2020-03-30, 16:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har lästa deras vittnesförhör och det är kanske så att de har fått lite olika mycket berättat för sig. De har känt varandra olika lång tid och under olika former. Men det är förvånansvärt samstämmiga berättelser.

Dagens sista vittne är kanske den som på allvar förstår farligheten. Det är SA som föreslår skyddat boende.

NA:
"Vittnet berättar också om när Lena hade skrattat 45-åringen rakt upp i ansiktet och sagt att hon nu hade ett övertag. Vittnet ska då ha känt att ” nu börjar det här bli farligt på riktigt”.

"– Jag upplevde det som att hon blev ett hot mot NN på riktigt."

"– Jag tyckte hon borde ta in på skyddat boende. Jag sade att hon måste ta sig från Örebro."

"– Det är väl bättre om barnen har en mor i livet, sade jag till henne.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-nya-vittnen-ska-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Jag blandade ihop vem som sa vad i mitt förra inlägg. Det var inte FR utan CvBM som sa att om han hade förstått att det skulle gå som det gick så hade han agerat annorlunda.

Jag tycker att det är förlåtet, då jag kan förstå att om man inte är insatt i sådant här med kontrollbehov hos en partner som går till farliga hot och att man dessutom känner SD (som beter sig lite som ett omoget barn, pajasfasoner) kan man inte riktigt tro att det kan hända något så fasansfullt.

Hur jag än vrider på det, så kan jag inte begripa annat än att SD måste ha lurat ut L*ena med fagra ord och löften.
Varför skulle hon annars gå ut mitt i natten med en person som hon är livrädd för.

Usch, så hemskt när det gått upp för henne varför hon var bakom planket. Vilken skräck och vilka plågor!

SA är den förste jag sett med en synbart initierad och legalitetspräglad eller rättsenlig hållning, som också förmedlat denna till LW. Han kanske har ngn form av utbildning eller organisatorisk erfarenhet från kyrkan. Det hjälper honom att, på lite distans, värdera situationen korrekt. Sen kan ju då råden uppfattas som en eftergift av ngn som ogillar att ”ge upp”. Samtidigt söker LW tydligen inte råd högre upp hos kyrka eller sociala myndigheter, och antyder därmed att hon inte tar saken på allvar. En komplikation till kan ev ligga i om LW riskerar att förlora barnens boende på kuppen...
Citera
2020-03-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja men det är INTE att liverapportera.
De ska återge intesortera, väga och tom färga.

Ja hela Örebro verkar vara ett enda frikyrkobälte.
Och NA är sååååå rädda om sina hällörade läsare/sponsorer
Jag håller med dig. Det de skall mörka lite, är när barnen kommer på tal - att SD hotat döda både sina och LWs barn. Det kan jag tycka är ok. Samt i vissa fall integritetskänsliga uppgifter vad gäller LW. Men detta jag nämnt nu har ju inte tagit så stor plats. Jag hoppas de steppar upp nu i slutracet. Imorgon och resterande dagar. Det måste bli nån ordning nu.

Jerry följer säkert liverapporteringen och märker vad vissa säger om SDs hot. Kanske kanske han begriper nu i upploppet att det är dags att faktiskt prata ur skägget. Ordentligt. Om inte han också vill löpa gatlopp i Örebro och fortsätta ha vänner kvar i trakten.
Citera
2020-03-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst är det genomskinligt. De var tvillingsjälar. Ändå valde SD att vara otrogen med grannen i 6 år. HD påstår att Sillen ville mer än hon. Men ändå höll hon ihop med Sillen ganska länge och låg med honom. Ja, hon lär försvara SD med näbbar och klor, men jag undrar lite om hon inte är ensam om det. Försvaret har ju några stycken på sin vittneslista. Kanske försvaret får sig en överraskning när dessa börjar tala ur skägget? Även de kanske drabbas av ruelse? Även dessa kanske ljugit i förhören. Ska dyka ner lite i deras lista och läsa förhören med dom. Har missat massor.

Ja, JAG är ju nyfiken på Hannas pappas vittnesmål samt vad A*ndreas M har att säga om fredagen den 11:e maj.
Han var även med på torsdagen, dvs dagen innan den berömda storstädningen,och bestämde att de skulle städa. Detta var ute i Hannas föräldrars stuga som jag fattade det.
Jag har läst så många versioner ock konstellationer nu om vilka som var med och inte att just denna fråga är högintressant.
(Skrev om det i förrgår. Rena snurren!!)
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-30 kl. 16:28.
Citera
2020-03-30, 16:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att med det beteende han visar även mot andra, så hade det hänt något hemskt förr eller senare.

Det som är konstigt är att det inte har hänt tidigare.
De som upplever honom hotfull och otäck, de håller avstånd.
Och de han hittar svaga punkter att manipulera de "formar" han.

Ja. Får man gissa så handlar det om en goddagspilt som väl funnit ett slags vinnande metod tidigt, och sen en nisch som passar som hand i handske. Och sen ska bita sig kvar.
Citera
2020-03-30, 16:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tycker du?

Jag ser det mer som att hon djävlades ända in i kaklet med MGM och i och med att hon visste vad som var MGM,s ömma punkt så satte hon in stöten där det sved mest, full fokus på MGK, då djävlar fick hon en reaktion.

Till de mindre begåvade i tråden angående hur man kan stava djävla, djävligt eller varför inte djävulen.

https://www.ordkollen.se/stavning/djavligt-eller-javligt/

Jävlas eller djävlas kvittar lika. Motivet får en annan accent. Han slår fortfarande ihjäl henne.
Citera
2020-03-30, 16:29
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det blir tisdagens höjdpunkt. Speciellt om de han försökt påverka i nutid även hört av sig till polisen med den infon. Ska bli intressant att höra varför han både förr och i nutid tagit kontakt med vissa skribenter för att tona ner inlägg som talar mot SD.
Vet du mer om det fetade? Att han gjort det "förr" vet jag, men nu? Ja, man önskar man kunde va på plats imorgon och se hur JG kommer bete sig...
Citera
2020-03-30, 16:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Som vanligt.....tror hans småskrattande hit och dit visar på nervositet.

Tro inte jag. Han kan helt enkelt inte hålla inne med att att han tycker han är smartare.
När han tycker frågor är löjliga, se bara hur han tramsade sig, ”gjorde onödiga utvikningar” när ÅK förhörde honom, och då fick en skarp tillsägelse av domaren.

Nervös...mannen utan nerver, enligt honom själv...nej
Citera
2020-03-30, 16:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jävlas eller djävlas kvittar lika. Motivet får en annan accent. Han slår fortfarande ihjäl henne.

Absolut, det har jag inga invändningar emot, MGM är skyldig i min bok också det är åklagarnas motivbild jag ifrågasätter, den är inte logisk för fem öre med deras "våld i nära relation" och att det skulle var på grund av att BO var på väg att lämna MGM han slår ihjäl henne, han slår ihjäl henne för att han inte blev av med henne på något annat sätt.
Citera
2020-03-30, 16:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Jag tycker inte det minsta synd om honom. Han valde sin väg och nu får han sopa upp efter sig. Har han lite stake i sig så kan man ju hoppas att han vittnar exakt vad han vet.

Inte jag heller, Sätter man djävulen i båten får man ro han i land också.
Citera
2020-03-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Av vittnena idag får jag intrycket av att LW gjorde flera försök att lämna SD. Varför det var svårt, ja han velade ju och gav löften mellan hoten. Kilimanjaro, sedan mord!
Svartsjuka, kontroll, makt.

Ja i stort sett varje vittne bara understryker hur SJUK SD ÄR, våld/kontroll/vidrigheter är nog Sd´s förnamn
Citera
2020-03-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Ja i stort sett varje vittne bara understryker hur SJUK SD ÄR, våld/kontroll/vidrigheter är nog Sd´s förnamn
Det är nog det sannaste jag läst idag. Det blir faktiskt värre och värre. Något som fastnat ordentligt är "han formade människor som han ville ha dom" - eller hur orden nu låg. Det visar en otroligt manipulativ människa.
Citera
2020-03-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är nog det sannaste jag läst idag. Det blir faktiskt värre och värre. Något som fastnat ordentligt är "han formade människor som han ville ha dom" - eller hur orden nu låg. Det visar en otroligt manipulativ människa.

Åklagaren har gjort ett fantastiskt jobb och hon tar in vittne på vittne som bara tillintetgör denna lilla männsiska, SD. Bara sopa upp skiten och kasta i bakom galler läääänge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in