2020-03-30, 16:45
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det har han säkert. Han verkar fullständig i avsaknad av moralisk kompass.
Raderar och raderar...tom inne på polisstationens toalett! Aldrig hört om nåt liknande.
Och att ge sig på och anklaga, gapa och skrika åt folk.

Han jobbar effektivt på att gräva sin egen grop..
Helt opålitlig, ingen respekt för rättsväsendet.
Inte fan skulle jag anställa honom.
Det är bara att googla på hans namn...

Det har jag missat, var kan man läsa detta i FUP:en, låter inte särskilt vuxet! Mitt fetande.
Citera
2020-03-30, 16:45
Medlem
Jag tror som någon mer ts skrev tidigare idag att ÅH har fler ess i rockärmen.

Jelly Betjänten Gray är betjänt av att tjäna sitt liv imorgon och klippa av banden till idolen.

Jag tycker NA har rapporterat hyfsat bra idag. Ser fram emot bättre imorgon.
Citera
2020-03-30, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SA är den förste jag sett med en synbart initierad och legalitetspräglad eller rättsenlig hållning, som också förmedlat denna till LW. Han kanske har ngn form av utbildning eller organisatorisk erfarenhet från kyrkan. Det hjälper honom att, på lite distans, värdera situationen korrekt. Sen kan ju då råden uppfattas som en eftergift av ngn som ogillar att ”ge upp”. Samtidigt söker LW tydligen inte råd högre upp hos kyrka eller sociala myndigheter, och antyder därmed att hon inte tar saken på allvar. En komplikation till kan ev ligga i om LW riskerar att förlora barnens boende på kuppen...

Ja, han har en professionell hållning, samtidigt verkar han införstådd med allvaret. Om jag inte missminner mig är han också präst (?) och är han inte den som är homo?
Kanske kunde L*ena och han finna varandra på ett djupare plan. L*ena var ju väldigt klok och verbal själv.

Tänk hur många som ändå har sagt till henne att detta är en farlig person! Men den känslomässiga bindning verkar total.

Utifrån se det ju helt galet ut, det vet L*ena.

Från förhör
Aktbil 150/4

"Stefan har sagt till Lena att han tycker att situationen med Stefan Davidsson var
allvarlig och att Stefan Davidsson är en farlig person. Stefan har aldrig träffat Stefan
Davidsson men han grundar det på att Stefan Davidsson är en grandios person genom
att han hade sin hustru och samtidigt vänsterprasslade med Lena, det fanns ett ägande
av hela situationen. Stefan uppfattade det som att Stefan Davidsson gick igång på det
och det var det som gjorde att han kände att Stefan Davidsson var en farlig person.
Stefans uppfattning om relationen mellan Lena och Stefan Davidsson var att Lena
skulle brytas ner psykiskt och tyna bort vilket hon var på väg att göra. Sedan fanns det
ju våld med i bilden i och med anmälan som Lena gjorde 2017. Stefans samlade
uppfattning av relationen var att det inte kunde sluta väl och att Stefan Davidsson skulle
kunna döda Lena. Stefans oro blev inte mindre med åren. Det blev tydligare och
tydligare att hon inte kunde ta sig ur relationen med Stefan Davidsson. Stefan kan inte
säga att hoten ökade men det var hans känsla var att hon inte kommer att kunna ta sig ur
relationen och att den inte skulle sluta väl.
Stefan säger att Lena under åren inledde en del relationer med olika män och kunde då
säga att "den här mannen är perfekt", ändå så hamnade hon alltid i säng med Stefan
Davidsson. Stefan vet inte varför inte Lena kunde bryta med Stefan Davidsson men han
antar att det blev en beroendeproblematik kring det hela. Han säger att Lena var en
skärpt och förnuftig människa som själv kunde se att förhållandet var sjukt. Stefan och
Lena pratade om att Lena skulle skaffa ett skyddat boende, han minns inte när det var i
tid men tror att det var i samband med anmälan 2017, då Stefan Davidsson var fysiskt
våldsam mot Lena.
"
Citera
2020-03-30, 16:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut, det har jag inga invändningar emot, MGM är skyldig i min bok också det är åklagarnas motivbild jag ifrågasätter, den är inte logisk för fem öre med deras "våld i nära relation" och att det skulle var på grund av att BO var på väg att lämna MGM han slår ihjäl henne, han slår ihjäl henne för att han inte blev av med henne på något annat sätt.

Man får väl ge dem lite ”leash”, jag har också undrat över det. Man får ta för givet att ett självständigt rättssystem inte söker efterhandsbidrag för tematiska rättegångar eller har kvoter att hålla sig till när det gäller att uppmärksamma våld mot kvinnor i nära relationer. (Vilket förvisso kan ha sina poänger — men här är det ju ändå rätt oomtvistligt så). Eller att det finns spin-off-vinster att göra som reellt påverkar rättegångens innehåll...

En mordutredning har dock långtgående befogenheter att söka sanningen inom spelreglerna, och består av en hel del kompetent folk. Vill de kalla det svartsjuka så har de väl en tanke med det. För tidsbestämningen och fängelsevistelsen lär det inte spela så stor roll tror jag. Inte när han aldrig erkänt eller ångrat.

Sen kanske det då överensstämmer med bilden som vittnen ger o hur dessa uppfattat saken. En eskalering av relationen mellan de där två kan säkert tillryggalägga tusen mil på en eftermiddag, ett förlopp som vittnen och vänner inte behöver hinna uppfatta så mycket av. De är ihopvuxna vid höften. Den enes ev annonserade avhopp kommer kunna utlösa väldiga konvulsioner. Låt oss kalla det svartsjuka för enkelhetens skull. Så behöver man inte heller gräva mer i huvet på SD eller försöka belägga ngt ytterligare ? Svartsjuka är ett bra uttryck. Passar kanske på mycket.

Jag vet inte. Vad tror du?
Citera
2020-03-30, 16:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Inte jag heller, Sätter man djävulen i båten får man ro han i land också.

Så vackert du stavar, en ren njutning att få se ditt ord.

Instämmer till fullo, har man satt sig i den sitsen så är det bara att ro som gäller, oavsett om man sjunker själv.
Citera
2020-03-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så vackert du stavar, en ren njutning att få se ditt ord.

Instämmer till fullo, har man satt sig i den sitsen så är det bara att ro som gäller, oavsett om man sjunker själv.
Fast jag förstår mig inte på JG. Att ända in i det sista skydda en mördare (eller.... vi får väl se imorgon). Han VET ju att SD är skyldig. Han måste ju läsa i fupen och i live-rapporteringen hur folk faktiskt sett SDs våldsamma och manipulativa sida och vad de märkt i SDs sätt mot LW. Nånstans måste han väl dra öronen åt sig? Lojalitet i all ära, men när det börjar brinna i håret så släcker man väl elden? Eller är han beredd att kasta sig själv till vargarna för en lojalitet in absurdum?
Citera
2020-03-30, 17:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man får väl ge dem lite ”leash”, jag har också undrat över det. Man får ta för givet att ett självständigt rättssystem inte söker efterhandsbidrag för tematiska rättegångar eller har kvoter att hålla sig till när det gäller att uppmärksamma våld mot kvinnor i nära relationer. (Vilket förvisso kan ha sina poänger — men här är det ju ändå rätt oomtvistligt så). Eller att det finns spin-off-vinster att göra som reellt påverkar rättegångens innehåll...

En mordutredning har dock långtgående befogenheter att söka sanningen inom spelreglerna, och består av en hel del kompetent folk. Vill de kalla det svartsjuka så har de väl en tanke med det. För tidsbestämningen och fängelsevistelsen lär det inte spela så stor roll tror jag. Inte när han aldrig erkänt eller ångrat.

Sen kanske det då överensstämmer med bilden som vittnen ger o hur dessa uppfattat saken. En eskalering av relationen mellan de där två kan säkert tillryggalägga tusen mil på en eftermiddag, ett förlopp som vittnen och vänner inte behöver hinna uppfatta så mycket av. De är ihopvuxna vid höften. Den enes ev annonserade avhopp kommer kunna utlösa väldiga konvulsioner. Låt oss kalla det svartsjuka för enkelhetens skull. Så behöver man inte heller gräva mer i huvet på SD eller försöka belägga ngt ytterligare ? Svartsjuka är ett bra uttryck. Passar kanske på mycket.

Jag vet inte. Vad tror du?

Jag tycker att man ska kalla en spade för en spade för att citera vår förra utrikesminister Carl Bildt.

Vilket gör att jag tycker väldigt illa om att man försöker driva en feministisk ideologisk tolkning av verkligheten i en rättegång, den varianten fick jag nog av redan i da Costa-målet.

Åklagarnas motivbild anser jag finner inget stöd i deras egen FUP och på det sätt de driver denna rättegång gör att jag blir djävligt skeptisk till hela cirkusen.

MGM är skyldig som Kain var men han ska dömas för vad som är rimligt med den bevisning/indicier de har tagit fram, han ska inte dömas på något djävla hittepå.
Citera
2020-03-30, 17:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fast jag förstår mig inte på JG. Att ända in i det sista skydda en mördare (eller.... vi får väl se imorgon). Han VET ju att SD är skyldig. Han måste ju läsa i fupen och i live-rapporteringen hur folk faktiskt sett SDs våldsamma och manipulativa sida och vad de märkt i SDs sätt mot LW. Nånstans måste han väl dra öronen åt sig? Lojalitet i all ära, men när det börjar brinna i håret så släcker man väl elden? Eller är han beredd att kasta sig själv till vargarna för en lojalitet in absurdum?

Ja du, jag har inte den blekaste aning om vad JG vet eller inte vet, jag tror att han måste ha räknat ut att MGM har gjort det men MGM var ju inte speciellt snäll mot JG, friserade sanningen rejält och höll honom på halster så att säga.

Vi får se imorgon om det blir en svettig rodd med tung last.
Citera
2020-03-30, 17:09
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Allt bottnar i hur djupt SDs hjärntvätt sitter i JG,Själv tror jag inte JG vågar gå mot sin mentor.
Citera
2020-03-30, 17:11
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ett annat exempel på att Lena förändrats och blivit nästan gränslös var då
Ester hittade Lena tillsammans med en man.
Lena låg naken med den för Ester okända mannen i Esters säng.

s. 206

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Ok, då ber jag om ursäkt. Om L*na själv berättat det för väninnan så måste det varit så.
Citera
2020-03-30, 17:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ett annat exempel på att Lena förändrats och blivit nästan gränslös var då
Ester hittade Lena tillsammans med en man.
Lena låg naken med den för Ester okända mannen i Esters säng.

s. 206

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Nu vet inte jag hur dina säng och sovvanor ser ut men dom flesta människor sover väl antingen naken eller med trosor/kalsonger eller pyjamas/nattlinne, Men det kanske är vanligt i din värld att folk sover fullt påklädd.
Citera
2020-03-30, 17:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, han har en professionell hållning, samtidigt verkar han införstådd med allvaret. Om jag inte missminner mig är han också präst (?) och är han inte den som är homo?
Kanske kunde L*ena och han finna varandra på ett djupare plan. L*ena var ju väldigt klok och verbal själv.

Tänk hur många som ändå har sagt till henne att detta är en farlig person! Men den känslomässiga bindning verkar total.

Utifrån se det ju helt galet ut, det vet L*ena.

Från förhör
Aktbil 150/4

"Stefan har sagt till Lena att han tycker att situationen med Stefan Davidsson var
allvarlig och att Stefan Davidsson är en farlig person. Stefan har aldrig träffat Stefan
Davidsson men han grundar det på att Stefan Davidsson är en grandios person genom
att han hade sin hustru och samtidigt vänsterprasslade med Lena, det fanns ett ägande
av hela situationen. Stefan uppfattade det som att Stefan Davidsson gick igång på det
och det var det som gjorde att han kände att Stefan Davidsson var en farlig person.
Stefans uppfattning om relationen mellan Lena och Stefan Davidsson var att Lena
skulle brytas ner psykiskt och tyna bort vilket hon var på väg att göra. Sedan fanns det
ju våld med i bilden i och med anmälan som Lena gjorde 2017. Stefans samlade
uppfattning av relationen var att det inte kunde sluta väl och att Stefan Davidsson skulle
kunna döda Lena. Stefans oro blev inte mindre med åren. Det blev tydligare och
tydligare att hon inte kunde ta sig ur relationen med Stefan Davidsson. Stefan kan inte
säga att hoten ökade men det var hans känsla var att hon inte kommer att kunna ta sig ur
relationen och att den inte skulle sluta väl.
Stefan säger att Lena under åren inledde en del relationer med olika män och kunde då
säga att "den här mannen är perfekt", ändå så hamnade hon alltid i säng med Stefan
Davidsson. Stefan vet inte varför inte Lena kunde bryta med Stefan Davidsson men han
antar att det blev en beroendeproblematik kring det hela. Han säger att Lena var en
skärpt och förnuftig människa som själv kunde se att förhållandet var sjukt. Stefan och
Lena pratade om att Lena skulle skaffa ett skyddat boende, han minns inte när det var i
tid men tror att det var i samband med anmälan 2017, då Stefan Davidsson var fysiskt
våldsam mot Lena.
"

Hmm. Det där är ett mycket mindre pregnant eller konturerat uttalande, men man kan ju från vår sits aldrig uttala sig om hur djupt ngn begripit ngt... En ansvarskännande person hade förstås satt ner foten mycket tydligare. Även om det kanske hela tiden går att hitta försonande element. Men alltså utifrån ett tänkt noll- eller normalläge så är det ju socialt självmord de ägnar sig åt, och det gäller ju som sagt båda. Sen kan man tycka att det är hur mysigt som helst till en början. Visst, folk är olika, men håll då till i skogen. De pimplar i fel tunna. De är helt ute o cyklar.

Det är sen efter SD:s hot o SA:s råd orosanmälan för barn, polisanmälan för dödshot o sånt som ligger i luften. Och det är barnen som kommer ta stryket. Även om LW överlevt. Man kan inte framhärda i sån oansvarighet som hon till slut verkar göra. Och ta det som nåt bevis på egen styrka. SD må ha läst henne o manipulerat henne men hon är ute i skumma ärenden. Väx förf-n upp.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-30 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in