Citat:
Ursprungligen postat av
ittepa
Alla har haft fel om Corona mer eller mindre. Dock är många av de här citaten tagna ur kontext och förvrängda. Att göra en sån här lista utan källor är lite dumt, även om jag vet att det är JeffreyEpstein här på Flashback som tagit fram den. En mytoman som skrivit gång på gång befängda saker och påstått att han varit först i världen med att avslöja saker om Corona.
Jag är ju inget stort fan av Jeffrey Epstein men denna lista är vi tacksamma för
Ett hyfsat försök att skjuta budbäraren dock, man kan väl kanske önska att han valt ett bättre namn..
Visst är lite taget ur kontext men citaten är sanna och daterade sen får man väl googla själv om man vill?
Poängen här är att för att få flockimmunitet snabbt så skulle man göra ingenting, resten av Europas regeringar sa blankt nej men Sverige har gått på FHM rekomendationer och Tegnell är deras posterboy som fått all mediatid.
internet glömmer aldrig och det kommer bli OTROLIGT svårt att backa sig ur detta när krisen blir ohanterlig.
Jag skriver igen att Japan, Sydkorea och Kuwait gjorde nedan åtgärder och har ingen kris alls, och dess åtgärder kostar inte.
-stoppa flyg från riskområden
-ta över ett flygplatshotell och sätt ankommande i karantän (från riskområden)
-testa testa och smittspåra (WHO guidelines)
-låt riskgrupper stanna hemma med full lön, idag går dom till jobbet ändå rädda över att bli uppsagda i kommande varselvåg.
-be de som kan att jobba hemifrån - tror jag sker frivilligt i stor utsträckning.
-låt de som vill hålla sina barn hemma, typ föräldrar i riskgrupp.
-sätt +65 i full karantän organiserat av staten, "ren" personal som levererar mat och som håller koll.
-ansiktsmasker