2020-03-30, 15:23
Medlem
Israel fortsätter att imponera.
Idag 4,347, smittade, the Israeli Ministry of Health said Monday. 16 döda.
De gjorde rätt från början. Stängde landet från inkommande flyg och fartyg.
Isolering och 14 dagars karantän för samtliga!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Har samma uppfattning om det sista, och samma erfarenhet av det första.
Härligt att någon tänker till.. det ger hopp 🙂
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Oj finns det underlag på det. Edit. Fann det själv. Fanns flertal studier på det. Om det finns indikation på att asymtomatiska inte går att testa som Anders Tegnell säger så har han ju fel? Och ett ganska farligt fel, gällande smittspridning.

https://www.hbl.fi/artikel/symtomfria-kan-vara-stora-spridare-av-viruset/

Ja masstesting på Island har ju hittat stor andel som testats posivit utan symptom, tror de var så många som 40-50%

https://futurism.com/half-coronavirus-carriers-no-symptoms
Citera
2020-03-30, 15:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Varför kan vissa inte bara respektera att man åker inte iväg och håller på i dessa tider det går över mitt förstånd! Några idioter på mitt jobb tänker iaf åka till de prisade fjällen denna vecka

Jag blir så trött på att förklara för folk att detta gäller inte bara dig utan andra också. Detta är ingen "vanlig" liten förkylning du vet ej hur du reagerar när väl viruset slår till

Aja det är min åsikt

Varför åker dom då?
Själv är inte orolig. Men iakttar försiktighet. Åker därmed inte till fjällen. Åker inte kommunalt. Går inte till tandläkaren. Går inte in i affärer när det är mycket folk där. Går inte på krigen. ETC.

Varför åker dom till fjällen??
Senast redigerad av Jof 2020-03-30 kl. 15:27.
Citera
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hur menar du?

Andra länder som stänger gör rätt. När det öppnas igen så har de redan många med immunitet och då sprider det sig långsammare omgång två.

Tegnell försöker få två flugor i en smäll, många första gången på bekostnad av liv så vi kan vissla i våg nummer två.

Jag ser dock inget roligt med att min familj ska offras för det här. Detta är docn början på slutet för sosseregeringar och skämtmyndigheter.

FHM för dolken djupare i ryggen varje dag, varje lögn.

Många länder som kommer få ha en lång och hård "lockdown" behöver inte bry sig så mycket om våg 2. Den ekonomiska smällen kommer vara betydligt värre och kosta mer i liv och hälsa.
Citera
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Är det bara jag eller ser vi en kraftig nedgång idag?!?
Ja, en nedgång av överlevande på IVA.
Citera
2020-03-30, 15:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Danmark har färre dödsfall både per miljon innevånare och per redovisade smittade fall.
Har stämt hittills att Danmark har haft fler smittade per capita. I slutet på förra veckan/helgen låg de även en liten aning högre antal döda per capita. FHM ligger varje PK lite efter har det sett ut så diskrepans och en del har svårt att hantera det.
Citera
2020-03-30, 15:25
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
MSB-Danne är en klar tillgång för myndighetens representanter och en trygghet för alla som befinner sig i respirator. Det hör man så fort någon därifrån förklarar vad vi ska tänka och tycka.

Minnet av hur han under sin polistid lärde klanerna, terroristerna och högerextrema SD en läxa dom aldrig glömmer finns för alltid bevarade i våra hjärtan.

Vad exakt vad det för läxa som dessa grupper lärde sig av MSB Danne? Ett armband med en text på eller handhjärtan? Vad mer exakt var det?
Citera
2020-03-30, 15:26
Medlem
Jag har följt denna tråd och bläddrar igenom en massa.
Människan har under alla år aldrig varit en nöjd varelse och kommer aldrig att vara de. Vad man än tar för beslut så kommer det alltid att finnas kritiker.
Detta är en exceptionell situation och varenda människa påverkas varken den vill eller inte. Rik eller fattig spelar ingen roll. De på toppen förlorar sina cash eftersom deras affärer inte fungerar som de ska, personal sägs upp här o där för det inte finns något att göra.

Sårbara människor vill ha en lockdown medans andra hälften vill leva som vanligt. Har ni funderat på hur svårt det är att göra 10 miljoner människor nöjda?

Kollar man runt hur det ser ut runt om i drabbade länderna så tycker jag vi har blivit förskonade. Åtminstone hittills. Jag vet inte om folk har tråkigt och vill fortsätta hitta personer som man ska kritisera, eller bara vill stå fast vid sin åsikt.
Har ni sett hur folk tuppar av i Italien, Spanien, Usa?

Jag hade svårt för Tegnell från början men jag gav han inte ärlig chans. Han borde få creed hur det här han hanterats hittills. Det kunde ha varit värre vid det här läget. Däremot kan vi konstatera att förändringar behövs så att vi är mer förbereda inför framtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Not wearing masks to protect against coronavirus is a ‘big mistake,’ top Chinese scientist says | Science

https://twitter.com/marcelsalathe/status/1244164491278942208
https://www.sciencemag.org/news/2020/03/not-wearing-masks-protect-against-coronavirus-big-mistake-top-chinese-scientist-says

Meanwhile in Sweden..

Citat:
Sveriges 21 regioner har enats om nya riktlinjer för skyddsutrustning. I dessa ingår inte munskydd, säger Ann Söderström, hälso- och sjukvårdsdirektör i Västra Götalandsregionen.

https://www.svd.se/nya-riktlinjer-for-skyddsutrustning-i-varden

Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Majoriteten som dör är fortfarande äldre och har säkert bott på diverse vårdboende. Någon större påverkan på bostäder kommer detta inte ha.

Möjligtvis att köerna på äldreboende minskar.

Största gruppen som smittats i Kalifornien är 18-49 år.
Minsta var 0-17 år.

Nu är det några helt friska människor i 20-30 år som har dött så man ska inte ta för lätt på riskerna vilket många tenderar att göra. Tondöva aphjärnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://twitter.com/lookner/status/1244356769272549381

Hur ligger det till med det i Sverige? Räknar vi in de Covid-19 dödsoffer som inte avlidit på sjukhus i statistiken så att säga.

Slumpmässigt, skulle jag säga, tror knappast att man testar någon avliden på ett ålderdomshem, konstaterar nog bara att lungor och pump gav upp.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in