, säger han på Facebook.

https://www.facebook.com/sauk.se/videos/aprop%C3%A5-msb-avsnitt-1/223286182117020/
https://www.friatider.se/sauk-dags-att-overge-den-globalistiska-iden
Citera
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har du inte följt tråden? Det är klipp från läkare som gråter för att de tvingas prioritera. Senast idag en spansk en som sa detta med 65. Det har tidigare varit flera från Italien som uppgivet detta med 60. Har du sovit under en sedan på sistone eller?

Nej jag har ett jobb så jag sitter inte å läser precis alla 173 000 inlägg. Men ditt inlägg stod ut då det inte var en del av pågående diskussion utan ett lösryckt påstående utan källor. Därför jag efterfrågar det. ”Massa klipp på nätet” duger inte som källhänvisning.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Sverige- 146
Danmark- 77
Island - 2
Finland- 13
Norge- 32

Sverige har 162.

https://c19.se/
Citera
2020-03-30, 18:58
Medlem
Alvaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Men du, såna jävla känsloinlägg och dravel hör hemma på familjeliv, inte här.
Det är en jävla influensa (JO! Det ÄR det)
Det dör FÄRRE gamlingar av årets corona-influensa än tidigare år.
Sluta vara så jävla dramatisk, snälla.

Kan du vara snäll och förklara det här? Överdödlighet har redan påvisats på flera platser.. Skulle det vara helt påhittat då menar du?

"Överdödligheten är tydligen långt mer än vad den officiella statistiken visar.

Covid-19 fallen som rapporteras visar enbart laboratoriebekräftad dödlighet.

Spanska och Italienska medier har jämfört historiska snitt med aktuell data:
(Har dubbelkollat källorna, CDS och El Pais)"

https://twitter.com/hanifbali/status/1244376049342910469
Citera
2020-03-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jo, men per capita.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det är bara att klicka på kolumnen deaths /1M så sorteras tabellen efter det.
Sverige ligger högst i norden trots att FHMs siffror släpar efter.
Citera
2020-03-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Enda medicinen jag behöver ta är allergimedicin, och den sköter jag!

Observera att jag uppmuntrar välunderbyggd och rimlig kritik och ändå blir du kränkt. Verkligen sund reaktion.

Vad får dig tro att jag är kränkt? Jag var källkritisk och bad om källor på dina konspirationsteorier eftersom random tomte på fb inte är en trovärdig källa.

Det pågår ett ständigt informationskrig mellan olika partier, länder och intressen. Precis som den pro-usa propaganda du själv länkade till.

Du tror kineser och ryssar sitter i tråden och "skapar tvivel" allså? Bevis tack.

Och det är ju fullständigt meningslöst att varna för desinformation från ett land vi praktiskt taget flyttat all vår industri till och är beroende av från allt från läkemedel, mobiltelefoner till skyddsmasker.

Det är väl lite sent nu?
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Snarare sjukt hur man accepterar precis all skit bara man råkar vara sosse/vänster och därmed verkat vara tvungen att backa precis allt regeringen gör (alltifrån corona till transportstyrelsen och höghastighetsutredningen). Är ju ngt närmast nordkoreanskt över det beteendet..
Sosseriet är ju en mentalsjukdom i sig. Förhoppningsvis åtföljs corona av catharsis.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ingen säger att det är fake. Det börjar ju dock ploppa upp en hel del frågor kring hur det faktiskt hänger ihop.

Jag skall dra lite anekdoter här, ha i minnet att jag var kanske den första bekräftade i tråden som testade positivt och satt i karantön, med hela familjen.

Jag blev långdraget förkyld, tung förkylning som liksom satt kvar i bröstet, och som jag fortfarande lite känner av, placebo eller inte.

Jag hade feber en dag. Torrhostan var dock först.

Min familj blev småsjuk, mindre grejer, barnen hade förmodligen inte ens varit hemma, min fru blev dock snorig deluxe efter halsontet och hostan, vilken var mildare ön hos mig.

De testades dock aldrig positivt, vilket ingen ännu kunnat svara på. Jag har dock testats flera ggr efter att karantänen upphävdes, alltid negativ.

Vi är helt normala, kanske lite mycket hämtmat men inte feta, tränar mycket, barnen med.
Finns lite sjundomar på min frus sida , sämre social bakgrund, hon har rökt i massor av år innan hon slutade för kanske 10 år sedan.

En bekants bror, en riktigt framgångsrik kille i vad jag vet mycket god form blev "smittad". Han fick ganska omgående starka symtom och fick åka ambulans. Han hade hostat ett tag och började hosta lite blod, pga. Supetirriteradr slemhinnor.
Han fick svårt att andas, blev hämtad och ligger nu på vårdavdelning, kan ta syrgas själv när han vill. Han har inte haft någon feber. Legat inne tre dagar, får åka hem imorrn. Denna killens test har dock visat sig vara negativt, varje gång de testat (nu tre ggr). Läkaren han fått träffa tror nu att han åkt på något annat, mer standard, men fått sådan panik och dödsångest typ.

En tredje bekant, han har en höggravid fru, är konstaterat smittad av corona. Min bekanta hade ett jättefort förlopp, lit3 hosta och feber i mindre än en vecka. Hon vaknar nu varje natt, kanske en gång i halvtimman i panik, med andnöd. Sover oroligt. De har kollat barnet flera ggr men inga problem där vad det verkar. Hennes symtom när hon är vaken, är i princip helt borta, även om hon upplever det lite som mig, att förkylningsdelen dröjer sig kvar lite.
Hennes syresättning etc. Är perfekt, och de har undersökt hennes lungor o lyssnat etc.

Vad vill jag ha sagt med detta? Förmodligen ör sjukdomsförloppet så olika av en massa olika anledningar. De extreme fallen bekräftar ju snarare reglerna, men frågan är hur många som faktiskt inte pallar m3d det konstanta informationsflödet och sådär samt de facto blir sjuka av det?

Mm, nä.. Man dör faktiskt inte av inbillad andnöd, det vet jag och andra som upplevt panikångest i sin rena skäraste from. Man tror kanske det, och man kan vara rädd osv, men i slutet så dör man faktiskt inte. Och dina lungor ser heller inte ut som vulkanutbrott på röntgen. Detta vet vi att det drabbar covid-19-patienter. Det är liksom inga tvivel någonstans om det.
Det är heller ingen som säger att ens i närheten av majoriteten som drabbas behöver sjukhusvård, tvärtom, såväl WHO som varenda smittskyddsmyndighet säger att de flesta får milda symptom. Så allt de säger stämmer ju, inte sant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Sverige har 162.

https://c19.se/

jasså? Kollar alltid worldometers

Sverige har ändå mycket fler dödsfall än närmaste som är Norge
Citera
2020-03-30, 19:00
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det man borde göra är säkra upp tillgången på klorokin/hydroxyklorokin och zink, och sedan medicinera bort eländet.

Men släpp den där myten nån gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Hjälten är Anders Tegnell och FHM. De står pall all konspirationsteori, skit och hat från omvärld och internet.

Du kommer att hylla Tegnell även om Sverige skulle ha flest lik i världen per capita efter att allt är över, det är så ni kommunister fungerar, men det är ju egentligen era föräldrars fel då ni bara är en genetisk avkomma från deras kopulerande för ett antal år sen...
Citera
Medlem
Och Konatown har tydligen öppnat upp som inget hänt "sch"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här