2020-03-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du har givetvis källor till allt detta sprängstoff? Och du har väl meddelat sjukhusen i Lombardiet och Madrid att det är fejk hoppas jag, så de kan sluta försöka rädda alla dessa oroliga?

Ingen säger att det är fake. Det börjar ju dock ploppa upp en hel del frågor kring hur det faktiskt hänger ihop.

Jag skall dra lite anekdoter här, ha i minnet att jag var kanske den första bekräftade i tråden som testade positivt och satt i karantön, med hela familjen.

Jag blev långdraget förkyld, tung förkylning som liksom satt kvar i bröstet, och som jag fortfarande lite känner av, placebo eller inte.

Jag hade feber en dag. Torrhostan var dock först.

Min familj blev småsjuk, mindre grejer, barnen hade förmodligen inte ens varit hemma, min fru blev dock snorig deluxe efter halsontet och hostan, vilken var mildare ön hos mig.

De testades dock aldrig positivt, vilket ingen ännu kunnat svara på. Jag har dock testats flera ggr efter att karantänen upphävdes, alltid negativ.

Vi är helt normala, kanske lite mycket hämtmat men inte feta, tränar mycket, barnen med.
Finns lite sjundomar på min frus sida , sämre social bakgrund, hon har rökt i massor av år innan hon slutade för kanske 10 år sedan.

En bekants bror, en riktigt framgångsrik kille i vad jag vet mycket god form blev "smittad". Han fick ganska omgående starka symtom och fick åka ambulans. Han hade hostat ett tag och började hosta lite blod, pga. Supetirriteradr slemhinnor.
Han fick svårt att andas, blev hämtad och ligger nu på vårdavdelning, kan ta syrgas själv när han vill. Han har inte haft någon feber. Legat inne tre dagar, får åka hem imorrn. Denna killens test har dock visat sig vara negativt, varje gång de testat (nu tre ggr). Läkaren han fått träffa tror nu att han åkt på något annat, mer standard, men fått sådan panik och dödsångest typ.

En tredje bekant, han har en höggravid fru, är konstaterat smittad av corona. Min bekanta hade ett jättefort förlopp, lit3 hosta och feber i mindre än en vecka. Hon vaknar nu varje natt, kanske en gång i halvtimman i panik, med andnöd. Sover oroligt. De har kollat barnet flera ggr men inga problem där vad det verkar. Hennes symtom när hon är vaken, är i princip helt borta, även om hon upplever det lite som mig, att förkylningsdelen dröjer sig kvar lite.
Hennes syresättning etc. Är perfekt, och de har undersökt hennes lungor o lyssnat etc.

Vad vill jag ha sagt med detta? Förmodligen ör sjukdomsförloppet så olika av en massa olika anledningar. De extreme fallen bekräftar ju snarare reglerna, men frågan är hur många som faktiskt inte pallar m3d det konstanta informationsflödet och sådär samt de facto blir sjuka av det?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Haha det är så jävla kört redan. Det blir ett race mot flock-immunitet och vi får bygga respiratorer av dammsugarn hemma. Sen till sommarn kliver vi överlevare runt som immuna världsfurstar medan norrmännen ännu darrar i sina hyttor.

Ja bara vi Svenskar inte börjar resa runtomkring i världen då.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Läste någonstans (har ingen länk) att Sverige har högst dödstal i Norden. Den svenska linjen är nog inte så framgångsrik.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Förmodligen bodde alla 15 i samma bostad.

När det passar heter de somalier.. annars Svenskar.. Måste vara bekvämt för media att kunna kalla folk lite av varje beroende på vilka rubriker man vill skapa dör läsarna.
Citera
2020-03-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Vad e det för skitpåstående?
Alla nyhetsklipp därifrån är ju på gamla människor i respirator.

En vettig källa till ditt påstående hade inte skadat, så slipper man tro att du bara sprider trolleri

Varit sant i många dagar.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Vi behöver bara stänga Stockholm helt, som finnarna gjorde med Helsingfors. Vi ska inte ha ett Lombardy i hela landet, det räcker med 08-området.
Misstänker att det fönstret är stängt (dvs försent).
Men kanske kan gemene mans försiktighet i kombination med tvångsinternering av alla stockholmare fungera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jaha, och varför skulle den inte stämma. Med ca 4000 fall som behöver sjukhusvård så har ca en halv miljoner svenskar antingen covid-19 eller har haft covid-19. I Stockholmsregionen lär det röra sig om ca 250 000 människor, dvs knappt 10 procent av befolkningen där.

Visst, det kan röra sig om det. Men förklara, det finns absolut ingen som påstår sig veta värdet och det enda värdet som finns är maxvärdet. Låtsas vi att det helt plötsligt är 2% så är skillnaden avsevärd och det finns absolut ingen som kan påstå att värdet faktiskt inte ligger runt 2%.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Vi behöver bara stänga Stockholm helt, som finnarna gjorde med Helsingfors. Vi ska inte ha ett Lombardy i hela landet, det räcker med 08-området.

Stor spridning har redan skett till Jämtland, Västra Götaland och Malmöhus. Skiten kommer att sprida sig i över hela landet. Myndigheterna vill dock att det skall gå i långsam takt så inte sjukvården brakar samman. Det finns ingen region i Sverige som är helt smittfri. Det är heller ingen vits med det.
Citera
2020-03-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
15 stycken somalier i Sverige (och boende i Järva?) har dött av coronaviruset på 2 veckor:

Jag är lite överraskad att det var så många.

Inte så konstigt eftersom somalier umgås tätt, stora familjer/klaner på typ 10--15 kanske upp till 20 pers som bor tillsammans intryckt i en lägenhet, däribland de äldre inkluderade. Coronaviruset jublar och dansar av glädje.. En stor fest med buffé för detta virus.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är det inte så att folk vill ha en tydlig ledare som fattar bra beslut i kristider? Det lugnar ju både folk och ekonomi och det kan man ju inte säga om detta svammel dom pysslar med. Nu tror jag det är medvetet, utnötning av folks vilja, förståelse och empati.

Fast det är inte Anders Tegnells jobb att vara någon ”ledare” för landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Haha det är så jävla kört redan. Det blir ett race mot flock-immunitet och vi får bygga respiratorer av dammsugarn hemma. Sen till sommarn kliver vi överlevare runt som immuna världsfurstar medan norrmännen ännu darrar i sina hyttor.

Flockimmunitet som varar i tre månader...
Sen får man rulla döds-tärningen igen.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Vad e det för skitpåstående?
Alla nyhetsklipp därifrån är ju på gamla människor i respirator.

En vettig källa till ditt påstående hade inte skadat, så slipper man tro att du bara sprider trolleri

Har du inte följt tråden? Det är klipp från läkare som gråter för att de tvingas prioritera. Senast idag en spansk en som sa detta med 65. Det har tidigare varit flera från Italien som uppgivet detta med 60. Har du sovit under en sedan på sistone eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in