2020-03-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, stackars jävel. Han har SD framför sig, skall dessutom svära vittneseden och bara MÅSTE tala sanning. Och förutom det har han en enorm lojalitet gentemot sin vän. Tycker synd om honom.

Jag tycker inte det minsta synd om honom. Han valde sin väg och nu får han sopa upp efter sig. Har han lite stake i sig så kan man ju hoppas att han vittnar exakt vad han vet.
Citera
2020-03-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Jag tycker inte det minsta synd om honom. Han valde sin väg och nu får han sopa upp efter sig. Har han lite stake i sig så kan man ju hoppas att han vittnar exakt vad han vet.
Jag tror han inser allvaret vid det här laget. När han satt i förhör och raderade och pysslade med sånt, så trodde han att SD var oskyldig. Åtminstone tolkade jag det så. Han kanske begriper bättre nu?
Citera
2020-03-30, 14:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det är inte ovanligt.
Tror att JG kommer vara jättenervös när det blir hans tur att vittna. Kanske bryter han ihop? Eller ringer sig sjuk och skyller på corona?

Såvida han inte ligger under intensivvård med respirator, så lär han nog få vittna över Skype eller dylikt.

Kanske Telegram skulle passa honom bättre?

#TeamÅsaHiding

Rent allmänt Off Topic: Kan inte folk sluta att försöka styra varandra och bråka om onödiga saker i tråden? Gillar man inte något, så kan man scrolla förbi eller anmäla om det finns anledning. Alla har vi agendor och alla stavar vi galet (eller på ett sätt som vi föredrar) ibland. Peace, please!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ja, stackars jävel. Han har SD framför sig, skall dessutom svära vittneseden och bara MÅSTE tala sanning. Och förutom det har han en enorm lojalitet gentemot sin vän. Tycker synd om honom.

Kanske den lojaliteten börjar svikta nu, om JG förstår att han har varit ägd av SD?
Citera
2020-03-30, 14:51
Medlem
Citat:
Kanske den lojaliteten börjar svikta nu, om JG förstår att han har varit ägd av SD?

Eller så börjar han darra och fortsätter i samma anda pga att han är rädd om sitt eget skinn och låter lögnen löpa linan ut, typ... Han är ju väldigt brydd om just detta i avlyssningarna. Inte så mycket oro över att SD skulle vara skyldig - mer att han är rädd för att åka dit själv för skyddande.. Min egen tolkning i alla fall.
Citera
2020-03-30, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ju mer man får veta desto tydligare blir det att SD höll på att tappa kontrollen över ett flertal personer, inte minst Lena. Personer som hade börjat se igenom SDs flinande fejs. Att det där fanns en fuskare och farlig person för den som inte dansade efter hans pipa. När SD miste kontrollen blev han alltmer desperat och anklagade Lena för sina egna tillkortakommanden. När hon sen menade allvar med att bryta sig loss så brast det för honom.

Så kan jag tänka mig att det gick till.
NA:
"Vittnet berättar nu om hur han uppfattar 45-åringen som person.
– Han är en väldigt smart människa som kan forma en person så som han vill ha den. Jag vet inte om jag uttrycker mig förståeligt. Han får som han vill helt enkelt.
"
"– Jag har inte upplevt allt själv utan jag har fått informationen från vänner."
Med den informationen kan man fundera över hur det kom sig att många tog avstånd från L*ena efter att otrohetsaffären uppdagades. Det ligger inte långt ifrån att tänka att SD har berättat om saker och ting för andra så att de ta hans parti mot L*ena.

Det var ju liknade som vittnet innan berättade också , FR.
"Vittnet berättar om slitningarna i geochaching-kretsar när Lena och 45-åringens affär avslöjades.
– Flera vände sig mot Lena och ansåg att hon var boven i dramat. Jag tycker inte det eftersom det krävs två personer för att ha en affär i flera år.
"
"https://www.na.se/artikel/just-nu-nya-vittnen-ska-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet"

Så har väl även HD och JG "formats" av SD.
Väldigt talande sät att beskriva hur han har påverkat L*ena.
Citera
2020-03-30, 14:52
Medlem
Otto Flicks avatar
Vem är det som vittnar nu?

Citat:
- Lena var väldigt rädd. Just där och då kändes det väldigt obehagligt, berättar vittnet om ett tillfälle när
han träffade Lena och hon fick en mängd meddelanden från 45-åringen.
Citera
2020-03-30, 14:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
– Jag träffade Lena två veckor innan hon avled. Det var i Stockholm under några timmar, säger vittnet.
Citat:
- Lena var väldigt rädd. Just där och då kändes det väldigt obehagligt, berättar vittnet om ett tillfälle när han träffade Lena och hon fick en mängd meddelanden från 45-åringen.

Källa: NA.se

Inget jag sett ännu tyder på att LW var den som förföljde SD, mer än tvärtom. Han höll inte bara koll på LW, utan alla möjliga andra.

Inte heller tror jag att hon tvingade till sig sex. Utan att SD höll kvar LW in i det sista med diverse fagra löften, så att han fick som han ville sexuellt plus kunde behålla sin kontroll.

Han hade ALDRIG släppt LW.

Och han älskade knappast sin fru. Eller någon annan. Han kan sannolikt endast älska sig själv, "sina verktyg" (familj, vänner, HD, LW, grannar, kollegor) och har aldrig kunnat något annat.

Kommer han ut så kommer nästa person som trotsar honom, troligen att uppleva exakt detsamma som LW.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-30, 14:57
Medlem
Citat:
Och riskera fängelse för mened? Tror du inte han har mer självbevarelsedrift än så? Ja du, jag säger varken bu eller bä där. Men gör han det så är han dummare än tåget. Nu får han fan steppa upp. Det här handlar inte om att svika en kompis, det handlar om att han backar upp en mördare. För att SD är en mördare står faktiskt utom rimligt tvivel. INGEN oskyldig hade suttit och fnissat och skrattat under en rättegång som faktiskt skulle kunna ge honom livstid.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag tror han inser allvaret vid det här laget. När han satt i förhör och raderade och pysslade med sånt, så trodde han att SD var oskyldig. Åtminstone tolkade jag det så. Han kanske begriper bättre nu?

Varför är han då på folk NU - härom veckan - och försöker påverka dem IGEN?

Tror inte alls han har vaknat. Tyvärr.

#TeamÅsaHiding
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:
"Vittnet berättar nu om hur han uppfattar 45-åringen som person.
– Han är en väldigt smart människa som kan forma en person så som han vill ha den. Jag vet inte om jag uttrycker mig förståeligt. Han får som han vill helt enkelt.
"
"– Jag har inte upplevt allt själv utan jag har fått informationen från vänner."
Med den informationen kan man fundera över hur det kom sig att många tog avstånd från L*ena efter att otrohetsaffären uppdagades. Det ligger inte långt ifrån att tänka att SD har berättat om saker och ting för andra så att de ta hans parti mot L*ena.

Det var ju liknade som vittnet innan berättade också , FR.
"Vittnet berättar om slitningarna i geochaching-kretsar när Lena och 45-åringens affär avslöjades.
– Flera vände sig mot Lena och ansåg att hon var boven i dramat. Jag tycker inte det eftersom det krävs två personer för att ha en affär i flera år.
"
"https://www.na.se/artikel/just-nu-nya-vittnen-ska-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet"

Så har väl även HD och JG "formats" av SD.
Väldigt talande sät att beskriva hur han har påverkat L*ena.

Egen teori: Där var nog Hanna den som fick ta på sig offerkoftan inför publik i Stefans regi.
Hon berättar hur hemsk Lena var osv och Hanna har sedan innan viss sympati, kan jag tro.
Stefan behöver bara berätta och sprida budskapet att han är oskyldig. Han och HD's pappa och JG.
Citera
2020-03-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Varför är han då på folk NU - härom veckan - och försöker påverka dem IGEN?

Tror inte alls han har vaknat. Tyvärr.

#TeamÅsaHiding
Frågan är om det är med sanningen överensstämmande. Jag har inget svar på det överhuvudtaget om det nu stämmer. Han kanske ännu inte fattat. Han kanske måste stå inför åklagare och domare för att begripa allvaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in