2020-03-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ha ha ha Stefan Hazianastasiou är fullständigt värdelös som rättegångsreporter 👎🏻
Det kan väl inte ha undgått någon han han skriver lika långsamt som ett barn.
Och hans live-intervjuer ska vi bara inte prata om, de är rent pinsamma.
Allt hos den mannen går i slowmotion....

Säkert pga av all kritik härinne som han kände ett behov av att förhöja sin egen status genom skriva ner ”SvT-reportern”
https://www.na.se/artikel/svt-reporter-ville-intervjua-misstankte-hjarstamordaren-uppmanade-polisen-bugga-kanske-kan-uppkomma- viss-stress

Ja du.. Jag fick nästan känslan av att de drog ner ytterligare på tempot idag bara för att retas/hämnas efter förra veckans läsarrecensioner.
Citera
2020-03-30, 15:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hittade den person jag pratade om som också kände obehag av SD och hans beteende:

Aktbil 150/457

"Katarina är utbildad beteendevetare. Hon har tidigare arbetat inom dövvärlden och kan
teckenspråk, utifrån det är hon som en länk till de döva inom geocachingvärlden.
Stefan Davidsson
Katarinas uppfattning är att Stefan är en psykopat som man ska hålla sig bort från. Med
psykopat menar hon att han är trevlig, inställsam, charmig samtidigt som han kan vända
snabbt och bli våldsam. Trots att Katarina träffat honom i många sammanhang upplever hon
inte att hon känner honom, han är som "en hal ål". Stefan har sökt sig till Katarina och varit
inställsam då han märkt att Lennart varit kallt och tagit avstånd från honom. Det är som att
Stefan "testar" personer i sin omgivning för att se hur de reagerar, hur långt han kan gå och
var personens gräns går. Så har han agerat i kontakten med Lennart. Lennart har kunnat
hantera det men andra personer har reagerat på Stefans beteende och undrat varför Stefan
"testar" Lennart. Det har blivit likt en maktkamp mellan Stefan och Lennart som kommit till
uttryck att Stefan demonstrativt loggat Lennart cacher på ett annat sätt än vad man vanligtvis
gör. Det har ibland blivit obehagliga situationer då Stefan sökt upp Lennart och sökt
diskussion. Lennart upplever Stefan som obehaglig och har uttryckt att om det skulle hända
Stefan något så skulle Lennart vara den nästa personen han skulle rikta sig mot, "hans nästa
offer". Stefan, som tidigare sökt kontakt med paret Johansson via Lennart, söker sig efter
Lenas död direkt till Katarina. Hon upplever honom som manipulativ i sitt kontaktsökande.
I samband med ett event för en månad sedan pratade Katarina och Stefan. Det var vid samma
tillfälle som han berättade att han blivit anmäld för misshandel av sina döttrar. Stefan sa då att
han inte längre litade på sin telefon då den blivit kapad två gånger under eventet. Han sa att
han installerat en funktion som gjorde att man kunde se vart han varit vid olika tidpunkter.
"

Tänk vad mänskor håller på ändå.
Det låter på mig som att SD skulle ha tappat kontrollen förr eller senare.
Citera
2020-03-30, 16:00
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är det. Be mig inte bevisa, för det kan jag inte i nuläget. Men du får lita på mig. Det kommer säkerligen fram mer fakta sen. T34Panzer vet detta. Jag har inte spridit några lögner i tråden innan.

Det fetade du skrivit kan mycket väl vara avgörande. Jag hoppas det. Men jag är ändå tveksam och chockad att han sitter hos Polisen och ljuger, slingrar sig samt RADERAR????!!

#TeamÅsaHiding

Vi vet att JG har raderat konversationer i mobilen under ett toabesök mitt under förhör, att han villigt har försökt identifiera trådskrivare för SD:s skull och att han undanhållit uppgifter om SD:s mordtankar vad det gäller HD och barnen. Det är ganska allvarliga saker när det handlar om en mordutredning.

JG:s förtroendekapital måste ha sjunkit rejält i bekantskapskretsarna utanför HD:s "familj" och det lär bli för ensamt för JG att leva med. Därför tror jag att han möjligen kommer ta sitt förnuft tillfånga och tala sanning i rättssalen.
Citera
2020-03-30, 16:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror dig. Du är seriös. Men önskat mer bevis. Men det är lugnt. Ja, begriper man inte att trovärdigheten sjunker när man raderar så är man lite tappad. Å andra sidan trodde han väl inte det skulle upptäckas. "Försöka duger".

Att ljuga för polisen är inte förbjudet, tvärtom så är det väl mer vanligt att man slingrar sig där än nån annanstans. SD och HD slår dock alla rekord i lögner och minnesförluster. Aldrig varit med om maken.

Nu skall vi också hålla i minnet att Jerry är ÅKLAGARENS VITTNE. Inte försvarets. Och han verkar ha det längsta åklagarförhöret i denna förhandling om jag läst rätt. Så det är möjligt att Jerry faktiskt fallit till föga och fattar att han måste steppa upp. Försvarets viktigaste vittne tror jag är HD, men hennes trovärdighet är inte så otroligt högt eftersom hon klassas som anhörig och inte vittnar under ed.

Instämmer! Jag tycker det borde vara förbjudet/straffbart att uppenbart ljuga. Som hos FBI (det kanske vår egen "FBI-agent" kan berätta mer om? ), ljuger man för dem så kan man få ett års fängelse per lögn. Hade passat bra här.

Hoppet är det sista som överger oss, därför hoppas jag innerligt att både HD och JG skärper till sig och säger sanningen. Men jag håller inte andan medan jag väntar...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ha ha ha Stefan Hazianastasiou är fullständigt värdelös som rättegångsreporter 👎🏻
Det kan väl inte ha undgått någon han han skriver lika långsamt som ett barn.
Och hans live-intervjuer ska vi bara inte prata om, de är rent pinsamma.
Allt hos den mannen går i slowmotion....

Säkert pga av all kritik härinne som han kände ett behov av att förhöja sin egen status genom skriva ner ”SvT-reportern”
https://www.na.se/artikel/svt-reporter-ville-intervjua-misstankte-hjarstamordaren-uppmanade-polisen-bugga-kanske-kan-uppkomma- viss-stress
Jag skrev faktiskt till honom, när AB var där, att snegla lite på aftonbladets reportrar hur de rapporterade. Rakt upp och ner. Och då går det fortare och det blir lite mer detaljerat. Vad det handlar om nu är att de lyssnar, formulerar om och sammanfattar i huvudet och därefter skriver så lite de kan. Och allt sånt tar tid. Jag tror inte de är långsamma på tangentbordet utan att de sållar rejält. De skall ju "möta Örebroinvånarna även efter rättegången och se dom i ögonen" som den ansv utgivaren sa.
Citera
2020-03-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror dig. Du är seriös. Men önskat mer bevis. Men det är lugnt. Ja, begriper man inte att trovärdigheten sjunker när man raderar så är man lite tappad. Å andra sidan trodde han väl inte det skulle upptäckas. "Försöka duger".

Att ljuga för polisen är inte förbjudet, tvärtom så är det väl mer vanligt att man slingrar sig där än nån annanstans. SD och HD slår dock alla rekord i lögner och minnesförluster. Aldrig varit med om maken.

Nu skall vi också hålla i minnet att Jerry är ÅKLAGARENS VITTNE. Inte försvarets. Och han verkar ha det längsta åklagarförhöret i denna förhandling om jag läst rätt. Så det är möjligt att Jerry faktiskt fallit till föga och fattar att han måste steppa upp. Försvarets viktigaste vittne tror jag är HD, men hennes trovärdighet är inte så otroligt högt eftersom hon klassas som anhörig och inte vittnar under ed.

Sillen i förhör på sida 553 A.150 angående D-sons skilsmässa

"Att de skjutit upp det beror på det som hänt som gjort att de inte orkat hantera även det.
Det kan också påverka om man är gift eller inte vid en eventuellt kommande rättegång, vilket Hanna har sagt till Jonas i samband med att de passerade 6-månaderstiden. Det var då en fördel att vara fortsatt gift."
Citera
2020-03-30, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Förlåt jag borde ha lagt lite mer märg på den meningen: äntligen ett vittne som både har känt henne länge och väl och fått förtroenden, och dessutom har förmågan att tydligt återge hur han sett på situationen, och haft förstånd att ge henne adekvata råd, som understryker hur allvarligt han såg på situationen då.

Nåt sånt. I relief mer allmänt mot somligt som det framstår i Fup, där det handlar om avskrifter av förhör förstås.

Jag vill inte påstå att jag anser att några vittnen är obalanserade..
😅

Jag har lästa deras vittnesförhör och det är kanske så att de har fått lite olika mycket berättat för sig. De har känt varandra olika lång tid och under olika former. Men det är förvånansvärt samstämmiga berättelser.

Dagens sista vittne är kanske den som på allvar förstår farligheten. Det är SA som föreslår skyddat boende.

NA:
"Vittnet berättar också om när Lena hade skrattat 45-åringen rakt upp i ansiktet och sagt att hon nu hade ett övertag. Vittnet ska då ha känt att ” nu börjar det här bli farligt på riktigt”.

"– Jag upplevde det som att hon blev ett hot mot NN på riktigt."

"– Jag tyckte hon borde ta in på skyddat boende. Jag sade att hon måste ta sig från Örebro."

"– Det är väl bättre om barnen har en mor i livet, sade jag till henne.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-nya-vittnen-ska-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Jag blandade ihop vem som sa vad i mitt förra inlägg. Det var inte FR utan CvBM som sa att om han hade förstått att det skulle gå som det gick så hade han agerat annorlunda.

Jag tycker att det är förlåtet, då jag kan förstå att om man inte är insatt i sådant här med kontrollbehov hos en partner som går till farliga hot och att man dessutom känner SD (som beter sig lite som ett omoget barn, pajasfasoner) kan man inte riktigt tro att det kan hända något så fasansfullt.

Hur jag än vrider på det, så kan jag inte begripa annat än att SD måste ha lurat ut L*ena med fagra ord och löften.
Varför skulle hon annars gå ut mitt i natten med en person som hon är livrädd för.

Usch, så hemskt när det gått upp för henne varför hon var bakom planket. Vilken skräck och vilka plågor!
Citera
2020-03-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Helt otroligt att utredarna ännu i sista sekunden lyckas återskapa raderade bilder!
Nu saknas ock L*enas sista vända ute i FUP, men kanske de kan få fram den också?

Undrar om inte ÅH har fler ess i rockärmen... Skulle inte förvåna mig i alla fall!
Det blir intressant nu när tiden för HD att stå i rampljuset har förlängts..
Citera
2020-03-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Sillen i förhör på sida 553 A.150 angående D-sons skilsmässa

"Att de skjutit upp det beror på det som hänt som gjort att de inte orkat hantera även det.
Det kan också påverka om man är gift eller inte vid en eventuellt kommande rättegång, vilket Hanna har sagt till Jonas i samband med att de passerade 6-månaderstiden. Det var då en fördel att vara fortsatt gift."
Hon har fel där. Vare sig de är gifta eller inte så klassas hon som anhörig genom att de levt i 20 år tillsammans och dessutom har barn ihop.
Citera
2020-03-30, 16:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tänk vad mänskor håller på ändå.
Det låter på mig som att SD skulle ha tappat kontrollen förr eller senare.

Jag tror att med det beteende han visar även mot andra, så hade det hänt något hemskt förr eller senare.

Det som är konstigt är att det inte har hänt tidigare.
De som upplever honom hotfull och otäck, de håller avstånd.
Och de han hittar svaga punkter att manipulera de "formar" han.
Citera
2020-03-30, 16:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hon har ju börjat sätta sig till motvärn eller motanfall uppenbarligen, och det är ju då inte rätt taktik för att ha honom kvar. Inte rätt för att överleva heller tydligen...

Tycker du?

Jag ser det mer som att hon djävlades ända in i kaklet med MGM och i och med att hon visste vad som var MGM,s ömma punkt så satte hon in stöten där det sved mest, full fokus på MGK, då djävlar fick hon en reaktion.

Till de mindre begåvade i tråden angående hur man kan stava djävla, djävligt eller varför inte djävulen.

https://www.ordkollen.se/stavning/djavligt-eller-javligt/
Citera
2020-03-30, 16:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi vet att JG har raderat konversationer i mobilen under ett toabesök mitt under förhör, att han villigt har försökt identifiera trådskrivare för SD:s skull och att han undanhållit uppgifter om SD:s mordtankar vad det gäller HD och barnen. Det är ganska allvarliga saker när det handlar om en mordutredning.

JG:s förtroendekapital måste ha sjunkit rejält i bekantskapskretsarna utanför HD:s "familj" och det lär bli för ensamt för JG att leva med. Därför tror jag att han möjligen kommer ta sitt förnuft tillfånga och tala sanning i rättssalen.

Håller med dig om allt ovan, du kloka Honan6!

Att stå på offrets sida i detta läget, det är nog det enda han kan göra för att få tillbaka sitt förtroendekapital.

Människan är förlåtande när folk talar sanning, men inte när de ljuger.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in