2020-03-30, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi diskuterade det i början. Flera sa att de nog fört över pengar, vilket jag protesterade emot. Sååå korkade kunde de inte vara med tanke på elektroniska spår. Men jo, det var dom.

Samma här. Var övertygad om att det var personligt och inte ett rån just av den anledningen.
Ska bli intressant att läsa förundersökningen.
Blir en guide hur man inte ska gå tillväga.
Citera
2020-03-30, 09:24
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
https://www.aftonbladet.se/a/8mKQ4W

Jag hade fel om öststatsspåret, men rätt om motivet alltså och tanken på att komma åt banken. Vilka fullständiga klåpare som använder öppen IP (vi vet ej säkert, men klart är att man är klantig). Men bra att det dom är det, så att dom kunde åka fast.
Citera
2020-03-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jag hade fel om öststatsspåret, men rätt om motivet alltså och tanken på att komma åt banken. Vilka fullständiga klåpare som använder öppen IP (vi vet ej säkert, men klart är att man är klantig). Men bra att det dom är det, så att dom kunde åka fast.

Jag som trodde att det var uppenbart för klantigt att föra över pengar med dosa och krångla med banker vid ett dubbelmord så trodde mer att det var en hämnd för något eller som någon skrev att han kanske hade sett något han inte skulle.
Men som du skriver, tur att de var korkade ändå.
Citera
2020-03-30, 09:37
Medlem
Citat:
Förstår dock inte hur man kan planera ett dubbelmord/rånmord/rån utan att först kolla upp hur man på ett säkert sätt komma över pengarna.
Att dessutom använda sin egen bil....

Tror du de nekar i förhör eller förklarar bort sig och målar in sig i ett hörn?
Hur då förklarar bort sig? Raketforskare två kan väl välja att Tiga. Och sen u. Rättegång hävda att de agerat under hot. Från Riktiga Kriminella.
Citera
2020-03-30, 09:56
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Jag som trodde att det var uppenbart för klantigt att föra över pengar med dosa och krångla med banker vid ett dubbelmord så trodde mer att det var en hämnd för något eller som någon skrev att han kanske hade sett något han inte skulle.
Men som du skriver, tur att de var korkade ändå.

Alltså, det skulle faktiskt gå, framförallt var tiden då brottet inte var upptäckt tid för att jobba med detta. Från anonym dator. Att jobba med banken under tiden polisen utreder är lågpannigt.
Citera
2020-03-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hur då förklarar bort sig? Raketforskare två kan väl välja att Tiga. Och sen u. Rättegång hävda att de agerat under hot. Från Riktiga Kriminella.
De fungerar inte längre i dagens rättssamhälle, de kortet är redan lagt allt för många gånger.
Citera
2020-03-30, 10:34
Medlem
Givet livstidsstraff för dom här två stjärnorna väl?
Citera
2020-03-30, 11:05
Medlem
Citat:
Efter spaning på nätet och IP-adress-spårning kunde man ringa in en misstänkt dubbelmördare, uppger källor för Aftonbladet.

Ska man gissa på lite spaning på Flashback...?

Undrar dock över uppgiften:
Citat:
De båda männen bor i Vallentuna kommun och har ingen känd koppling till mordoffren.

Var de inte bekanta som grannar osv..??
Var så länge sen som jag läste här inne.

Källa: Aftonbladet.se
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-30 kl. 11:09.
Citera
2020-03-30, 11:10
Medlem
Liknar jönssonligan haha, men det fattas en tredje person så blir de tre.

vilka djävla idioter IQ noll.
Citera
2020-03-30, 11:18
Medlem
citerar aftonbladet
Aftonbladets källor beskriver bevisningen mot duon som god.

vad ska vi kalla duon?

Klantduon passar bra tycker jag.
Citera
2020-03-30, 11:21
Medlem
Klantduon hade inga kopplingar till offren men jag tror att klantduon hade kopplingar till grannar som visste att de sålt gården och hade pengar. Det måste vara därifrån de fick informationen.
Citera
2020-03-30, 11:39
Medlem
Jag skrev tidigt att detta var verka av två lokala förmågor.
Check på den.
Sen är de nog inte de skarpaste knivarna i lådan heller om man vill uttrycka sig diplomatiskt.
Sen tror jag inte det är någon mening att köra med kortet om namnlösa "farliga,stort våldskapital" som den käre Edwin envisades med heller....
Case Close.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in