2020-03-30, 15:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju bara att läsa FUP så inser du ju att lämna MGM var det sista BO tänkte göra, hon behövde sin drog alldeles för mycket.

Hon har ju börjat sätta sig till motvärn eller motanfall uppenbarligen, och det är ju då inte rätt taktik för att ha honom kvar. Inte rätt för att överleva heller tydligen...
Citera
2020-03-30, 15:29
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fy så obehagligt. Skrämmande. Hoppas att detta framkommer genom frågeställningar till vittnen.
Har någon granne hörts ännu? Vet du det?

Vittneslistan:

2020-03-25 14.00 K*arin H*elmrich

Det är också en granne...
Citera
2020-03-30, 15:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det känns skit att flera verkar vara rädda för SD. Om de inte redan gjort det så borde de gå ihop och stötta varandra och hitta någon lösning. Nu har ju iofs polisen och hela omgivningen ögonen på honom ifall han mot förmodan skulle lossna. Jag tippar livstid!

Jag vet inte vad jag tippar på, bara vad jag hoppas.
Det verkar inte vara så att FR fattade vad detta skulle leda till. Var det inte han som sa på rättegången nu att om han hade vetat vad som skulle hända hade han agerat annorlunda?

Man önskar ju att de hade kunnat npå ut till varandra. Så många som förstår att det är galet.

Men är det inte så samtidigt, att L*ena skämdes, hon berättade för utvalda. Och hon kunde inte lämna.

Jag har svårt att tro att D kan springa runt i sina villakvarter mer och leka Nattens Vita Riddare mer.

Jag ska leta efter förhöret med paret som berättar om de "offensiva" geocachloggarna som gjorde att mannen upplevde att SD försökte göra poäng på honom på ett obehagligt sätt. Jag tvivlar inte.
Citera
2020-03-30, 15:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Är oxå hemma och är sjuk. Ojoj, ja JG:s förhör blir det mest intressanta av alla. Kl 9 imorgon bitti. Bäst å ställa alarmet och poppa en påse 😁👍

Undrar om JG bär på mycket som han inte har yttrat för någon ?
Tänker på mordkvällen när SD tog en sväng förbi JG ?
Undrar om något viktigt blev sagt där -om något föremål hämtades där som senare kom till användning ?
Blir nog ett 3-packs popcornspaket du får ta till när det gäller vad JG har att säga ....hmm.....

Hur är det med att smyga omkring i andra personers trädgårdar ,är det verkligen helt legat ?
Vet att man fick otrolig bassning om man vi som små kids drog en repa genom någons trädgård ,typ äppelknyckarbyxorna på osv.

Då blev det hus i h-e minns jag ,typ;
- Vad gör ni på min tomt era usla småglin!!!!! lät det då .....
och är det då en äldre man som smyger omkring då lär ju det vara ett strå värre ,eller ?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-30 kl. 15:39.
Citera
2020-03-30, 15:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att de andra två vittnena berättar samstämmiga uppgifter. Tycker inte jag får den uppfattningen att de är obalanserade?
Den ena upplevde det som svårt att klara av sitt eget liv med familj och samtidigt ha en kontakt med L*enas som var i den destruktiva relation hon var i, utan ville umgås med henne under former där den destruktiva relationen inte stod i fokus. Fullt förståeligt. Det borde ha varit väldigt uppslukande.

Den andra fick veta allt i pricip.

Båda har försökt att få L*ena lämna den destruktiva relationen. CvBM gav rådet till L*ena att spara material på hemligt ställe i lägenheten.

NA:
Vittnet (SA)
"- Jag såg en stark person som bryts ner. Som nästan blir som en spillra."

https://www.na.se/artikel/just-nu-nya-vittnen-ska-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Förlåt jag borde ha lagt lite mer märg på den meningen: äntligen ett vittne som både har känt henne länge och väl och fått förtroenden, och dessutom har förmågan att tydligt återge hur han sett på situationen, och haft förstånd att ge henne adekvata råd, som understryker hur allvarligt han såg på situationen då.

Nåt sånt. I relief mer allmänt mot somligt som det framstår i Fup, där det handlar om avskrifter av förhör förstås.

Jag vill inte påstå att jag anser att några vittnen är obalanserade..
😅
Citera
2020-03-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju bara att läsa FUP så inser du ju att lämna MGM var det sista BO tänkte göra, hon behövde sin drog alldeles för mycket.

Av vittnena idag får jag intrycket av att LW gjorde flera försök att lämna SD. Varför det var svårt, ja han velade ju och gav löften mellan hoten. Kilimanjaro, sedan mord!
Svartsjuka, kontroll, makt.
Citera
2020-03-30, 15:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det känns skit att flera verkar vara rädda för SD. Om de inte redan gjort det så borde de gå ihop och stötta varandra och hitta någon lösning. Nu har ju iofs polisen och hela omgivningen ögonen på honom ifall han mot förmodan skulle lossna. Jag tippar livstid!

Hittade den person jag pratade om som också kände obehag av SD och hans beteende:

Aktbil 150/457

"Katarina är utbildad beteendevetare. Hon har tidigare arbetat inom dövvärlden och kan
teckenspråk, utifrån det är hon som en länk till de döva inom geocachingvärlden.
Stefan Davidsson
Katarinas uppfattning är att Stefan är en psykopat som man ska hålla sig bort från. Med
psykopat menar hon att han är trevlig, inställsam, charmig samtidigt som han kan vända
snabbt och bli våldsam. Trots att Katarina träffat honom i många sammanhang upplever hon
inte att hon känner honom, han är som "en hal ål". Stefan har sökt sig till Katarina och varit
inställsam då han märkt att Lennart varit kallt och tagit avstånd från honom. Det är som att
Stefan "testar" personer i sin omgivning för att se hur de reagerar, hur långt han kan gå och
var personens gräns går. Så har han agerat i kontakten med Lennart. Lennart har kunnat
hantera det men andra personer har reagerat på Stefans beteende och undrat varför Stefan
"testar" Lennart. Det har blivit likt en maktkamp mellan Stefan och Lennart som kommit till
uttryck att Stefan demonstrativt loggat Lennart cacher på ett annat sätt än vad man vanligtvis
gör. Det har ibland blivit obehagliga situationer då Stefan sökt upp Lennart och sökt
diskussion. Lennart upplever Stefan som obehaglig och har uttryckt att om det skulle hända
Stefan något så skulle Lennart vara den nästa personen han skulle rikta sig mot, "hans nästa
offer". Stefan, som tidigare sökt kontakt med paret Johansson via Lennart, söker sig efter
Lenas död direkt till Katarina. Hon upplever honom som manipulativ i sitt kontaktsökande.
I samband med ett event för en månad sedan pratade Katarina och Stefan. Det var vid samma
tillfälle som han berättade att han blivit anmäld för misshandel av sina döttrar. Stefan sa då att
han inte längre litade på sin telefon då den blivit kapad två gånger under eventet. Han sa att
han installerat en funktion som gjorde att man kunde se vart han varit vid olika tidpunkter.
"
Citera
2020-03-30, 15:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frågan är om det är med sanningen överensstämmande. Jag har inget svar på det överhuvudtaget om det nu stämmer. Han kanske ännu inte fattat. Han kanske måste stå inför åklagare och domare för att begripa allvaret?

Det är det. Be mig inte bevisa, för det kan jag inte i nuläget. Men du får lita på mig. Det kommer säkerligen fram mer fakta sen. T34Panzer vet detta. Jag har inte spridit några lögner i tråden innan.

Det fetade du skrivit kan mycket väl vara avgörande. Jag hoppas det. Men jag är ändå tveksam och chockad att han sitter hos Polisen och ljuger, slingrar sig samt RADERAR????!!

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-03-30 kl. 15:54.
Citera
2020-03-30, 15:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Citerar NA:

Men ja.... lite tunna uppgifter från NA's reportrar... Hade varit bra med lite utfyllning gällande detta.

Ha ha ha Stefan Hazianastasiou är fullständigt värdelös som rättegångsreporter 👎🏻
Det kan väl inte ha undgått någon han han skriver lika långsamt som ett barn.
Och hans live-intervjuer ska vi bara inte prata om, de är rent pinsamma.
Allt hos den mannen går i slowmotion....

Säkert pga av all kritik härinne som han kände ett behov av att förhöja sin egen status genom skriva ner ”SvT-reportern”
https://www.na.se/artikel/svt-reporter-ville-intervjua-misstankte-hjarstamordaren-uppmanade-polisen-bugga-kanske-kan-uppkomma- viss-stress
Citera
2020-03-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tror inte de dokumenterar galet. De har ju inspelningar som sedan gås igenom noga. Dessutom godkänns transkriberingen efter det är nedskrivit. Tror HD är så insnärjd i lögner. Både sina egna och de som SD matat henne med, så hon rör ihop allt. Tror inte hon är oskyldig alls.
#TeamÅsaHiding

Precis så tror jag med! Det är, enligt mig, därför hon inte vill medverka i förhören. Det blir för mycket lögner att hålla reda på i slutändan.
Bifogar länken till HD:s knepiga svar genom de olika förhören och T34Panzers fina alternativa vinkel på HD:s "medverkan": (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19).
Citera
2020-03-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är det. Be mig inte bevisa, för det kan jag inte i nuläget. Men du får lita på mig. Det kommer säkerligen fram mer fakta sen. T34Panzer vet detta. Jag har inte spridit några lögner i tråden innan.

Det fetade du skrivit kan mycket väl vara avgörande. Jag hoppas det. Men jag är ändå tveksam och chockad att han sitter hos Polisen och ljuger, slingrar sig samt RADERAR????!!

#TeamÅsaHiding
Jag tror dig. Du är seriös. Men önskat mer bevis. Men det är lugnt. Ja, begriper man inte att trovärdigheten sjunker när man raderar så är man lite tappad. Å andra sidan trodde han väl inte det skulle upptäckas. "Försöka duger".

Att ljuga för polisen är inte förbjudet, tvärtom så är det väl mer vanligt att man slingrar sig där än nån annanstans. SD och HD slår dock alla rekord i lögner och minnesförluster. Aldrig varit med om maken.

Nu skall vi också hålla i minnet att Jerry är ÅKLAGARENS VITTNE. Inte försvarets. Och han verkar ha det längsta åklagarförhöret i denna förhandling om jag läst rätt. Så det är möjligt att Jerry faktiskt fallit till föga och fattar att han måste steppa upp. Försvarets viktigaste vittne tror jag är HD, men hennes trovärdighet är inte så otroligt högt eftersom hon klassas som anhörig och inte vittnar under ed.
Citera
2020-03-30, 15:55
Medlem
Fortsättning av knas och frågetecken..:

Aktbilaga 148 sida 2
2018-09-03

Stefans pappa berättar att han träffade Stefan för ca ett halvt eller ett år sedan,
men Stefan ville dock träffas i somras. Det blev inget, men Stefan ville då stanna och övernatta
med familjen. (Lägligt... Passa på att Catcha upp lite?)

Innan separationen hade han bara sporadisk kontakt med Hannas föräldrar, men hennes pappa ringde dock några gånger och informerade honom om Stefan under sommaren när han satt häktad.

Pappan har aldrig ställt frågan till Stefan om hans eventuella inblandning.
Bara sagt: "Jag kan inte tro att du gjorde detta".
Stefan var då bara tyst.
Stefans pappa tolkade det som att han var oskyldig.
(Ibland behövs inga ord...?)

Stefan har berättat för honom att han jobbade sent och åkte hem till sin villa och klippte gräset
under kvällen då Lena försvann.

(Både gödslar, vattnar och klipper gräset..? Hans gräsklippare var ju på reparation och anledningen till att HD's pappa LÅNADE en gräsklippare av grannen? Verkar vara en välskött gräsmatta..)

Vem lånade ut gräsklipparen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in