2020-03-30, 15:33
Medlem
kansascityshuffles avatar
Inte för att Kina har varit ärliga med siffrorna men de gör nånting rätt när det gäller att hålla antalet smittade nere.

Så varför insisterar många med att inte ta efter?
Citera
2020-03-30, 15:34
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Viruset trivs i kyla.
Ok tack.
Citera
Medlem
fernebos avatar
En frisk och inte alltför gammal person som avlidit i Halland:

Citat:
En person född på 60-talet, som inte har tillhört en riskgrupp, har nu dött till följd av coronaviruset, det meddelar Region Halland.

Citat:
Men i ett av fallen har vi inga tydliga bakomliggande orsaker så som ålder eller underliggande sjukdomar, säger Maria Löfgren

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/forsta-hallandska-dodsfallet-utanfor-riskgrupperna

https://www.hn.se/nyheter/halland/totalt-sex-d%C3%B6dsfall-i-halland-till-f%C3%B6ljd-av-covid-19-1.26141426
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, IVA verkar ha 16 intensivvårdsplatser, men 27 inneliggande patienter.
Hur går det ihop? Eller tolkar jag siffrorna fel?

https://www.medscinet.com/BelPort/default.aspx?lan=1&avd=5
De ligger säkert i korridorer eller andra utrymmen,..skulle inte alls förvåna mig.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det passar helt enkelt inte in i berättelsen som Tegnell och FHM har fabulerat ihop. Därför kan vi inte masstesta personer utan symtom i Sverige. FHM skulle bli rejält tillplattade om man började masstesta personer utan symtom

Jag vill verkligen att någon ställer frågan på en PK om Islands resultat. Men gissar på att det inte kommer ske
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Kyla tar inte på viruset. Uttalandet hörde jag i februari. Tror det är fastställt.
Ok tack
Citera
Medlem
Jag lyssnade på presskonferensen och blev
inte klok. Massa bla bla bla bla...
Inget tydligt svar situationen och frågorna.
När ska de börja prata ärligt och öppet.
De högsta beslutsfattarna står där och bollar frågan och ansvaret till andra. Regionala nivån arbetsgivarna med mera.
Det verkar ingen bra beredskap trots att de hade några månader på sig.
Det ser mycket mörk ut för Sverige.
Jag lider för de tusentals människor som ska offras de närmaste månaderna.
Då ska tyvärr skyljas offren.
Citera
2020-03-30, 15:35
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, IVA verkar ha 16 intensivvårdsplatser, men 27 inneliggande patienter.
Hur går det ihop? Eller tolkar jag siffrorna fel?

https://www.medscinet.com/BelPort/default.aspx?lan=1&avd=5
Troligen bortser du från att patienter kan skrivas ut från iva, och överföras antingen till en vanlig vårdavdelning eller till bårhuset.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Första dödsfallet i Halland där den avlidne inte tillhör någon riskgrupp. Född på 60-talet.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det känns som att de som skriker högst på flashback egentligen önskar att det kommer gå åt helvete
Det är känslan ja. Hoppas känslan är fel.
Citera
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tegnell säger alltså idag att Danmark har "väldigt många fler" döda per capita än Sverige. När menar du att det påståendet var sant eller när menar du att det blir det sant!?

Varför försvarar du honom? Det är ju uppenbart att detta var fel av honom.

De har mer smittade var det väl. Fast vad är en sådan siffra värd om man inte använder sig av
samma metod i respektive land?
Ingenting!
Citera
2020-03-30, 15:36
Medlem
Tengil och de svarta riddarna vill inte att folk i Körsbärsdalen ska testa sig. De vill att de som ännu inte blivit smittade ska smittas. De ska inte alls isolera sig. (Jo, de rika kanske, men inte folket.)
Tengil vill sprida smittan så mycket det bara går. Därför kommer vi inte få någon allmän testning i landet. Denna cynism ska samhället går vidare med. Vetskapen att vi kanske tog oss igenom första vågen, men vi offrade de äldre och svagaste och riskgrupperna på vägen.
Varför, varför, tog vi denna "survival-of-the-fittest-väg"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in