2020-03-29, 22:55
Medlem
Flor-Idas avatar
Vilka är CÖ och VK? Kan någon skriva ut namnen med en asterix?
Har letat i tråden men inte hittat. Gärna länk till FB eller annat om det finns.
Citera
2020-03-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vilka är CÖ och VK? Kan någon skriva ut namnen med en asterix?
Har letat i tråden men inte hittat. Gärna länk till FB eller annat om det finns.

Chr(i)stoffer Ö(h)man och V(i)ktor Ka(r)lsson. Den första är 27 år och den andre 25 år.
Citera
2020-03-29, 23:11
Medlem
Har hängt med i tråden länge nu och funderar på om det verkligen bara var två gärningsmän. Angående grannarna på sursta 22, är det någon som känner till dem?
Finns det en kille med en massa tatueringar, bla en LV tatuering i ansiktet som bor där?
Citera
2020-03-30, 02:24
Medlem
PeterNosters avatar
Jag är visserligen i IT-branchen men vad är det för IP-adress som kunnat spåras. Någon hade använt inloggningsdosan till internetbanken men vad har den med MGMs IP-adress att göra?
Citera
2020-03-30, 02:30
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Chr(i)stoffer Ö(h)man och V(i)ktor Ka(r)lsson. Den första är 27 år och den andre 25 år.

Märkligt att det är två infödda svenskar i tjugoårsåldern, som är ansvariga för detta.

Vad är det för några IQ-befriade idioter, som tror att de ska komma undan med väpnat rån och dubbelmord?

Låter mer som något man kunde förvänta sig hända i någon inavlad håla i den amerikanska södern (tänk filmen Deliverance), än i en Stockholms-förort.

Hursomhelst, är man så jäkla korkad, så förtjänar man nog att sitta inspärrad väldigt länge.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-03-30 kl. 02:32.
Citera
2020-03-30, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag är visserligen i IT-branchen men vad är det för IP-adress som kunnat spåras. Någon hade använt inloggningsdosan till internetbanken men vad har den med MGMs IP-adress att göra?

Jag är inte i IT-branschen, men tar för givet att bankerna noterar om jag loggar in med min bankdosa på min egen hemmadator eller på en annan dator med annan IP.

I det här fallet verkar det som att banken upplyst polisen om att bankdosan användes efter morden. Sen har polisen genom internetbankens noteringar om IP-nummer och transaktioner relativt lätt kunna spåra gärningsmännen. Lite grand som fotografering vid uttag med kort i bankomat. En del människor använder sina egna internetuppkopplingar och har stabila IP:n. Andra använder uppkopplingar som de fått access till genom sin arbetsgivare eller någon organisation eller verksamhet. Alla elever på en skola har skolans IP, men de måste logga in och identifiera sig för den som är ansvarig för IP-adressen.
Citera
2020-03-30, 07:28
Medlem
Två "smarta " grabbar helt enkelt.. De hade nog börjat räkna hem det hela..
Bra jobbat farbror Haffa.
Give 'em enought rope.
Citera
2020-03-30, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag är inte i IT-branschen, men tar för givet att bankerna noterar om jag loggar in med min bankdosa på min egen hemmadator eller på en annan dator med annan IP.

I det här fallet verkar det som att banken upplyst polisen om att bankdosan användes efter morden. Sen har polisen genom internetbankens noteringar om IP-nummer och transaktioner relativt lätt kunna spåra gärningsmännen. Lite grand som fotografering vid uttag med kort i bankomat. En del människor använder sina egna internetuppkopplingar och har stabila IP:n. Andra använder uppkopplingar som de fått access till genom sin arbetsgivare eller någon organisation eller verksamhet. Alla elever på en skola har skolans IP, men de måste logga in och identifiera sig för den som är ansvarig för IP-adressen.

Exakt.. All aktivitet är kopplad till ett IPnummer .. Jag är i IT branschen.. Om det är nu bankdosan vi menar: självklart loggas e-leg in via ett ip som bankens loggar kan påvisa .. jag tror att i det fallet har nobelpristagarna även loggat in direkt på bankkontot.
Citera
2020-03-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Två "smarta " grabbar helt enkelt.. De hade nog börjat räkna hem det hela..
Bra jobbat farbror Haffa.
Give 'em enought rope.

Det är sällan vi får se/hitta en smart mördare.. de finns men inte så många
Alla som mördar tror att de är jättesmarta, bara läsa deras förhör för att inse att de är en av dummaste.. oavsett ursprung ålder tid lr plats.. Vad är det med människor?
Vissa detaljer påminner om flodhästen som mördade i Mantorp
Citera
2020-03-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Det är sällan vi får se/hitta en smart mördare.. de finns men inte så många
Alla som mördar tror att de är jättesmarta, bara läsa deras förhör för att inse att de är en av dummaste.. oavsett ursprung ålder tid lr plats.. Vad är det med människor?
Vissa detaljer påminner om flodhästen som mördade i Mantorp
På spiken.
Ja, tron eller snarare övertron om det perfekta brottet (stöten) gör nog att man sätter sig på en pedistal lite för hög.. Fallet blir därefter....Hårt
Citera
2020-03-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tjusigt. Detta hade jag fullständigt missat. Vilka jäkla klantskallar. Men tur de åkte dit. De har sabbat resten av sina liv - undrar om det var värt det. Hoppas också att man kör en liverapportering när det skall upp till rätten.

Förstår dock inte hur man kan planera ett dubbelmord/rånmord/rån utan att först kolla upp hur man på ett säkert sätt komma över pengarna.
Att dessutom använda sin egen bil....

Tror du de nekar i förhör eller förklarar bort sig och målar in sig i ett hörn?
Citera
2020-03-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Förstår dock inte hur man kan planera ett dubbelmord/rånmord/rån utan att först kolla upp hur man på ett säkert sätt komma över pengarna.
Att dessutom använda sin egen bil....

Tror du de nekar i förhör eller förklarar bort sig och målar in sig i ett hörn?
Vi diskuterade det i början. Flera sa att de nog fört över pengar, vilket jag protesterade emot. Sååå korkade kunde de inte vara med tanke på elektroniska spår. Men jo, det var dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in