Citat:
Ursprungligen postat av
petnomi
Fråga inte mig för jag vet inte, Men han kan ha ljugit om det med och istället vill han ha en snabb spridning? Som sagt jag vet inte ett dugg om vad deras intention är.
Om du inte vet, varför skriver du då att FHM har som taktik att få en långsam spridning?
Det är mycket tveksamt att det skulle vara deras taktik Det sas mer eller mindre rakt ut att man satsade på flockimmunitet fram till det att storbrittanien ångrade sig. Förre chefsepidemiologen (tegnells företrädare bekräftade att man tydligen valt den strategin (men vad vet hon?)). Allt pekar på att prio ett har varit att undvika panik (en fullständig idiotisk strategi när precis alla har tillgång till utländsk media).
Samtidigt har man förberett sig i smyg för den totala katastrofen.
Man brukar säga att man skall titta på vad människor gör och inte vad dom säger.
* I Sverige håller man smitthärdar öppna t.ex. kollektivtrafiken. Omvärlden häpnar... ja experter på covid 19 alltså (emperiskt mätbart)
* Man går ut med rena falsarier som att masker inte hjälper (emperiskt mätbart)
Poängen är vi tar på oss ett väldigt stort ansvar när vi påstår att det förhåller sig si eller så. Vi vet inte och då kanske man skall vara försiktig med sina påståenden.
Jag är djävligt less på att höra om den fantastiska strategin som någon som är helt passiv har. Sjunga we shall overcome och hoppas att det går över är ingen strategi.